Gå til innhold

Forslag til venninnetur - Europa

Anbefalte innlegg

La meg lansere tre forslag som ingen har kommet med:

Palma (Mallorca)

- flott shopping, bading, gode temperaturer, god mat etc etc. Har vært der flere ganger på langhelg tur

Madrid - var der i mars og det var helt topp. Vi hadde opptil 23 grader. Det er kjent for stabilt godt vær. Det er fantatisk koselig å vandre rundt. Mye er i gangavstand. Mange hyggelige plazaer, fint slott og flotte kunstmuseer.

Bratislava - liten veldig koselig by. Fly til Wien, og så en kort buss, tog eller båt tur så er dere i Slovakias hovedstad. Billig er det også. Gjorde dette med søsteren min i fjor. Kan evt kombinere Wien og Bratislava

Fortsetter under...

Gjest prust

Palma (Mallorca)

- flott shopping, bading, gode temperaturer, god mat etc etc. Har vært der flere ganger på langhelg tur

Madrid - var der i mars og det var helt topp. Vi hadde opptil 23 grader. Det er kjent for stabilt godt vær. Det er fantatisk koselig å vandre rundt. Mye er i gangavstand. Mange hyggelige plazaer, fint slott og flotte kunstmuseer.

Bratislava - liten veldig koselig by. Fly til Wien, og så en kort buss, tog eller båt tur så er dere i Slovakias hovedstad. Billig er det også. Gjorde dette med søsteren min i fjor. Kan evt kombinere Wien og Bratislava

Tusen takk for spennende tips!

Har vært på Mallorca én gang, men det var med familien, på Alcudiastranden.

Gjest Elextra

Palma (Mallorca)

''La meg lansere tre forslag som ingen har kommet med: Palma (Mallorca) - flott shopping, bading, gode temperaturer, god mat etc etc. ''

Ja, støtter forslag om Palma også!

Gjest prust

Barcelona eller Firenze!

Det blir jammen vanskelig å velge! Så litt på flypriser i går, det ser ut som om det er litt dyrere med fly til Barcelona ift Nice.

Men jeg har fått mange gode tips her - nå får vi ta en vin- og skravlekveld og kikke litt på stedene på nettet :-))))

Gjest prust

Har vært på sånn tur 3 ganger til hhv Krakow, Marseilles og Barcelona.

Syntes faktisk Marseilles var aller best, men de andre to byene var også hyggelige.

alle tre reise vi til i okt-nov. Da var krakow litt høstlig mens de andre to fremdeles hadde norske sommertemperaturer og varmt vann.

Trodde at Marseille bare var en stressete havneby, uten koselige gater og sånn... Er det strender der?

Krakow har jeg ikke tenkt i det hele tatt.... Hm, dette blir vanskleig!

Gjest prust

Istanbul!

By, men ikke langt ut til prinseøyene hvor man kan daffe på stranden. En europeisk og asiatisk- preget storby.

Litt over 3 timer med fly, relativt billig.

Fortsatt varmt i september (opp til 25 grader).

Istanbul var litt langt øst, litt for nærme urolige områder, synes

pingle-prust....

Annonse

Trodde at Marseille bare var en stressete havneby, uten koselige gater og sånn... Er det strender der?

Krakow har jeg ikke tenkt i det hele tatt.... Hm, dette blir vanskleig!

Jada, det er strender der, og man kan ta båt ut til noen koselige øyer med turstier og restauranter. også kan man se på fiskemarked i den gamle havna. Vi bodde på et hotell som lå ved Vieux Port, midt i gamle sentrum. masse koselige restauranter og torg. -og verdens beste bouillabaisse har de på en restaurant der (den er faktisk kåret til det...)

http://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g187253-d195046-Reviews-Old_Port_Vieux_Port-Marseille_Provence.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...