Gå til innhold

NHD Skyldes rask bedring placebo?

Anbefalte innlegg

Gjest welllbutrinbruker
Skrevet

Etter å ha vært deprimert og ganske handlingslammet i flere måneder, begynte jeg nylig på wellbutrin. Allerede etter 4 dager kjennes det ut som om hodet har klarnet igjen og noe som har vært helt uoverkommelig i lang tid kjennes plutselig overkommelig.

Når bedring kommer så raskt, er det da ren placeboeffekt? Betyr det at jeg egentlig kan klare meg greit uten wellbutrin?

Har en mangeårig historie med kronisk nedstemthet, men kun en manisk episode. Har ikke vært medisinert på svært mange år.

Synes du jeg skal fortsette med wellbutrin eller kan jeg like gjerne la være og se om jeg har blitt bedre av meg selv?

Har alltid hørt at det skal ta vesentlig lengre tid før AD begynner å virke.

Gjest Jenta I Ilden
Skrevet

Du sier du har hatt en manisk episode.

Da er det ikke såå usannsynlig at du reagerer på Wellbutrin på denne måten. det er sikkert ikke så ofte det skjer på denne medisinen som på endel andre AD, men det skjer..

Du sier jo du er "kronisk deprimert" og da er det ikke så trolig at du plutselig er blitt bedre av deg selv.

Jeg er ikke NHD, men ville svare likevel.

Lykke til - håper dette er en langvarig bedring :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, ikke i dette tilfellet. En ser ikke sjelden at personer med bipolar lidelse reagerer meget raskt på AD.

Gjest wellbutrinbruker
Skrevet

Nei, ikke i dette tilfellet. En ser ikke sjelden at personer med bipolar lidelse reagerer meget raskt på AD.

Et tilleggsspørsmål: Som nevnt har jeg ikke vært medisinert mht min nedstemthet på svært, svært mange år. Bruker av andre årsaker neurontin, og har en oppfatning om at jeg ikke har vært på langt nær like nedstemt etter at jeg begynte å bruke neurontin. Tror du neurontin kan virke noe stabiliserende?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...