Gå til innhold

Flere som blir deprimert av dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Nevertheless
Skrevet

Jeg unner alle hjelp, men kan ikke noe for at jeg blir deprimert i nesten hver høytid av reklamene i på TV for de ulike hjelpeorganisasjonene. Det får meg til føre meg enda mer alene og verdiløs fordi det ikke finnes noen slike for det jeg sliter med. Men føler meg litt slem som føler det sånn da.

Fortsetter under...

Gjest chikka
Skrevet

Dette løser du enkelt ved å kun se på NRK eller andre kanaler fri for denne type reklame i høytider.

Skrevet

Dette løser du enkelt ved å kun se på NRK eller andre kanaler fri for denne type reklame i høytider.

Til og med NRK har denne type reklame i høytider.

Gjest winda
Skrevet

Nei, det kunne ikke falle meg inn å bli deppa, eller lei meg pga dette. Jeg ser at det er mange, mange mennesker i verden som har det vondt, men få får vel så god støtte og oppfølging som her i Norge? Jeg har ingenting å klage over i så måte. Det eneste jeg er lei meg for er at jeg ikke har råd til å gi mere penger, evt hjelpe til i hjelpeorganisasjonene.

Gjest Bipoklara
Skrevet

Jeg sitter vel igjen med samme følelse. jeg svitsjer ofte over til en annen kanal. Jeg synes reklamene ofte er litt teite, nesten så jeg blir flau over å se på.

Annonse

Skrevet

Det finnes da ikke en lidelse eller sykdom det ikke finnes støtteorganisasjoner å søke trøst i.

Gjest winda
Skrevet

Det finnes da ikke en lidelse eller sykdom det ikke finnes støtteorganisasjoner å søke trøst i.

Vet du om en for bipolare lidelser og ptsd?

Gjest chikka
Skrevet

Til og med NRK har denne type reklame i høytider.

Da er av-knappen et godt alternativ.

Skrevet

Klart det gjør, det er ikke alle foreninger som driver med likemannsarbeid og møtevirksomhet for medlemmene.

Skrevet

''Det får meg til føre meg enda mer alene og verdiløs fordi det ikke finnes noen slike for det jeg sliter med. Men føler meg litt slem som føler det sånn da.''

Da syns jeg du bør flytte perspektivet en smule.

Disse dagene er en kjærkommen mulighet for de ulike hjelpeorganisasjonene til å markedsføre seg uten at det koster dem store deler av budsjettet som skal komme brukerne til gode.

I Norge har de fleste diagnoser og utsatte grupper "sin" organisasjon; alt fra Mental helse til Luftambulansen til Gjeldsofferalliansen. En del av organisasjonene støtter også forskning. Disse organsisasjonene supplerer et allerede godt helsetilbud i verdenssammenheng.

Hjelpeorganisasjoner som jobber i andre land, eksempelvis Leger Uten Grenser, Amnesty, Flyktningehjelpen og PLAN hjelper mennesker mennesker i ufattelig nød som er prisgitt ekstern hjelp for å dekke basale behov eller simpelthen overleve.

At hjelpeorganisasjoner får litt gratis reklametid noen dager pr år bør ikke vekke misunnelse.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Jo, faktisk for min del gjør det ikke det.

Annonse

Gjest Nevertheless
Skrevet

''Det får meg til føre meg enda mer alene og verdiløs fordi det ikke finnes noen slike for det jeg sliter med. Men føler meg litt slem som føler det sånn da.''

Da syns jeg du bør flytte perspektivet en smule.

Disse dagene er en kjærkommen mulighet for de ulike hjelpeorganisasjonene til å markedsføre seg uten at det koster dem store deler av budsjettet som skal komme brukerne til gode.

I Norge har de fleste diagnoser og utsatte grupper "sin" organisasjon; alt fra Mental helse til Luftambulansen til Gjeldsofferalliansen. En del av organisasjonene støtter også forskning. Disse organsisasjonene supplerer et allerede godt helsetilbud i verdenssammenheng.

Hjelpeorganisasjoner som jobber i andre land, eksempelvis Leger Uten Grenser, Amnesty, Flyktningehjelpen og PLAN hjelper mennesker mennesker i ufattelig nød som er prisgitt ekstern hjelp for å dekke basale behov eller simpelthen overleve.

At hjelpeorganisasjoner får litt gratis reklametid noen dager pr år bør ikke vekke misunnelse.

For min del finnes det ingen hjelpeorganisasjoner, så jo det føles ille fordi jeg derfor føler ingen bryr seg nok til å i hele tatt ville hjelpe.

Jeg støtter at de organisasjonene som finnes skal få reklame og oppmerksomhet, det handler ikke om at jeg ikke unner andre hjelp.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Nei de reklamene blir jeg ikke irritert på, de har da en mening, men;

shampoo og potetgull reklamer og andre matproduktreklamer irriterer meg slik med visse lyder at jeg holder meg for ørene til jeg får slått av lyden eller jeg må gå ut av stuen da de nærmest klør innover i øregangen av et forferdelig ubehag.

Jeg kjøper feks aldri kims potetgull eller visse produkter da de vekker avsky pga av TV terroren de bedriver.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Hei!

Nei de reklamene blir jeg ikke irritert på, de har da en mening, men;

shampoo og potetgull reklamer og andre matproduktreklamer irriterer meg slik med visse lyder at jeg holder meg for ørene til jeg får slått av lyden eller jeg må gå ut av stuen da de nærmest klør innover i øregangen av et forferdelig ubehag.

Jeg kjøper feks aldri kims potetgull eller visse produkter da de vekker avsky pga av TV terroren de bedriver.

Ja, enig i at sånne reklamer er veldig slitsomt. Jeg blir gal når de reklamerer for en CD i flere måneder. Til slutt hater jeg sangene på den CD-en og klarer ikke høre på sangene uten å tenke på reklamen.

Men det jeg mente er at jeg blir lei meg for at det ikke finnes en hjelpeorganisasjon for min diagnose.

Skrevet

For min del finnes det ingen hjelpeorganisasjoner, så jo det føles ille fordi jeg derfor føler ingen bryr seg nok til å i hele tatt ville hjelpe.

Jeg støtter at de organisasjonene som finnes skal få reklame og oppmerksomhet, det handler ikke om at jeg ikke unner andre hjelp.

Det er mulig jeg mistolka innlegget ditt, beklager i så fall det.

Leit at du opplever det slik. Har du sjekka om det er noen relevante nettfora eller hjelpetelefoner du kan kontakte når du føler for det, da? Håper du får den støtten du trenger :-)

Madelenemie
Skrevet

Ja, enig i at sånne reklamer er veldig slitsomt. Jeg blir gal når de reklamerer for en CD i flere måneder. Til slutt hater jeg sangene på den CD-en og klarer ikke høre på sangene uten å tenke på reklamen.

Men det jeg mente er at jeg blir lei meg for at det ikke finnes en hjelpeorganisasjon for min diagnose.

Hei!

ja jeg skjønte det.

Hvilken diagnose hadde du igjen?

Tror jeg husker det, men jeg kan jo huske feil.

Jeg tenker aldri på det når jeg ser de reklamene selv, jeg blir mest lei meg inni hjertet mitt for at så mange mennesker har det vondt, jeg blir fortvilt og jeg vil fjernadoptere enda flere, men nå har vi ikke råd til flere sier min mann.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Hei!

ja jeg skjønte det.

Hvilken diagnose hadde du igjen?

Tror jeg husker det, men jeg kan jo huske feil.

Jeg tenker aldri på det når jeg ser de reklamene selv, jeg blir mest lei meg inni hjertet mitt for at så mange mennesker har det vondt, jeg blir fortvilt og jeg vil fjernadoptere enda flere, men nå har vi ikke råd til flere sier min mann.

Ja skjønner. Det er fint å kunne hjelpe. Jeg har diagnosen pedofil, men også borderline personlighetsforstyrrelse.

Gjest Nevertheless
Skrevet

Det er mulig jeg mistolka innlegget ditt, beklager i så fall det.

Leit at du opplever det slik. Har du sjekka om det er noen relevante nettfora eller hjelpetelefoner du kan kontakte når du føler for det, da? Håper du får den støtten du trenger :-)

Har sjekket det meste men finnes ingenting. Men må jo bare holde ut likevel!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...