Gjest nyttformegdette Skrevet 10. juni 2011 Skrevet 10. juni 2011 Hei! Har fått konstatert depresjon, og fått følgende: 5 mg cipralex hver 2. dag i en uke, deretter 5 mg hver dag i to uker. Så 10 mg pr. dag. Høres det fornuftig ut? 0 Siter
Hønemoren Skrevet 11. juni 2011 Skrevet 11. juni 2011 Virker som forsiktig oppstart. Jeg starta med 5mg. hver dag i to uker, da fikk jeg allerede effekt og har derfor ikke økt til 10mg. som var meningen. Ser ut som 5mg. virker på noen, men 10mg. er vel mest vanlig. Lykke til. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. juni 2011 Skrevet 11. juni 2011 Jeg synes dette er alt for langsom opptrapping. De fleste med depresjon kan gå rett på 10 mg. Noen kan ha nytte av 5 mg daglig i noen dager før de øker til 10. Det er ingen grunn til å slite med depresjon unødig lenge. Uansett er det opp til deg: Vil du hoppe i det eller krype i det? 0 Siter
Gondor Skrevet 11. juni 2011 Skrevet 11. juni 2011 Virker som forsiktig oppstart. Jeg starta med 5mg. hver dag i to uker, da fikk jeg allerede effekt og har derfor ikke økt til 10mg. som var meningen. Ser ut som 5mg. virker på noen, men 10mg. er vel mest vanlig. Lykke til. Jeg startet på 10 mg. Ingen bivirkninger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.