Gå til innhold

Hvorfor sladde bilde av en stor idiot?

Anbefalte innlegg

Gjest fullrulle

http://www.dagbladet.no/2011/06/12/nyheter/vold/politi/16890028/

Hvorfor bry seg om å sladde bilde av en forbanna idiot når det er haugevis med vitner? Det er soleklart at mannen har gjort en ugjerning og at han kommer til å bli dømt for vold. I mange andre saker der f.eks kjendiser blir anklaget for noe så flesker avisene til med navn, selv om de kanskje ikke er skyldige en gang.

Gang på gang blir tyver, voldsmenn og andre kriminelle sladdet selv om det foreligger 100 % bevis på at de har gjort noe ulovlig - la oss heller vite hvem de er så vi kan unngå å komme i konflikt med slike koko-mennesker!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365918-hvorfor-sladde-bilde-av-en-stor-idiot/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Jeg håper ikke det blir slike tilstander at vi kommer i avisen med bilde for ugjerninger vi ikke enda er dømt for. Det handler også om pårørende rundt.

'' Jeg håper ikke det blir slike tilstander at vi kommer i avisen med bilde for ugjerninger vi ikke enda er dømt for.''

Enig.

Til den slags har for øvrig idiotene youtube, men jeg må vel si at jeg synes de som legger det ut ofte overgår idioten de filmer i idioti.

Det er fullt anarki på denne typen nettsteder. Alt er lov (bortsett fra nippel). Det er en skremmende trend.

Annonse

ShitDiddelyDo

Politimannen, kvinnen han slo ned og taxiføreren har også familie.

Hadde det vært tvil om st han var skylig, ville det vært noe annet. Men her er drt ingn tvil, alt er dokumentert.

'' Hadde det vært tvil om st han var skylig, ville det vært noe annet. Men her er drt ingn tvil, alt er dokumentert.''

Men for alt vi vet er dette en mentalt forstyrra person, og i så fall faller det under Vær Varsom-plakaten.

Ikke at jeg tror det er tilfelle. Har vært nok på byen til å se nok av idiotoppførsel av denne typen, men dette opplyser ikke politiet pressen om, det er ikke engang sikkert de vet det selv umiddelbart, og av denne typen årsaker beskytter man personen mot gapestokk i pressen.

Han vil ganske sikkert få en relativt streng straff for dette (det er lite rutinert å slå politifolk ...), men i Norge er det retten som straffer folk. Ikke pressen. Gapestokk sluttet vi med for mange år siden, og det er kun i spesielle saker pressen har lov til å trykke navn og bilde, men selv om det skulle være lov gjør de det ofte ikke uten at det er spesielt gode grunner for å gjøre det.

Annonse

'' Hadde det vært tvil om st han var skylig, ville det vært noe annet. Men her er drt ingn tvil, alt er dokumentert.''

Men for alt vi vet er dette en mentalt forstyrra person, og i så fall faller det under Vær Varsom-plakaten.

Ikke at jeg tror det er tilfelle. Har vært nok på byen til å se nok av idiotoppførsel av denne typen, men dette opplyser ikke politiet pressen om, det er ikke engang sikkert de vet det selv umiddelbart, og av denne typen årsaker beskytter man personen mot gapestokk i pressen.

Han vil ganske sikkert få en relativt streng straff for dette (det er lite rutinert å slå politifolk ...), men i Norge er det retten som straffer folk. Ikke pressen. Gapestokk sluttet vi med for mange år siden, og det er kun i spesielle saker pressen har lov til å trykke navn og bilde, men selv om det skulle være lov gjør de det ofte ikke uten at det er spesielt gode grunner for å gjøre det.

Godt poeng!

Gapestokken er vi ferdig med.

Gjest togli

Politimannen, kvinnen han slo ned og taxiføreren har også familie.

Hadde det vært tvil om st han var skylig, ville det vært noe annet. Men her er drt ingn tvil, alt er dokumentert.

Jo, klart det... men jeg er igrunnen glad vi i Norge ikke har "gapestokk" - og at man velger å beskytte uskyldige (dvs gjerningsmannens familie). Jeg ville blitt ødelagt om min far hadde gjort noe så dumt og alle fikk se ham i alle landets aviser.. Hadde gjort hele greia enda mer grusomt...

Jeg er også i mot sladding av kriminelle, sårlig voldsmenn!

Det jeg lurer på er hvorfor de stort sett sladder, men at de innimellom ikke gjør det? Godt eksempel er den alvorlige Baneheia saken. Der ble jo verken Viggo

Kristiansen eller Jan Helge Andersen sladdet...Og takk og pris for det...

Det må være ene og alene av hensyn til pårørende, for her er det vel soleklart at han har gjort det det står han har gjort.

"Det må være ene og alene av hensyn til pårørende, for her er det vel soleklart at han har gjort det det står han har gjort."

Men hvorfor gjaldt ikke dette Baneheia-saken?

"Det må være ene og alene av hensyn til pårørende, for her er det vel soleklart at han har gjort det det står han har gjort."

Men hvorfor gjaldt ikke dette Baneheia-saken?

''Men hvorfor gjaldt ikke dette Baneheia-saken?''

Jeg husker ikke hvordan dette ble håndtert den gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...