Gå til innhold

skyldfølelse og skam

Anbefalte innlegg

Gjest uten navn i kveld
Skrevet

Jeg er en voksen kvinne, som har kjæreste, samboer, har vært sammen i et og halvt år nå. Likevel har han ikke møtt mine foreldre. Jeg har ikke noen god kontakt med mine forldre, gjør meg deprimert når jeg er hjemme. Mine foreldre har dårlig forhold dem imellom. De krangler mye, isfront og dårlig stemning. Jeg skammer meg over de, pga at de er som de er. Grove, banale, naive og ikke de smarteste. Og også for utseende deres. Vet det er veldig teit å tenke sånn. Men det har bare blitt verre og verre med årene. Jeg har mindre og mindre lyst å møte de. Eller at samboeren min skal møte de. Er vel og redd for hva han skal tenke når han møter de. Likevel har en del av meg dårlig samvittighet. Jeg burde stilt opp. Det er et dilemma jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med..

Gjest Svarttrost
Skrevet

Det er DEG han har valgt, ikke slekta di.

Om dette er alvor mellom dere så bør han jo før eller senere få møte dem, og om du forbereder ham på forhånd går det sikkert fint. Fortell ham det du har skrevet her!

Hva med et kort møte på et offentlig sted, en kopp kaffe f.eks.? Vil tippe de skjerper seg litt når de ikke er på hjemmebane?

Skrevet

Om dette er alvor mellom dere så bør han jo før eller senere få møte dem, og om du forbereder ham på forhånd går det sikkert fint. Fortell ham det du har skrevet her!

Hva med et kort møte på et offentlig sted, en kopp kaffe f.eks.? Vil tippe de skjerper seg litt når de ikke er på hjemmebane?

Har det samme som deg. Men hva skal en gjøre ja..? Personlig har jeg ikke oppsøkt de. Bedere å la vær synes jeg da.

hattifnatt1
Skrevet

Har det samme som deg. Men hva skal en gjøre ja..? Personlig har jeg ikke oppsøkt de. Bedere å la vær synes jeg da.

Har du samme som meg? Det er godt å høre å høre på en måte at det er flere som har det som meg. Selv om det egentlig er ganske fælt.. Jeg har de siste årene møtt mine foreldre en gang i året. Men kjenner ikke noe savn etter flere møter. I mitt tilfelle, bor mine foreldre langt fra der jeg bor. Noe som letter litt. Hbordan takler du det da?

Gjest uten navn i kveld
Skrevet

Jo jeg vet det er meg han valgt. Og vet det er dumt å skamme seg over det. Men likevel gjør jeg det. Foreldre mine bor langt unna. Så dersom vi møtes blir det flere dager..

Gjest Svarttrost
Skrevet

Jo jeg vet det er meg han valgt. Og vet det er dumt å skamme seg over det. Men likevel gjør jeg det. Foreldre mine bor langt unna. Så dersom vi møtes blir det flere dager..

Flere dager? Tenk uten hvordan det allikevel kan bli så lite som mulig. Bo et annet sted, ha noen ting dere bare "MÅ" gjøre en dag osv.

fru Humlesnurr
Skrevet

Kan dere ikke ta en biltur i sommer og legge ruten forbi der de bor? Da trenger dere ikke tilbringe mer enn noen timer, evt. én dag, hos foreldrene dine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...