Gå til innhold

ptsd-hva er best?

Anbefalte innlegg

Gjest how can I live?
Skrevet

Når omtrent alt man ser på TV av filmer og nyheter medfører ekle minner og mareritt hver natt. Skal man da bare "stå på" videre og se om dette går over? Eller er det best å ligge "lavt i terrenget"?

Jeg er ikke laget slik at jeg kan ligge under sofaen resten av livet. Jeg ønsker å leve, men det er så mye som hindrer meg ;( . Så er det best å fortsette og bare ignorere at jeg er syk og har mareritt? Hva er det beste å gjøre? Erfaringer og råd?

Skrevet

Kanskje du kunne sett noe mer hyggelig på tv?

Gjest how can I live?
Skrevet

Kanskje du kunne sett noe mer hyggelig på tv?

Det passer ikke for de andre i dette huset ;(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er en form for eksponering. Den skal være "passe" sterk.

Om du behersker 50-metersbakken i skihopp, får du begynne å trene på 70-metern. Vikersund blir for heftig og fører deg ikke fremover.

Gjest how can I live?
Skrevet

Dette er en form for eksponering. Den skal være "passe" sterk.

Om du behersker 50-metersbakken i skihopp, får du begynne å trene på 70-metern. Vikersund blir for heftig og fører deg ikke fremover.

Det med å ta ting gradvis er ikke alltid så enkelt. Noen ganger kommer ting brått på som du aldri hadde kunnet forutsett. Det er mye slikt i mitt liv av en eller annen grunn. TV er jo heller ikke forutsigbar.

Hvordan ville du eksponere en som hadde blitt voldtatt f.eks? Det går jo ikke an at man ikke kommer ut for noe som minner om hendelsene. Personer, hendelser, filmer osv.

Når man blir syk av dette til stadighet, hva gjør man da? Graver seg ned og håper på at det har gått over når man kommer opp igjen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...