Gå til innhold

Sovnet på nattevakt

Anbefalte innlegg

Gjest beklemt nattevakt

Jeg jobber nattevakt og har hatt vondt i hodet i natt. tok smertestillende og la meg på sofaen for å hvile. Da tilsynsvakten kom sov jeg og de gikk igjen uten å si ifra. Jeg ble skremt siden de ikke kom og ringte for å høre om noe hadde skjedd med dem, og fikk da vite at de hadde funnet meg sovende og gått igjen.

Ansvaret er mitt, men jeg reagerer på at de forlot stedet uten å vekke meg. Hva skal jeg gjøre? Si ifra og beklage til leder, eller vente og se hva som skjer? Synes dette er flaut og ubehagelig. Dette er ikke noe jeg er vant til, og jeg var ikke klar over at jeg hadde sovnet. Var bare i en døs.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365834-sovnet-p%C3%A5-nattevakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

Jeg synes du bør nevne det for ledelsen, fortell hva som skjedde, og beklag at du sovnet ei stund,(for det vet du jo ikke skulle skjedd) og si at du da du forsto hva som hadde hendt ble skremt over "sikkerhetshullet" som hendelsen synliggjorde. Og at dette kanskje betyr at det bør gjøres tiltak for å forhindre at det samme skjer igjen. De som kom på inspeksjonsrunde burde vel kanskje hatt retningslinjer på hvordan de skal opptre om visse gitte situasjoner skulle oppstå kanskje..

Å legge seg for å hvile når man jobber natt, er ikke det smarteste man kan gjøre. Det er ca 99% sjanse for å sovne, som du fant ut.

Like greit å ta kontakt med leder først som sist. Sånt skjer. Bare forklar hva og hvorfor det skjedde, men ikke dytt ansvaret over på de andre.

Hvorfor tror du tilsynsvaktene kommer til å sladre ril sjefen? Det ville aldri jeg gjort mot en kollega som var så uheldig å sovne på jobb.

En annen ting er det om det gjentar seg ofte. Jeg ville lagt det bak meg og ikke nevnt noe for leder, dersom jeg bare var uheldig denne ene gangen..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...