Gå til innhold

Sjokkerende møte med Muhammed

Anbefalte innlegg

Gjest speer

''Behovet for Halvor Tjønns bok er hevet over enhver tvil.

Det er, for den som ikke visste bedre, sjokkerende lesning om en brutal og hevngjerrig despot.

Det mørkeste kapittelet er massakreringen av jødene i Medina våren 627. Under oppsyn av Muhammed ble 800 menn halshogd. Kvinner og barn ble solgt som slaver. Etter nedslaktingen valgte Muhammed ut den vakre jødinnen Rayhana som sin andel av byttet, og innlemmet henne i haremet som konkubine.

En opprørende handling i våre øyne er også ekteskapet med 9-årige Aisha, en av profetens mange koner og slavinner. Noen kilder regner opp 12 hustruer og to slavinner.

Derfor er det ingen tilfeldighet at Hamas har raketter som bærer navnet Khaybar, en oase i den arabiske ørken der Muhammed i året 629 tvang den jødiske bosetningen til underkastelse.

Og det er heller ingen tilfeldighet at ekteskapsalderen for shia- og sunnimuslimer i Iran er 9 år for kvinner, eller at den skriftlærde Yusuf al-Qaradawi, som gir råd til muslimer i Europa, godtar ekteskap med 9-årige jenter så lenge det skjer frivillig og jenta er jomfru.''

http://www.dagbladet.no/2011/04/24/kultur/bok/litteratur/litteraturanmeldelser/anmeldelser/16122026/

Muhammed ses av muslimer som et forbilde, hans handlinger sees på som et ideal, noe muslimer bør etterligne. Vi snakker altså ikke her bare om noe som skjedde 1400 år siden, vi snakker om hva våre nye landsmenn mener er etterstrebelsesverdige idealer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365944-sjokkerende-m%C3%B8te-med-muhammed/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• PieLill

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest lotusen

I "motsetning" til hva som står i Bibelen:

''Samaria skal bøte, fordi folket i byen var trassig mot sin Gud. De skal falle for sverd, deres småbarn skal bli knust, og deres svangre kvinner skal skjæres opp.''

Hos. 14:1

Si meg, har du konvertert til Islam? Virker sånn skjønner du...

Gjest speer

''Samaria skal bøte, fordi folket i byen var trassig mot sin Gud. De skal falle for sverd, deres småbarn skal bli knust, og deres svangre kvinner skal skjæres opp.''

En mer relevant sammenligning er Jesus vs Mohammed. Ellers hadde det vært fint om du bare for en gangs skyld kunne holde deg til saken.

Annonse

En mer relevant sammenligning er Jesus vs Mohammed. Ellers hadde det vært fint om du bare for en gangs skyld kunne holde deg til saken.

Saken er jo nettopp at man selvsagt finner mye rart i gamle bøker.

Og kristne ber til den samme guden som herjet i det Gamle Testamentet:

''Den natten gikk Herrens engel ut og slo i hjel 185 000 mann i assyrernes leir. Da folk stod opp om morgenen fikk de se alle de døde som lå der. Da brøt assyrerkongen Sankerib opp og drog hjem igjen. Og siden holdt han seg i ro i Ninive.''

2. Kong. 19:35-36

Gjest lotusen

Nei, jeg er og forblir ateist. Jeg har svært lite til overs for både kristendom og islam, men kanskje enda mindre for folk som kontinuerlig bedriver hat mot en folkegruppe.

Rart at du bestandig forsvarer Islam, og rakker ned på kristendommen da....

Gjest Nord og ned.

Glem det. Fyren har ikke fått med seg det helt åpenbare, nemlig at hele berepet kristendom kommer av ordet _kristus_ som er lik Jesus.

Med teskje: Kristne skal følge jesu lære, som er definert ikke-voldelig, tilgivelig og forsonende.( At en del ikke gjør det, er en helt annen sak.)

Muslimer som lyver, dreper og lemlester i islams navn gjør bare det Muhammed har befalt dem å gjøre.

Rart at du bestandig forsvarer Islam, og rakker ned på kristendommen da....

Jeg har ikke forsvart islam; derimot så er det greit når diskusjoner er basert på balanserte fakta, og ikke en eller annen hat-fantast, som plukker ut et par setninger om muslimer, jøder, hinduer, osv., og spesielt blir det idiotisk når hovedreligionen der de selv kommer fra har en minst like blodig bok og samme gud.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest speer

Glem det. Fyren har ikke fått med seg det helt åpenbare, nemlig at hele berepet kristendom kommer av ordet _kristus_ som er lik Jesus.

Med teskje: Kristne skal følge jesu lære, som er definert ikke-voldelig, tilgivelig og forsonende.( At en del ikke gjør det, er en helt annen sak.)

Muslimer som lyver, dreper og lemlester i islams navn gjør bare det Muhammed har befalt dem å gjøre.

''Muslimer som lyver, dreper og lemlester i islams navn gjør bare det Muhammed har befalt dem å gjøre.''

Du har tatt poenget ja, i motsetning til visse andre.

Gjest Miamayaaa

Nei, jeg er og forblir ateist. Jeg har svært lite til overs for både kristendom og islam, men kanskje enda mindre for folk som kontinuerlig bedriver hat mot en folkegruppe.

Helt enig med Sør her faktisk......tragisk og se så mange trangsynte " jeg leser VG og derfor vet jeg alt som skjer og trenger ikke å bruke egen tankegang til å tenke en liten smule lenger enn lillefingeren min"

Gjest speer

Kunne like så godt hatt overskriften " Sjokkerende møte med VIKINGENE" Tro ikke at de var noe bedre på den tiden! Heldigvis har vi gått videre noe også de fleste muslimer har...

Du tok altså ikke poenget. Nordmenn i dag mener ikke at vikingene stod for etterstrebelsesverdige idealer.

Kunne like så godt hatt overskriften " Sjokkerende møte med VIKINGENE" Tro ikke at de var noe bedre på den tiden! Heldigvis har vi gått videre noe også de fleste muslimer har...

Mange har gjort mye rart og forferdelig opp gjennom historien.

Det som er spesielt med Muhammed er at han i et og alt er et eksempel til etterfølgelse for svært mange mennesker. Og at kritikk mot ham av mange regnes som blasfemi og kan resultere i fatva og reelle drapstrusler i verste fall drap.

Jeg kan ikke huske det har blitt lignende rabelder om noen har snakket stygt om vikingene, Napoleon eller det gamle Rom.

mvh

Gjest obvious

Poenget er vel ikke hva som står i gamle bøker, men hvordan nåtidens mennesker tolker dem. Kristne knuser stort sett ikke barna sine eller skjærer opp sine svangre. Mens barnegiftemål er vanlig i mange land.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...