Gå til innhold

Livredd for å sove

Gjest SkulleAldriHaStartetMedHasj

Anbefalte innlegg

Gjest SkulleAldriHaStartetMedHasj
Skrevet

Hei, det har seg sånn at jeg har fått depersonalisering grunnet et såkalt "hasj-noia". Etter at jeg fikk dette så har jeg bare følt meg død, usynlig, angst osv (de vanlige symptomene). Men det som er uvanlig er at HVER natt når jeg skal sove så har det seg sånn at jeg sovner i ca 5-30 sekunder før jeg våkner. Når jeg våkner så er denne "uvirkelighetsfølelsen" VELDIG forsterket. Dette har gitt meg ekstremt angst for å sove, å jeg har tvunget meg selv til å være våken i 2 døgn på det meste, selv med innsovningstabletter og vallergan fordi jeg ikke tørr å lukke øynene lenger i senga. Jeg har også angst for å få søvnparalyse, har kun hatt dette engang for ca 8 år siden, men er livredd for å få det på nytt, sikkert fordi jeg har så mye angst fra før av pga depersonalisering/derealisasjon. Jeg fikk senest for to dager siden circadin hos legen, noe som ikke hjelper i det hele tatt, føler at alt bare har blitt værre. Har mer angst, uvirkelighetsfølelsen blir sterkere når jeg våkner, jeg hallisunerer i 2-5 sekunder etter oppvåkning og det føles ut som jeg ikke får puste. Det værste må være uvirkelighetsfølelsen under oppvåkning, jeg har uvirkelighetsfølelse eller DP/DR konstant hele tiden, men når jeg våkner etter noen sekunders søvn er den så kraftig at jeg klyper meg i armen får å forsikre meg om at jeg er våken å ikke sover. Vet ikke hva jeg skal gjøre, føler bare at livet går rett i dass å jeg har nesten mistet lysten til å leve, har ikke selvmordstanker da, men ser ikke vitsen med livet lenger. Går til psykolog, men er en stund til neste time. Mvh gutt 18

Gjest winda
Skrevet

Jeg kan lite og ingenting om hasj-røyking, men jeg føler med deg. Det høres ut som om du ikke har det noe bra nå. Kanskje kan du ta kontakt med legen din en gang til og fortelle han det du skriver her? Ønsker deg alt godt videre. Håper du har sluttet med røykingen?

Gjest HasjErÆsj
Skrevet

Jeg kan lite og ingenting om hasj-røyking, men jeg føler med deg. Det høres ut som om du ikke har det noe bra nå. Kanskje kan du ta kontakt med legen din en gang til og fortelle han det du skriver her? Ønsker deg alt godt videre. Håper du har sluttet med røykingen?

Jeg har en i min nærmeste familie som røyka hasj daglig i over et år. Etterhvert ble han ganske paranoid, men skjønte heldigvis selv at det bar utfor.

Nå har han sluttet og livet er atter på glid. Har du begynt å røyke hasj, er det altså returmuligheter. Ingen skam å snu!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...