meira Skrevet 12. juni 2011 Skrevet 12. juni 2011 Jeg har begynt å trene Qi gong, kurs to dager i uken. Merker at det gjør meg veldig rolig og avbalansert. Starter alltid dagen nå med dette. Andre som har erfaringer med denne formen for mental trening? Synes det har virket veldig positivt for egen del Mvh 0 Siter
cathlin Skrevet 12. juni 2011 Skrevet 12. juni 2011 Jeg har veldig god erfaring med både qi gong og yoga. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 12. juni 2011 Skrevet 12. juni 2011 Jeg har veldig god erfaring med både qi gong og yoga. Hva er forskjellen på qi gong og yoga? Jeg har tatt noen timer i yoga og liker det veldig godt. 0 Siter
cathlin Skrevet 12. juni 2011 Skrevet 12. juni 2011 Hva er forskjellen på qi gong og yoga? Jeg har tatt noen timer i yoga og liker det veldig godt. Qi gong er kanskje litt roligere trening, bestående av enkeltøvelser. Man gjør de samme bevegelsene mange ganger, kanskje med ulik tempo osv. Yoga har muligens mer treningseffekt, men det kommer an på hvilken yogaform man velger. Jeg har bare prøvd klassisk yoga, der målet er å holde pulsen jevnt lav, men likevel gir det styrketrening. Dynamisk yoga er ganske hard trening, men det er en for krevende yogaform for min del. 0 Siter
Gjest pointless Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Qigong er kanskje bra det, hvis en er religiøs. I Qigong oppfordres en til å "bli ett med universet", "åpne opp for energier rundt seg" og la "de legende energier fylle en". I tillegg påståes det at "det ikke vil finnes sykdom" hvis Qigong utføres riktig. Og pass nå endelig på å "lukke riktig" med den store _buddha-lukkingen_, for hvis ikke kan onde energier komme å ta deg og gjøre deg syk. Makan til sprøyt! 0 Siter
cathlin Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Qigong er kanskje bra det, hvis en er religiøs. I Qigong oppfordres en til å "bli ett med universet", "åpne opp for energier rundt seg" og la "de legende energier fylle en". I tillegg påståes det at "det ikke vil finnes sykdom" hvis Qigong utføres riktig. Og pass nå endelig på å "lukke riktig" med den store _buddha-lukkingen_, for hvis ikke kan onde energier komme å ta deg og gjøre deg syk. Makan til sprøyt! Kanskje du har vært uheldig med instruktøren din? Man kan i så fall velge å se bort fra det de sier, men ta i bruk øvelsene til egen fordel. Eventuelt finne en instruktør av den mer jordnære sorten. 0 Siter
Gjest qiqi Skrevet 14. juni 2011 Skrevet 14. juni 2011 Qigong er kanskje bra det, hvis en er religiøs. I Qigong oppfordres en til å "bli ett med universet", "åpne opp for energier rundt seg" og la "de legende energier fylle en". I tillegg påståes det at "det ikke vil finnes sykdom" hvis Qigong utføres riktig. Og pass nå endelig på å "lukke riktig" med den store _buddha-lukkingen_, for hvis ikke kan onde energier komme å ta deg og gjøre deg syk. Makan til sprøyt! Øhm... Jeg er svært lite religiøs av meg, men trener qigong og har god nytte av det. 0 Siter
Gjest grizzlybear Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 Øhm... Jeg er svært lite religiøs av meg, men trener qigong og har god nytte av det. Da burde du gå filosofien nærmere i sømmene. For dette _er_ religiøst, enten du tror det eller ikke. Mange som blir lurt inn i new age-dritt og annet religiøst bullshit uten at de vet det. 0 Siter
Gjest qiqi Skrevet 15. juni 2011 Skrevet 15. juni 2011 Da burde du gå filosofien nærmere i sømmene. For dette _er_ religiøst, enten du tror det eller ikke. Mange som blir lurt inn i new age-dritt og annet religiøst bullshit uten at de vet det. Det driter jeg i så lenge jeg har god nytte av det. Jeg har heller ikke lært noe om å lukke igjen for onde energier, ellers vil det gå meg vondt osv. Nå finnes det mange typer qigong, mulig det jeg trener er av den mer "jordnære" typen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.