Gå til innhold

Wellbutrin og trøstespising

Anbefalte innlegg

Gjest wellbutrinbruker
Skrevet

Ganske umiddelbart etter oppstart på Wellbutrin fikk jeg vesentlig mindre problemer med "matsug" og impulsiv spising. Tror du dette er en tilfeldig sammenheng?

Gjest wellbutrinbruker
Skrevet

En vanlig bivirkning.

Hvorfor kaller du det bivirkning og ikke virkning?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er langt fra tilfeldig.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Oj, det hørtes ut som noe for meg. Jeg tar seroquel og det får jeg helt godteri-kick av.

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Hvorfor kaller du det bivirkning og ikke virkning?

Indikasjonen for wellbutrin er behandling av depresjon. Redusert matlyst er ikke noe man alltid ønsker. Noen deprimerte spiser mer enn før, andre mister matlysten ved en depresjon.

Mange medikamenter brukes for noe annet enn indikasjonen i felleskatalogen. Medikamentet gis da fordi man ønsker noe som tår oppført som en bivirkning. I den sammenheng blir bivirkningen virkningen. Et eksempel er diverse allergitabletter som gis for søvn. Seroquel som det nevnes er ap som også ofte gis for søvn.

Mange spiser for mye og har matsuget du beskriver, da er mindre matlyst en bra bivirkning. Andre spiser for lite i utgangspunktet og man ønsker ikke redusert apetitt eller vekttap.

Det står også at man skal være varsom i fht pasienter med/har hatt spiseforstyrrelser.

For deg er det en gunsitg (bi)virkning, men ikke for alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...