Gå til innhold

Dersom du skulle leid ut en leilighet...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

9

• petter smart

1

• meg__123!

1

• EnolaGay

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest alvende

Ja, det er sant. Dessuten, hvis man har en fast jobb, så er det grenser for hvor sikkert og langvarig det kan være også.

Ingenting er fastere intekt enn uføretrygd. De risikerer ikke å miste jobben i krisetider eller få sparken. Men jeg tipper mange vil leie ut til folk i arbeid i stedet. Correct me if I'm wrong.

Det finnes ulike grunner til at folk mottar stønader gjennom NAV og jeg ville selvsagt gjort meg litt kjent med de som evnt skulle leie og samtidig mottar stønad. Alle kan havne i en slik situasjon og det gjør ikke folk til dårligere leietagere enn andre.

''Det finnes ulike grunner til at folk mottar stønader gjennom NAV og jeg ville selvsagt gjort meg litt kjent med de som evnt skulle leie og samtidig mottar stønad. Alle kan havne i en slik situasjon og det gjør ikke folk til dårligere leietagere enn andre.''

Er enig og klar over det ja.

Gjest men det er nå meg da

Jeg synes det er å grave litt vel mye i andres privatøkonomi.

Det er nå så, men når man får mange søkere så må man jo sjekke ut. Jeg ville heller aldri leid ut til noen som mottar økonomisk sosialhjelp. Heldigvis er ikke alle som meg, for de trenger jo også et sted å bo, men jeg ville ikke tatt sjansen. Ja, veldig mange av de som mottar økonomisk sosialhjelp er ordentlige folk, men dessverre er det litt for mange som ikke er det også, så som utleier ville jeg ikke tatt den sjansen om jeg kunne velge noen andre. Heldigvis er ikke alle som meg :)

Gjest alvende

''Jeg synes det er å grave litt vel mye i andres privatøkonomi.''

Men om man leier ut og er helt avhengig av den leieinntekten, så kan jeg forstå det.

Men folk flest vil jo ikke leie leiligheter dyrere enn det de kan betale for. Er det ikke mye smartere å heller kreve referanser for å bekrefte at man er en sikker betaler?

Men folk flest vil jo ikke leie leiligheter dyrere enn det de kan betale for. Er det ikke mye smartere å heller kreve referanser for å bekrefte at man er en sikker betaler?

''Men folk flest vil jo ikke leie leiligheter dyrere enn det de kan betale for.''

Mange bryr seg ikke og ender opp med å skylde måneder av husleier.

''Er det ikke mye smartere å heller kreve referanser for å bekrefte at man er en sikker betaler?''

Jo, en slik referanse er veldig smart.

Annonse

''Men folk flest vil jo ikke leie leiligheter dyrere enn det de kan betale for. ''

Jeg tror du er litt naiv ;-)

Gjest alvende

''Men folk flest vil jo ikke leie leiligheter dyrere enn det de kan betale for.''

Mange bryr seg ikke og ender opp med å skylde måneder av husleier.

''Er det ikke mye smartere å heller kreve referanser for å bekrefte at man er en sikker betaler?''

Jo, en slik referanse er veldig smart.

Om folk gidder å betale husleie har vel mer med økonomistyring og ansvarlighet å gjøre enn størrelse på inntekt.

Om folk gidder å betale husleie har vel mer med økonomistyring og ansvarlighet å gjøre enn størrelse på inntekt.

''Om folk gidder å betale husleie har vel mer med økonomistyring og ansvarlighet å gjøre enn størrelse på inntekt.''

Ja, aldri hørt om noen utleier som har bedt om å få se siste lønnsslipp. :-)

Jeg plukker konsekvent ut de som har vett nok til å presentere seg, si hva de jobber med/gjør, og hva slags planer de har med å leie (hos meg)

Forunderlig nok er det kun en av hundre som har IQ nok til å skjønne at dette er grunnleggende info jeg ønsker om den som skal bo i huset mitt, i underetasjen min..

Annonse

Gjest sjøstjerna

Jeg plukker konsekvent ut de som har vett nok til å presentere seg, si hva de jobber med/gjør, og hva slags planer de har med å leie (hos meg)

Forunderlig nok er det kun en av hundre som har IQ nok til å skjønne at dette er grunnleggende info jeg ønsker om den som skal bo i huset mitt, i underetasjen min..

Har også leid ut før.

Og erfart det samme som deg: nemlig at ikke alle presenterer seg i brevet. Noen ga bare tlfnr og sa de var interessert i leil. Andre spurte når visning er- uten å si noe om seg selv.

Mens enkelte skrev godt- og fortalte om seg selv (ikke røyker, jobb/under utdanning, hvor de var i fra, enslig eller par, bil eller ikke, ønske om langtids eller korttidsleie osv). Sier seg selv hvem som lettest "fikk napp".

Onsdag1365380628

Tja, noen som mottar økonomisk sosialhjelp klarer også å lire av seg til utleiere at de har inntekt fra nav. Noen av dem fyller til og med ut på leiekontrakten "nav" som arbeidsgiver.

Skulle jeg leid ut til noen med inntekt fra nav ville jeg sjekket ut hva slags inntekte det var, ja, og forsikret meg om hvor langt vedtak de hadde.

''Skulle jeg leid ut til noen med inntekt fra nav ville jeg sjekket ut hva slags inntekte det var, ja, og forsikret meg om hvor langt vedtak de hadde.''

Hadde utleier spurt meg ut om dette, hadde jeg ikke ønsket å leie. Jeg hadde følt at jeg ble utspurt om personlige ting utleier ikke har noe med.

Gjest utleier har ikke noe med det.

Tja, noen som mottar økonomisk sosialhjelp klarer også å lire av seg til utleiere at de har inntekt fra nav. Noen av dem fyller til og med ut på leiekontrakten "nav" som arbeidsgiver.

Skulle jeg leid ut til noen med inntekt fra nav ville jeg sjekket ut hva slags inntekte det var, ja, og forsikret meg om hvor langt vedtak de hadde.

Hva slags støtte de har og hvor lenge de skal ha den? Det der er å gå MILEVIS over grensen for hva du faktisk har noe med. Snakk om fordomsfullhet!

(Det at vedkommende får støtte fra Nav er også noe en utleier ikke har noe med. Dette får leietaker selv bestemme om vedk vil dele eller ikke, men det er et pluss om han/hun er ærlig).

Hva slags støtte de har og hvor lenge de skal ha den? Det der er å gå MILEVIS over grensen for hva du faktisk har noe med. Snakk om fordomsfullhet!

(Det at vedkommende får støtte fra Nav er også noe en utleier ikke har noe med. Dette får leietaker selv bestemme om vedk vil dele eller ikke, men det er et pluss om han/hun er ærlig).

Selvfølgelig. Men når du kan velge om du vil leie ut til noen som oppgir at de har en fast varig inntekt, og til noen som ikke oppgir, så vet en jo hvem en velger. Hadde jeg hatt en AAP over tid, eller en varig ufør ville jeg derfor ikke nølt med å si det. Som en annen her sier, det er jo ingen inntekt som er sikrere enn en varig ufør ;-)

Kan man velge og vrake så tar man de man tror det er størst sannsynlighet for at er ordentlige folk og betaler husleia si.

Og ja, kall meg gjerne fordomsfull, men jeg snakker av erfaring.

Gjest utleier har ikke noe med det.

Selvfølgelig. Men når du kan velge om du vil leie ut til noen som oppgir at de har en fast varig inntekt, og til noen som ikke oppgir, så vet en jo hvem en velger. Hadde jeg hatt en AAP over tid, eller en varig ufør ville jeg derfor ikke nølt med å si det. Som en annen her sier, det er jo ingen inntekt som er sikrere enn en varig ufør ;-)

Kan man velge og vrake så tar man de man tror det er størst sannsynlighet for at er ordentlige folk og betaler husleia si.

Og ja, kall meg gjerne fordomsfull, men jeg snakker av erfaring.

Fordomsfull ja. Rett ord. Slike som deg som gjør det å få støtte fra Nav enda jævligere enn det det trenger å være.

Gjest Elextra

''Noen av dem fyller til og med ut på leiekontrakten "nav" som arbeidsgiver.''

Akkurat. Da blir det nesten det samme som å skrive "Alle andre skattebetalere" som arbeidsgiver.

Om jeg hadde sett noen fylte ut NAV som arbeidsgiver er det vel rimelig å anta at de er ansatt i NAV.

Om jeg hadde sett noen fylte ut NAV som arbeidsgiver er det vel rimelig å anta at de er ansatt i NAV.

''Om jeg hadde sett noen fylte ut NAV som arbeidsgiver er det vel rimelig å anta at de er ansatt i NAV.''

Ja, noen tolker sikkert dette forskjellig også, selv om jeg er helt enig med deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...