Gjest Ikke Hellstrøm Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Jeg har blitt utnevnt som årets grillansvarlig i guttegjengen. Jeg er veldig enkel i matveien og trives veldig godt med noe så enkelt som pølse med lompe eller brød - og med ketchup/sennep/stekt eller rå løk som tilbehør. Jeg har null peiling på koteletter, marinader, salter osv. Jeg er enkelt og greit best på pølse! Nå har jeg tenkt å avansere med hamburgere, men hva slags tilbehør bør jeg ha på en burger(bortsett fra brødet)? Og finnes det andre gode tips på tilbehør til grillpølser enn de jeg har nevnt ovenfor. Skulle noen ha andre enkle forslag på mat jeg kan servere for å lage en hyggelig grillaften så er jeg evig takknemlig 0 Siter
meg__123! Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Tilbehør til burgern: bbq/chili saus, salat, sylteagurk, tomat, sprøstekt løk, ost... Burger er jo alltid godt da man griller 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Dette er enkelt og dette klarer du. Laks og grønnsaker innpakket i folie med krydder og en smørklatt. På Spar får du kjøpt beinfrie laksestykker som er kjempegode. 0 Siter
Ferskenblomst Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Pølser er jo alltid godt, da. Og det finns jo så mye spennende i pølser. Bratwurst, med bacon, med ost, chorizos bl.a. Tilbehøret er potetsalat, en frisk grønn salat, helstekt løk i folie på grillen, dressing. 0 Siter
Gjest Jacoba Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Jeg er heller ingen griller, så da jeg skulle ha med meg medbrakt på grillfest og grillkongen ikke var hjemme fikk jeg følgende oppskrift: Kyllingbryst i biter i aluminiumsfolie. Strø på salt og pepper (jeg tok ganske mye pepper), hell på litt chilisaus (sweet-chili-saus fra vanlig dagligvare, god som tilbehør til annen grillmat også) og rapsolje. Det var det. La det på grillen, sjekket bitene til de var gjennomstekt, og det ble kjempegodt. Annen type tilbehør som grillkongen her gjerne lager: (alt i folie) sjampingnon, løk/rødløk.. med salt/pepper og rapsolje + en klatt rømme her og der. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Entrecote er kjempeenkelt. Krydre med salt og pepper på begge suider og sleng på skikkelig varm grill, noen minutter på hver side - alt ettersom hvor godt stekt du vil ha den. Server med bernaisesaus og nypoteter eller råstekte poteter som du lager i ovnen. Og så kan du kline til med asparges som tilbehør. Brekk av noen 4-5 cm nederst på stilken, skrell dem bittelitt på resten av stilken (hvis de er norske, sånne helt nye som har akkurat kommet nå, trenger du ikke skrelle!) og damp i 2-3 minutter i salta vann. Når de er ferdigdampa, slenger du dem på grillen litt så de får litt grillsmak. 0 Siter
Gjest kalles ikke grilling Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Dette er enkelt og dette klarer du. Laks og grønnsaker innpakket i folie med krydder og en smørklatt. På Spar får du kjøpt beinfrie laksestykker som er kjempegode. Dette kaller jeg ikke grilling. Alt som er innpakket i folie, kan man lage mye bedre inne. Så stek heller laksen i panna, og grille andre ting rett på grillen. Smør grillristen med fett, så det ikke setter seg fast. Du kan også bruke formfett. Da den uten drivgass ) 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Dette kaller jeg ikke grilling. Alt som er innpakket i folie, kan man lage mye bedre inne. Så stek heller laksen i panna, og grille andre ting rett på grillen. Smør grillristen med fett, så det ikke setter seg fast. Du kan også bruke formfett. Da den uten drivgass ) Joda, men det er hyggelig å grille da, selv om det blir bedre hvis du lager det inne. Smak og behag....:-) 0 Siter
Franzeska Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Jeg er heller ingen griller, så da jeg skulle ha med meg medbrakt på grillfest og grillkongen ikke var hjemme fikk jeg følgende oppskrift: Kyllingbryst i biter i aluminiumsfolie. Strø på salt og pepper (jeg tok ganske mye pepper), hell på litt chilisaus (sweet-chili-saus fra vanlig dagligvare, god som tilbehør til annen grillmat også) og rapsolje. Det var det. La det på grillen, sjekket bitene til de var gjennomstekt, og det ble kjempegodt. Annen type tilbehør som grillkongen her gjerne lager: (alt i folie) sjampingnon, løk/rødløk.. med salt/pepper og rapsolje + en klatt rømme her og der. Kyllingbryst-og fileter er gay 0 Siter
Franzeska Skrevet 13. juni 2011 Skrevet 13. juni 2011 Hold deg unna kylling, og og grønnsaker i aluminiumsfolie, om du ikke er kvinne eller homse Jeg vil anbefale Spare ribs kokt i Cola, som etterpå legges på grillen! Det er rimelig og du får mye god mat for pengene. Google deg litt rundt på nettet, så finner du mange fine oppskrifter! Velg den du liker best. Spare ribs i Cola er en skikkelig "new upcoming" klassiker på grillen og ALLE liker det! MYE bedre enn det høres ut! i tillegg har jeg inntrykk av at mannfolk syns det er litt tøft å servere det Marinaden kjøper jeg alltid ferdiglagt. Finnes i de fleste dagligvarebutikker! Enkelt, rimelig og greit. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 14. juni 2011 Skrevet 14. juni 2011 Jeg er heller ingen griller, så da jeg skulle ha med meg medbrakt på grillfest og grillkongen ikke var hjemme fikk jeg følgende oppskrift: Kyllingbryst i biter i aluminiumsfolie. Strø på salt og pepper (jeg tok ganske mye pepper), hell på litt chilisaus (sweet-chili-saus fra vanlig dagligvare, god som tilbehør til annen grillmat også) og rapsolje. Det var det. La det på grillen, sjekket bitene til de var gjennomstekt, og det ble kjempegodt. Annen type tilbehør som grillkongen her gjerne lager: (alt i folie) sjampingnon, løk/rødløk.. med salt/pepper og rapsolje + en klatt rømme her og der. Hvorfor folie? Løk rett på grillen blir mye bedre. Jeg deler løken gjerne i to eller fire, avhengig av størrelsen på løken. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. juni 2011 Skrevet 14. juni 2011 Hvor bor du? Hvis du bor i Oslo anbefaler jeg deg å stikke innom Strøm-Larsen på Torshov - byens beste slakter. Der får du blant annet mange ulike slag gode "håndlagde" pølser - som er langt bedre enn de du får i vanlig kjøledisk. Et godt alternativ om du ikke våger deg lengre enn til pølsene! Ellers er jo lammekoteletter et godt og enkelt alternativ - hakket mer avansert enn pølser. Hos ovennevnte slakter får du sikkert det beste av dét også, men det har de vel flere steder. 0 Siter
Gjest matprat Skrevet 14. juni 2011 Skrevet 14. juni 2011 http://www.matprat.no/gjester/gode-tips-for-okt-grillopplevelse/ Gå litt rundt på dette nettstedet. 0 Siter
Gjest Jacoba Skrevet 14. juni 2011 Skrevet 14. juni 2011 Hvorfor folie? Løk rett på grillen blir mye bedre. Jeg deler løken gjerne i to eller fire, avhengig av størrelsen på løken. Folie er for at ingenting skal bli tørt. 0 Siter
Gjest Jacoba Skrevet 14. juni 2011 Skrevet 14. juni 2011 Kyllingbryst-og fileter er gay Pølser er harry 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 14. juni 2011 Skrevet 14. juni 2011 Folie er for at ingenting skal bli tørt. Prøv uten folie neste gang. Løken blir ikke tørr. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.