Gå til innhold

Depresjon eller hva kan det være

Anbefalte innlegg

Gjest profile
Skrevet

Hei,

Noe jeg sliter med er at jeg i perioder er velidg apatisk, jeg har ikke lyst til å gjøre noen ting og alt virker kjedelig. Det blir bare å gjøre noe for å få tiden til å gå selv om jeg ikke venter på noe heller, men er ikke trist. Så etter noen dager kommer det kanskje en til to dager der jeg føler meg i fin form psykisk, får lyst til å gjøre ting, og ting som har virket kjedelig når jeg har vært apatisk er plutselig givende igjen. Etter et par dager dabber det av til en mellomting igjen, som kan vare i hvert fall noen uker, før en apatisk periode på alt fra en-to-tre dager til en uke dukker opp igjen, også videre.

Jeg bruker 60 mg Fontex daglig så det kan jo ikke være depresjon, jeg er jo heller ikke trist i de apatiske periodene, det er bare det at følelsene ikke er der. Har forsøkt høyere dose av Fontex men da ble jeg bare mer apatisk generellt, så jeg gikk ned igjen til 60. Jeg tar Fontex opprinnelig mot angst og OCD.

Psykologen jeg prater med mener at det er fordi jeg er mye alene; bor alene har ikke noe fast jeg gjør på dagtid, minimalt med nettverk som gjør det. Men kan andre mennesker virke så positivt inn på stemningen at det kan være kuren?

Gjest profile
Skrevet

Trenger du 60 Mg Fontex da ?

Du sier noe der. Jeg har alltid tenkt at mer er bedre, men kanskje jeg skal gå ned til 40 mg. Kjente meg nok litt mer engstelig da jeg brukte 40.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...