Gå til innhold

Lyst på et glass vin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest segunda

Jeg og.

Jeg hadde tenkt å dra og kjøpe meg vin i dag, men da oppdaget jeg at polet er stengt pinseaften. Hva er dette med Norge, en ting er at det er stengt andre pinsedag, men pinseaften????

Er barer og alkoholservering på restauranter også stengt i pinsehelgen?

ShitDiddelyDo

Jeg hadde tenkt å dra og kjøpe meg vin i dag, men da oppdaget jeg at polet er stengt pinseaften. Hva er dette med Norge, en ting er at det er stengt andre pinsedag, men pinseaften????

Det er helt latterlig. Glemte dette jeg også.

Nei, barer og restauranter er åpne, men vi må ikke finne på å kjøpe vin på polet på en helligdag ingen bryr seg om.

Gjest segunda

Nei, barer og restauranter er åpne, men vi må ikke finne på å kjøpe vin på polet på en helligdag ingen bryr seg om.

For min del kan vi godt beholde disse helligdagene som fridager, og gå i kirken som vi bare vil. Men, jeg kan ikke forstå hvorfor vi ikke kan kjøpe alkohol, vaske klærne våre eller gjøre noe annet enn tusle i skogen.

Annonse

''Jeg hadde tenkt å dra og kjøpe meg vin i dag, men da oppdaget jeg at polet er stengt pinseaften. ''

Det hadde jeg glemt, jeg hadde også tenkt meg på polet... Polet er stengt alle "aftener" unntatt Nyttårsaften, har egentlig vært sånn så lenge jeg kan huske...

''vi må ikke finne på å kjøpe vin på polet på en helligdag ingen bryr seg om.''

Hehe, og "aftene" er ikke helligdager engang...

Som en venn av meg (opprinnelig fra Nederland) så betimelig sa for noen år siden: "Hva er det med normenn; er det en vanlig hverdag kan vi kjøpe så mye vin vi orker, men er det fri dagen etter er det forbudt! Dette var en påskeaften, de hadde besøk fra Nederland og han sleit med å forklare gjestene logikken...Til og med ølsalget i butikkene stengte kl 12 på "aftener" og lørdager på denne tida.

Hensikten er kanskje at vi skal drikke mindre i høytider, men praksisen "rammer" nok ikke fortrinnsvis de som har et alkoholproblem da de sikkert planlegger godt ift åpningstider, evt skaffer drikkevarer via andre kilder.

God alkoholfri pinse ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...