Mirabell Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 "Det er jo fullstendig unødvendig å lære barna til at lørdagskos=søtsaker" Hva er lørdagskos UTEN søtsaker for et barn? Det meste de gjør på en lørdag, kan de gjøre andre dager. lørdagsgodt er jo litt symbolsk ift at barna helst skal holde seg unna søtsaker de andre dagene i uka. Dermed blir lørdagen litt ekstra kjekk! ''Hva er lørdagskos UTEN søtsaker for et barn? Det meste de gjør på en lørdag, kan de gjøre andre dager. lørdagsgodt er jo litt symbolsk ift at barna helst skal holde seg unna søtsaker de andre dagene i uka. Dermed blir lørdagen litt ekstra kjekk! '' Ja, enig i at søtsaker er en lettvint måte å gjøre forskjell på lørdag og andre dager. Men det er ikke den eneste måten. Annen god mat enn søtsaker kombinert med hyggelig famileaktiviteter er et alternativ. (Mine unger får lørdagsgodt, uten valg om penger i stedet. Min eldste velger penger og den yngste godteri, hvis de får valget. Men det er sjelden...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365941-hva-f%C3%A5r-barn-i-ukel%C3%B8nn-evt-mnd-l%C3%B8nn-i-dag/page/3/#findComment-3183034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Våre barn er 12, snart 10 og 7. De får ikke ukelønn, men får lørdagsgodt og får av og til en tier eller to pluss at vi som regel betaler alt av lommepenger på fotball- og korpsturer, inngang til kino eller svømmehall osv. Ser at de ville ha godt av å disponere litt penger selv. Men det er vanskelig å vite akkurat hvor mye de skal ha... Vi får ta et familieråd på dette, tror jeg! Hun på 7 kan være superflink til å hjelpe til, og det vil være vanskelig å skille de to mindte i forhold til hva de gjør av oppgaver. På den andre siden er de to eldste så tette i alder at det vil være vanskleig å skille dem.... Kanskje 25 kr, 35 kr og 50 kr pr uke + lørdagsgodt vil være passelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365941-hva-f%C3%A5r-barn-i-ukel%C3%B8nn-evt-mnd-l%C3%B8nn-i-dag/page/3/#findComment-3183036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Våre barn er 12, snart 10 og 7. De får ikke ukelønn, men får lørdagsgodt og får av og til en tier eller to pluss at vi som regel betaler alt av lommepenger på fotball- og korpsturer, inngang til kino eller svømmehall osv. Ser at de ville ha godt av å disponere litt penger selv. Men det er vanskelig å vite akkurat hvor mye de skal ha... Vi får ta et familieråd på dette, tror jeg! Hun på 7 kan være superflink til å hjelpe til, og det vil være vanskelig å skille de to mindte i forhold til hva de gjør av oppgaver. På den andre siden er de to eldste så tette i alder at det vil være vanskleig å skille dem.... Kanskje 25 kr, 35 kr og 50 kr pr uke + lørdagsgodt vil være passelig? Man kan skille selv de som er tette i alder, dersom man velger en "sats" på f.eks. kr. 5 pr. år barnet har fylt. Da vil altså 7-åringen få 35 kr. Vi bruker ikke den regelen selv, men jeg leste om den her en gang, og tenkte det var en grei løsning på det evindelige problemet om at "det blir urettferdig", uten å blande inn verken arbeidsoppgaver eller andre ting. Så får man evt. indeksjustere satsen ved behov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365941-hva-f%C3%A5r-barn-i-ukel%C3%B8nn-evt-mnd-l%C3%B8nn-i-dag/page/3/#findComment-3183044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.