Gå til innhold

Siv Jensen - min Gud

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

''Langt i fra. Gjennomsnittet for disse ser ut til å ligge på rundt 130 000 som er langt, langt under gjennomsnittet i landet,og alt for lite å greie seg på. Bare ca 270 personer har inntekt >300 000 som er ca hva folk flest har i skattbar inntekt, og det er for sammenligningens skyld ca. like mange som står med 0.''

Godt mulig, jeg bladde kun raskt gjennom noen sider og regna heller ikke på det, men side 6 og videre gav i hvert fall et langt meir reelt bilde enn førstesida som kom opp i din link samt de påfølgende 5 neste. (Puh for en setning, nå må jeg definitivt legge meg...)

Uansett var dette et tilfeldig valgt etternavn og er dermed ikke representativt for verken "innvandreres" eller "indisk-norskes" inntektsnivå.

Vel, vitenskapelig er det ikke, men med såpass store tall gir det en pekepinn. Et tilfeldig norsk kvinnenavn f.eks aagot gir ca like mange treff men knapt noen (15) med 0 i inntekt.

Så dette med sosialhjelpsmottakere er ikke_helt_borte.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

6

• Dorthe

6

• Angustia

4

• Louis Cyphre

3

Mest aktive i denne tråden

http://en.wikipedia.org/wiki/Kaur

Dette er navn på kvinner som tilhører shikhene. Alle kvinner heter det og mennene heter Singh. Det er ikke noen overraskelse at kvinner tjener mindre enn menn, og at spesielt innvandrerkvinner har lav inntekt.

Takk for et meget godt poeng, segunda :-)

Samt en tankevekker for meg som har innbilt meg at Singh er et vanlig etternavn og Kaur et sjelden etternavn.... Da lærte jeg noe nytt i dag også og kan legge meg med god samvittighet :)

''Langt i fra. Gjennomsnittet for disse ser ut til å ligge på rundt 130 000 som er langt, langt under gjennomsnittet i landet,og alt for lite å greie seg på. Bare ca 270 personer har inntekt >300 000 som er ca hva folk flest har i skattbar inntekt, og det er for sammenligningens skyld ca. like mange som står med 0.''

Godt mulig, jeg bladde kun raskt gjennom noen sider og regna heller ikke på det, men side 6 og videre gav i hvert fall et langt meir reelt bilde enn førstesida som kom opp i din link samt de påfølgende 5 neste. (Puh for en setning, nå må jeg definitivt legge meg...)

Uansett var dette et tilfeldig valgt etternavn og er dermed ikke representativt for verken "innvandreres" eller "indisk-norskes" inntektsnivå.

Mannlige sihker heter Singh og hvis du bare har sjekket Kaur så er det damene du har sjekket. Alle sikhene jeg kjenner jobber og både mann og kone.

Annonse

Gjest sortert

Jaja, det endret virkelig statistikken, og helheten.

'''Knapt en kjeft kan gjøre rede for seg selv, uansett alder''

Skrev du. Og poenget er at du kan ikke ha sett stort på den linken du la ut. Om du sorterer navnene som kommer opp på en annen måte en den som automatisk kommer ser du at mange av dem har slike resultatet som det ene nevnet jeg oppgav.

Hva du tror bryr jeg meg fint lite om. Dette innlegget ligger omtrent på nivå med en skolestil i 8. klasse.

''Dette innlegget ligger omtrent på nivå med en skolestil i 8. klasse.''

Da veit du fint lite om snittnivået i 8.klasse.

Redaksjonen i Dagsavisen støtter tydeligvis ikke påstanden din heller, her er kriteriene for å få godkjent en artikkel på denne sida:

http://www.nyemeninger.no/om_nye_meninger/

''Her vil vi løfte fram både innlegg fra inviterte spaltister og fra gode innlegg fra brukerne. Vi har allerede over 40 faste spaltister i stallen, og vil hele tiden lete etter nye penner som kan skrive godt om aktuelle temaer. ''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...