Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Nettopp. Og da er kortet egentlig ugyldig. Det opplyser banken om når du får det.

Egentlig er det rart banken ikke kan gjøre ymse restauranter ansvarlige hvis dette kommer fram, for de har latt oss bruke ugyldige kort. Det må være deres ansvar.

Jeg har også skrevet mitt navn på sambo sine visakortkvitteringer, ingen som sier noe.

Jeg opplever at banken tar ansvar, jeg kjenner flere som har blitt svindlet, både med Visa og Mastercard, null problem å få ordnet opp i.

Om det evnt går til inkasso, hva som skjer da vet jeg ikke, men når kortregningen kommer og vi ser at her er det svindlet, har det tatt en telefon for å ordne opp. Samme med debetkort, konto tappet, banken ringte selv, gav kreditt mens de fikset opp i det.

Selv velger jeg for det meste kredittkortløsningen, har best forsikringer på det kortet.

Jeg vet om en mann som plutselig fikk vite at lokalbanken hadde lånt ut en masse penger til han, bare at det var en annen som mottok dem (lånte i hans navn). Banken la seg paddeflat og det ble ordnet opp i. Der var det også kommet noen regninger og styr, telefon bl.a, men det ordnet seg. Samtidig så blir jeg ikke overrasket om det kan bli endel pes dersom du får inkassosaker i ditt navn uskyldig, men akkurat det kan jeg lite om.

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

[quote name=Shira :o)' timestamp='1307912051' post='4596681]

Jeg har også skrevet mitt navn på sambo sine visakortkvitteringer, ingen som sier noe.

Jeg opplever at banken tar ansvar, jeg kjenner flere som har blitt svindlet, både med Visa og Mastercard, null problem å få ordnet opp i.

Om det evnt går til inkasso, hva som skjer da vet jeg ikke, men når kortregningen kommer og vi ser at her er det svindlet, har det tatt en telefon for å ordne opp. Samme med debetkort, konto tappet, banken ringte selv, gav kreditt mens de fikset opp i det.

Selv velger jeg for det meste kredittkortløsningen, har best forsikringer på det kortet.

Jeg vet om en mann som plutselig fikk vite at lokalbanken hadde lånt ut en masse penger til han, bare at det var en annen som mottok dem (lånte i hans navn). Banken la seg paddeflat og det ble ordnet opp i. Der var det også kommet noen regninger og styr, telefon bl.a, men det ordnet seg. Samtidig så blir jeg ikke overrasket om det kan bli endel pes dersom du får inkassosaker i ditt navn uskyldig, men akkurat det kan jeg lite om.

Jeg ble ganske imponert over Santander (hvor jeg har et Visa-kort) da de hadde sperret kortet mitt nå nylig. Det var jo ikke deres feil at det nye ble borte i posten, men hendelsen viste at de faktisk følger med. De hadde sett et par tilfeller av avvisning i utlandet, og det var nok til at de sperra kortet og sendte meg nytt.

Ganske imponerende at de har varsellampene ute på denne måten. :)

Gjest Shira :o)

Jeg ble ganske imponert over Santander (hvor jeg har et Visa-kort) da de hadde sperret kortet mitt nå nylig. Det var jo ikke deres feil at det nye ble borte i posten, men hendelsen viste at de faktisk følger med. De hadde sett et par tilfeller av avvisning i utlandet, og det var nok til at de sperra kortet og sendte meg nytt.

Ganske imponerende at de har varsellampene ute på denne måten. :)

Det er der jeg har kort også, har inntrykk av at de følger bra med.

ShitDiddelyDo

[quote name=Shira :o)' timestamp='1307912728' post='4596685]

Det er der jeg har kort også, har inntrykk av at de følger bra med.

De svarte også raskt på mail. Satt omtrent og kommuniserte med en eller annen hos dem som jeg nå gjør med deg. :)

Og 2 dager etter hadde jeg nytt kort i posten.

De svarte også raskt på mail. Satt omtrent og kommuniserte med en eller annen hos dem som jeg nå gjør med deg. :)

Og 2 dager etter hadde jeg nytt kort i posten.

Obs, jeg tror jeg skal ringe banken for jeg får ikke brukt kredittkortet mitt når jeg skal betale på nett.

Men det er da ingen som påstår at det er offerets skyld? Jeg har aldri sett noen påstå det.

At offeret kanskje må ta noen telefoner får så være.

Les nedover her: :-)

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2008/sikret_mot_identitetstyveri

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...