Gå til innhold

Hvordan få tilbake energien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mangler energi for tiden og kroppen beveger seg i slow motion. Jeg er slapp og trøtt, og ellers ikke helt med i verden.

Er interessert i å få ting i gang igjen, da det ikke ser ut til at hvile hjelper. Er det noen som kan knipse litt i fingere?

Nei, jeg må gjøre noe med dette, hvordan får man best tilbake energien? Jeg får akutt sove/liggebehov hvis jeg går omkring, men å sove/ligge gir meg jo ikke akkurat mer energi.

Videoannonse
Annonse
Gjest winda
Skrevet

Kjenner til den der. Det som fungerer best for meg er å komme meg ut og i bevegelse. Raske gåtuer og litt styrketrening har hjulpet meg noe.

Har forståelse for at dette kan virke veldig tungt i begynnelsen :)

Gjest togli
Skrevet

Å sove for mye er iallefall det verste du kan gjøre.... Det blir du bare enda mer trøtt av. Den beste måten å få energi på er å spise sunn mat og være utendørs! Gå/løpe lange turer, sykle, svømme etc... og spise mye frukt og grønt, fisk og kylling. Unngå for mye sukker.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg kan knipse, men da må du knipse for meg, for jeg sliter jeg også.

Jeg må bare tvinge meg til å gjøre en aktivitet, helst utendørs. Utfordringen er å finne balansen, tar jeg det for langt så er jeg vrak i dagesvis etterpå.

Så må jeg ha noenlunde kontroll på dagsrytmen. Jeg kan hvile meg, men må unngå at jeg sovner, da er et gjort, da sover jeg i 2 timer.

Men du har ikke noen mangler? Jern og B12 og sånt er i orden? Maten er grei?

Har du styrt mye på kanskje? Jeg har hatt ørten ting jeg har måtte gjøre nå, og etterpå ramlet jeg sammen.

Faktisk så gjorde jeg noe lystbetont i går, noe jeg hadde lyst til, dermed hadde jeg faktisk energi både før og etter. Og hodet er mye lettere for jeg fikk kjekt mentalt påfyll. Akkurat det kan faktisk hjelpe ganske mye.

Skrevet

Jeg har tro på lange rolige gåturer - og at du passer på å spise rimelig fornuftig. Smoothie med masse blåbær er kanskje tingen akkurat nå :-)

Skrevet

En ting til; hvis du er allergis mot pollen, så kan det også gi ekstrem trøtthet enkelte år. I såfall bør du kanskje følge sånne standard pollenråd.

Skrevet

Kjenner til den der. Det som fungerer best for meg er å komme meg ut og i bevegelse. Raske gåtuer og litt styrketrening har hjulpet meg noe.

Har forståelse for at dette kan virke veldig tungt i begynnelsen :)

Aktivitet høres ut som løsningen!

Har faktisk vært lite allergisk i år. Begynte tidlig med allergimedisiner, kanskje det var derfor.

Takk for svar alle sammen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...