Gå til innhold

Tanker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg sitter i leiligheten min tenker jeg på alle som har det helt jævlig. Tenker mest på den tredje verden.

De som har psykiske lidelser - har vel null sjangs til behandling.

Fattige som lider...tross alt - vi har det bra her..

Skrevet

Viktig perspektiv det :-)

Jeg tenker også ofte slik.

Jeg har migrene, men har flott, moderne medisin som effektivt fjerner alle symptomer. I tillegg til alle de i verden som ikke har tilgang til slik medisin, tenker jeg på min oldemor som også hadde migrene og bodde i en liten stue på skogen med 14 barn..

Har også sett diskusjoner på amerikanske forum, hvor de klager over hvor dyr migrenemedisinen er. Den dekkes ikke av alle helseforsikringer. Jeg betaler bare en symbolsk sum i egenandel.

Da jeg var gravid reflekterte jeg også over hvor fantastisk heldig jeg var: Jevnlige kontroller hos lege/jordmor. Umiddelbar oppfølging ved den minste uregelmessighet. Topp moderne sykehus med leger/sykepleiere som tok seg av meg. Da det nesten gikk galt: Keisersnitt på en ren operasjonsstue med moderne teknisk utstyr. For ikke å snakke om den flotte permisjonsordningen.

Skrevet

Viktig perspektiv det :-)

Jeg tenker også ofte slik.

Jeg har migrene, men har flott, moderne medisin som effektivt fjerner alle symptomer. I tillegg til alle de i verden som ikke har tilgang til slik medisin, tenker jeg på min oldemor som også hadde migrene og bodde i en liten stue på skogen med 14 barn..

Har også sett diskusjoner på amerikanske forum, hvor de klager over hvor dyr migrenemedisinen er. Den dekkes ikke av alle helseforsikringer. Jeg betaler bare en symbolsk sum i egenandel.

Da jeg var gravid reflekterte jeg også over hvor fantastisk heldig jeg var: Jevnlige kontroller hos lege/jordmor. Umiddelbar oppfølging ved den minste uregelmessighet. Topp moderne sykehus med leger/sykepleiere som tok seg av meg. Da det nesten gikk galt: Keisersnitt på en ren operasjonsstue med moderne teknisk utstyr. For ikke å snakke om den flotte permisjonsordningen.

Sant de du sier.

Skrevet

Jeg tenker mest på de som ikke har råd til øl. Det må være forferdelig.

Skrevet

Jeg tenker mest på de som ikke har råd til øl. Det må være forferdelig.

Du mener det ja ?

Skrevet

Sant de du sier.

Tenk på alle de som ikke har legehjelp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...