Gjest Er godt! Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg har fått litt dilla på sjokoladedoughnuts'ene fra Kiwi. Vekt: 60gr. Noen som vet sånn cirka hva jeg kan forvente å ha fått i meg av kcal etter å ha spist en sånn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna72 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Slik med glasur, rett under 500 kcal. Men gode er de 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er godt! Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Slik med glasur, rett under 500 kcal. Men gode er de Takk for svar, men har du noen link til det? Jeg har sjekket litt på internet, og de fleste doughnuts ligger på rundt 240-300kcal så kan ikke helt skjønne at 500kcal kan stemme? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna72 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Takk for svar, men har du noen link til det? Jeg har sjekket litt på internet, og de fleste doughnuts ligger på rundt 240-300kcal så kan ikke helt skjønne at 500kcal kan stemme? Sjekkt vektklubben til GR. Og de tok utgangspunkt i at den veier ca 100 gram. Og det tror jeg nok de gjør også - har også kjøpt der, og veid de en gang eller to. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er godt! Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Sjekkt vektklubben til GR. Og de tok utgangspunkt i at den veier ca 100 gram. Og det tror jeg nok de gjør også - har også kjøpt der, og veid de en gang eller to. Som skrevet så veier de 60gr. 100gr donuts høres rimelig store ut :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hakke peiling, men hvis du bekymrer deg for vekta er det ikke så jævla lurt å dytte i seg så mye som en smultring. Hvis du ikke bekymrer deg for vekt og blodtrykk og den slags, er det naturligvis bare å gomle. Dette er valg vi selv tar. Vil vi ha lite fett på legemet? I så fall spiser vi sunt og vi trener. Smultringer er ikke forenelig med et sunt liv. Anser man derimot den kortvarige nytelsen en smultring gir som viktigere enn velværet en kropp vi trives i gir, spiser vi ikke smultringer. Så enkelt og vanskelig er det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Så godt! Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hakke peiling, men hvis du bekymrer deg for vekta er det ikke så jævla lurt å dytte i seg så mye som en smultring. Hvis du ikke bekymrer deg for vekt og blodtrykk og den slags, er det naturligvis bare å gomle. Dette er valg vi selv tar. Vil vi ha lite fett på legemet? I så fall spiser vi sunt og vi trener. Smultringer er ikke forenelig med et sunt liv. Anser man derimot den kortvarige nytelsen en smultring gir som viktigere enn velværet en kropp vi trives i gir, spiser vi ikke smultringer. Så enkelt og vanskelig er det. Teit og nedlatende svar, og overhodet ikke det jeg spurte om. Forresten, og uten at du har noe med det, jeg er slank, veier 55 kg og er 166cm høy, jeg trener 4 ganger i uken og er ellers sunn. MEN jeg liker å passe på vekten, og dermed også det jeg "dytter i meg." Ettersom jeg både igår og idag spiste en doughnut, og dersom det tilsvarer 500kcal per stk, vil jeg helst vært litt forsiktig med hva jeg spiser resten av dagen(e) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drofereh Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Som skrevet så veier de 60gr. 100gr donuts høres rimelig store ut :-) Du blir hva du spiser, så hvis du vil se ut som en Doughnut med glasurhud........gomle ivei! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Teit og nedlatende svar, og overhodet ikke det jeg spurte om. Forresten, og uten at du har noe med det, jeg er slank, veier 55 kg og er 166cm høy, jeg trener 4 ganger i uken og er ellers sunn. MEN jeg liker å passe på vekten, og dermed også det jeg "dytter i meg." Ettersom jeg både igår og idag spiste en doughnut, og dersom det tilsvarer 500kcal per stk, vil jeg helst vært litt forsiktig med hva jeg spiser resten av dagen(e) '' Teit og nedlatende svar, og overhodet ikke det jeg spurte om.'' '' og dersom det tilsvarer 500kcal per stk, vil jeg helst vært litt forsiktig med hva jeg spiser resten av dagen(e)'' Og da skal jeg bli enda mer nedlatende. Tror du virkelig at du tjener noe som helst på å kutte ut noe av det andre du normalt ville spist resten av dagen fordi du spiste noe usunt med f.eks. 500 kcal? Det er ikke sånn kroppen fungerer. Svaret mitt er ikke dumt. Spørsmålet ditt er dumt. Du, og så mange andre i dagens samfunn, er opptatt av en ting - kalorier. Like viktig er det hvor kaloriene kommer fra, og det å sørge for såpass jevnt inntak iløpet av dagen at forbrenninga holdes konstant. Ved å kutte ut mat pga f.eks. en smultring gjør du vondt verre. Dette er et helsested, og noen må si fra i all idiotien som postes av folk som er bekymret for kaloriinntaket, for spørsmål som dette, og de ganske sikkert ubrukelige svarene du får, sees av mange med reelle vektproblemer, og de kan finne på å legge noe i det som skrives. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Så godt! Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 '' Teit og nedlatende svar, og overhodet ikke det jeg spurte om.'' '' og dersom det tilsvarer 500kcal per stk, vil jeg helst vært litt forsiktig med hva jeg spiser resten av dagen(e)'' Og da skal jeg bli enda mer nedlatende. Tror du virkelig at du tjener noe som helst på å kutte ut noe av det andre du normalt ville spist resten av dagen fordi du spiste noe usunt med f.eks. 500 kcal? Det er ikke sånn kroppen fungerer. Svaret mitt er ikke dumt. Spørsmålet ditt er dumt. Du, og så mange andre i dagens samfunn, er opptatt av en ting - kalorier. Like viktig er det hvor kaloriene kommer fra, og det å sørge for såpass jevnt inntak iløpet av dagen at forbrenninga holdes konstant. Ved å kutte ut mat pga f.eks. en smultring gjør du vondt verre. Dette er et helsested, og noen må si fra i all idiotien som postes av folk som er bekymret for kaloriinntaket, for spørsmål som dette, og de ganske sikkert ubrukelige svarene du får, sees av mange med reelle vektproblemer, og de kan finne på å legge noe i det som skrives. Jeg har en relativt flott kropp, jeg er meget trent og slank, og jeg passer på hva jeg spiser. Du elsker jo å klage over at folk ikke bryr seg om vekten, at folk er late og gomler i vei, og her er jeg en person som faktisk bryr meg om vekten min, også kommer du opp med dette våset. Og til info, så teller jeg ikke kalorier, det orker jeg ikke, men jeg vet jo likevel at en doughnut inneholder en del kalorier, og jeg tar da hensyn til det uten å være hysterisk. F.eks så er jeg kanskje litt ekstra påpasselig på at jeg ikke øser på med for mange poteter til middagen, eller blir jeg bedt bort så unngår jeg kaken til dessert siden jeg allerede har spist en dougnut idag. Dette har funket for meg i veldig mange år, og jeg har klart å holde en stabil vekt ved å spise sunt og trene jevnlig.. Grunnen til at jeg spurte om hvor mange kcal det er i en doughnut er for å ha en viss peiling på hvor ille det faktisk er. Er det snakk om 250kcal så er jo ikke det så ille, men snakker vi 500kcal per stk så er definitivt ikke det noe jeg skal legge meg til som vane å spise akkurat, for da finnes det andre like gode alternativer til godis som er bedre. Du kan ikke komme her og si at det jeg driver med er galskap, for jeg vet meget godt hva jeg driver med, og jeg gjør ingenting sykt eller feil, og det viser både alt av verdiene mine, og vekten min, som stort sett har ligget på rundt 55kg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 '' Teit og nedlatende svar, og overhodet ikke det jeg spurte om.'' '' og dersom det tilsvarer 500kcal per stk, vil jeg helst vært litt forsiktig med hva jeg spiser resten av dagen(e)'' Og da skal jeg bli enda mer nedlatende. Tror du virkelig at du tjener noe som helst på å kutte ut noe av det andre du normalt ville spist resten av dagen fordi du spiste noe usunt med f.eks. 500 kcal? Det er ikke sånn kroppen fungerer. Svaret mitt er ikke dumt. Spørsmålet ditt er dumt. Du, og så mange andre i dagens samfunn, er opptatt av en ting - kalorier. Like viktig er det hvor kaloriene kommer fra, og det å sørge for såpass jevnt inntak iløpet av dagen at forbrenninga holdes konstant. Ved å kutte ut mat pga f.eks. en smultring gjør du vondt verre. Dette er et helsested, og noen må si fra i all idiotien som postes av folk som er bekymret for kaloriinntaket, for spørsmål som dette, og de ganske sikkert ubrukelige svarene du får, sees av mange med reelle vektproblemer, og de kan finne på å legge noe i det som skrives. En sunn livsstil (med fornuftig kost og trening) gir rom for en utskeielse i ny og ne! Total askese er neppe noe å etterstrebe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Teit og nedlatende svar, og overhodet ikke det jeg spurte om. Forresten, og uten at du har noe med det, jeg er slank, veier 55 kg og er 166cm høy, jeg trener 4 ganger i uken og er ellers sunn. MEN jeg liker å passe på vekten, og dermed også det jeg "dytter i meg." Ettersom jeg både igår og idag spiste en doughnut, og dersom det tilsvarer 500kcal per stk, vil jeg helst vært litt forsiktig med hva jeg spiser resten av dagen(e) Reagerte også på svaret til SDD. Han leser tydeligvis inn mye i innlegget ditt, som ikke står der. Når du ikke har vektproblemer, samt trener og lever sunt ellers, kan du fint unne deg en godbit innimellom. Enten det nå er en donut, en sjokoladebit eller noe annet du har lyst på:-) Jeg tror rett og slett det er helsebringende-det er ikke bra å bli hysterisk "sunn" heller! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg har en relativt flott kropp, jeg er meget trent og slank, og jeg passer på hva jeg spiser. Du elsker jo å klage over at folk ikke bryr seg om vekten, at folk er late og gomler i vei, og her er jeg en person som faktisk bryr meg om vekten min, også kommer du opp med dette våset. Og til info, så teller jeg ikke kalorier, det orker jeg ikke, men jeg vet jo likevel at en doughnut inneholder en del kalorier, og jeg tar da hensyn til det uten å være hysterisk. F.eks så er jeg kanskje litt ekstra påpasselig på at jeg ikke øser på med for mange poteter til middagen, eller blir jeg bedt bort så unngår jeg kaken til dessert siden jeg allerede har spist en dougnut idag. Dette har funket for meg i veldig mange år, og jeg har klart å holde en stabil vekt ved å spise sunt og trene jevnlig.. Grunnen til at jeg spurte om hvor mange kcal det er i en doughnut er for å ha en viss peiling på hvor ille det faktisk er. Er det snakk om 250kcal så er jo ikke det så ille, men snakker vi 500kcal per stk så er definitivt ikke det noe jeg skal legge meg til som vane å spise akkurat, for da finnes det andre like gode alternativer til godis som er bedre. Du kan ikke komme her og si at det jeg driver med er galskap, for jeg vet meget godt hva jeg driver med, og jeg gjør ingenting sykt eller feil, og det viser både alt av verdiene mine, og vekten min, som stort sett har ligget på rundt 55kg. For det første har jeg aldri klaget over at folk ikke bryr seg om vekten. Når jeg svarer i denne typen tråder svarer jeg de som spesifikt spør om vekten. Det vil ikke si at jeg bryr meg en tuddel om hva folk dytter i seg. Det er opp til dem. Men de som spør om spesifikke råd kan jeg gi råd. For det andre skrev du et innlegg der du åpenbart bryr deg om kalorier. Du bryr deg til og med såpass om at det at du trenger å vite nøyaktig hva en - 1 - smultring inneholder av kalorier. Basert på spørsmålet ditt tror jeg ikke det er bare jeg som trodde du brydde deg om kalorier. Hvis ikke hadde du vel ikke spurt. For det tredje har jeg ikke skrevet at det du driver med er galskap. Så mye rart som du svarer meg her må du har seriøse lesevansker, eller du gjør deg bevisst vanskelig. Jeg anser ikke det å spise en smultring som noe problem, uansett om du er tynn eller tykk. Noe helt annet er det hvis du spiser denne smultringen hver dag. En som har grunn til å være opptatt av vekta bør likevel holde seg langt unna smultringer som et utgangspunkt. Prinsippet rundt det du skriver om at du trenger å vite det nøyaktige antallet kalorier fordi du da kan vite hvor mye mindre du må spise av annet i løpet av dagen, er derimot viktig. Dette fordi det vitner om uvitenhet, og sånt bør ikke få stå ukommentert på et forum der mange sliter med vekta. Hva du veier og hvordan du ser ut er helt uinteressant. Det forandrer ikke på problemstillingen rundt en enkelt smultring du selv sier at du har "fått helt dilla på". For deg, en veltrent kvinne, trenger den ikke bety noe, men du burde du visst selv. Uvitenheten der ute er skremmende, og ditt innlegg er bare et av hauger av eksempler på det her inne. Ikke det minste rart folk blir tykkere og tykkere. Ikke noe problem for deg som ikke blir tykkere, men det er et problem for de som sliter med at de blir det. Egentlig burde alle innlegg av typen "hvor mange kalorier er det i tre sjokoladeruter fra Freia?" kommenteres, men ingen har tid til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 En sunn livsstil (med fornuftig kost og trening) gir rom for en utskeielse i ny og ne! Total askese er neppe noe å etterstrebe. Selvfølgelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Så godt! Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 For det første har jeg aldri klaget over at folk ikke bryr seg om vekten. Når jeg svarer i denne typen tråder svarer jeg de som spesifikt spør om vekten. Det vil ikke si at jeg bryr meg en tuddel om hva folk dytter i seg. Det er opp til dem. Men de som spør om spesifikke råd kan jeg gi råd. For det andre skrev du et innlegg der du åpenbart bryr deg om kalorier. Du bryr deg til og med såpass om at det at du trenger å vite nøyaktig hva en - 1 - smultring inneholder av kalorier. Basert på spørsmålet ditt tror jeg ikke det er bare jeg som trodde du brydde deg om kalorier. Hvis ikke hadde du vel ikke spurt. For det tredje har jeg ikke skrevet at det du driver med er galskap. Så mye rart som du svarer meg her må du har seriøse lesevansker, eller du gjør deg bevisst vanskelig. Jeg anser ikke det å spise en smultring som noe problem, uansett om du er tynn eller tykk. Noe helt annet er det hvis du spiser denne smultringen hver dag. En som har grunn til å være opptatt av vekta bør likevel holde seg langt unna smultringer som et utgangspunkt. Prinsippet rundt det du skriver om at du trenger å vite det nøyaktige antallet kalorier fordi du da kan vite hvor mye mindre du må spise av annet i løpet av dagen, er derimot viktig. Dette fordi det vitner om uvitenhet, og sånt bør ikke få stå ukommentert på et forum der mange sliter med vekta. Hva du veier og hvordan du ser ut er helt uinteressant. Det forandrer ikke på problemstillingen rundt en enkelt smultring du selv sier at du har "fått helt dilla på". For deg, en veltrent kvinne, trenger den ikke bety noe, men du burde du visst selv. Uvitenheten der ute er skremmende, og ditt innlegg er bare et av hauger av eksempler på det her inne. Ikke det minste rart folk blir tykkere og tykkere. Ikke noe problem for deg som ikke blir tykkere, men det er et problem for de som sliter med at de blir det. Egentlig burde alle innlegg av typen "hvor mange kalorier er det i tre sjokoladeruter fra Freia?" kommenteres, men ingen har tid til det. Det er helt tydelig at du leste veldig mye i det første innlegget mitt, som egentlig bare inneholdt noen få ord. For meg er det greit å vite sånn cirka hvor ille eller hvor bra det jeg putter i munnen min er. Jeg har ikke noe problem med å kose meg litt innimellom med noe godt, men hvis jeg f.eks synes en dougnut og en troika er like godt, og det ene er littegranne bedre å spise enn det andre, så hvorfor ikke da spise den med minst kalorier eller fett (eller karbohydrater hvis det er det man bryr seg om)? Sånn tenker i hvert fall, og jeg ser ikke noe galt i det, ''Prinsippet rundt det du skriver om at du trenger å vite det nøyaktige antallet kalorier fordi du da kan vite hvor mye mindre du må spise av annet i løpet av dagen, er derimot viktig. Dette fordi det vitner om uvitenhet, og sånt bør ikke få stå ukommentert på et forum der mange sliter med vekta.'' Jeg blir provosert av at du kan få deg til å kalle meg uviten basert på det lille jeg har skrevet her. Mulig jeg formulerte meg misvisende da jeg skrev at jeg da kutter ned på noe annet, men tanken bak det er at hvis jeg har spist en usunn ting i løpet av dagen, er jeg ekstra påpasselig på å ikke la det bli en usunn ting til senere på dagen. Jeg kan ikke se at dette skulle være så veldig rart. Når det gjelder mitt kosthold så følger jeg hverken noen streng kaloritellingsdiett, eller lavkarbo eller noe annet. Jeg spiser et helt normalt kosthold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Det er helt tydelig at du leste veldig mye i det første innlegget mitt, som egentlig bare inneholdt noen få ord. For meg er det greit å vite sånn cirka hvor ille eller hvor bra det jeg putter i munnen min er. Jeg har ikke noe problem med å kose meg litt innimellom med noe godt, men hvis jeg f.eks synes en dougnut og en troika er like godt, og det ene er littegranne bedre å spise enn det andre, så hvorfor ikke da spise den med minst kalorier eller fett (eller karbohydrater hvis det er det man bryr seg om)? Sånn tenker i hvert fall, og jeg ser ikke noe galt i det, ''Prinsippet rundt det du skriver om at du trenger å vite det nøyaktige antallet kalorier fordi du da kan vite hvor mye mindre du må spise av annet i løpet av dagen, er derimot viktig. Dette fordi det vitner om uvitenhet, og sånt bør ikke få stå ukommentert på et forum der mange sliter med vekta.'' Jeg blir provosert av at du kan få deg til å kalle meg uviten basert på det lille jeg har skrevet her. Mulig jeg formulerte meg misvisende da jeg skrev at jeg da kutter ned på noe annet, men tanken bak det er at hvis jeg har spist en usunn ting i løpet av dagen, er jeg ekstra påpasselig på å ikke la det bli en usunn ting til senere på dagen. Jeg kan ikke se at dette skulle være så veldig rart. Når det gjelder mitt kosthold så følger jeg hverken noen streng kaloritellingsdiett, eller lavkarbo eller noe annet. Jeg spiser et helt normalt kosthold. Jeg leste ikke mye ut av det første innlegget ditt, og mitt første svar skjønner jeg ikke hva du reagerte på. Ditt andre svar leste jeg derimot mye ut av, men det er fordi du skrev det. '' Ettersom jeg både igår og idag spiste en doughnut, og dersom det tilsvarer 500kcal per stk, vil jeg helst vært litt forsiktig med hva jeg spiser resten av dagen(e)'' Jeg antar du spiser normal mat resten av dagen, og da sier dette ganske mye. Det sier at du vil være forsiktig med mat kroppen trenger pga denne donuten, og ja - det vitner om uvitenhet. Hvis ditt kosthold ellers består av Snickers er det en annen sak. Da er jeg helt enig med deg i at du bør droppe en Snickers per smultring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest han har et poeng Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 En sunn livsstil (med fornuftig kost og trening) gir rom for en utskeielse i ny og ne! Total askese er neppe noe å etterstrebe. Det har du rett i, men det er jo heller ikke det SDD sier. Han reagerer på at man ikke skal spise ordentlig mat fordi man har spist en smultring. Og han har helt rett i at det _ikke_ er lurt. Man kan godt skeie ut med en smultring, men man må ikke da fjerne 500kcal av det fornuftige kostholdet sitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Teit og nedlatende svar, og overhodet ikke det jeg spurte om. Forresten, og uten at du har noe med det, jeg er slank, veier 55 kg og er 166cm høy, jeg trener 4 ganger i uken og er ellers sunn. MEN jeg liker å passe på vekten, og dermed også det jeg "dytter i meg." Ettersom jeg både igår og idag spiste en doughnut, og dersom det tilsvarer 500kcal per stk, vil jeg helst vært litt forsiktig med hva jeg spiser resten av dagen(e) Syns ikke svaret hans var teit. Veldig sant det SDD skriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg leste ikke mye ut av det første innlegget ditt, og mitt første svar skjønner jeg ikke hva du reagerte på. Ditt andre svar leste jeg derimot mye ut av, men det er fordi du skrev det. '' Ettersom jeg både igår og idag spiste en doughnut, og dersom det tilsvarer 500kcal per stk, vil jeg helst vært litt forsiktig med hva jeg spiser resten av dagen(e)'' Jeg antar du spiser normal mat resten av dagen, og da sier dette ganske mye. Det sier at du vil være forsiktig med mat kroppen trenger pga denne donuten, og ja - det vitner om uvitenhet. Hvis ditt kosthold ellers består av Snickers er det en annen sak. Da er jeg helt enig med deg i at du bør droppe en Snickers per smultring. JEG skjønte hva du mente og jeg har stor nytte av infoen! :oD Men tydelig er det mange som opererer med akkurat denne typen opplegg, "hvis jeg lar være å overskride kalorier sånn og sånn hver dag, så kan jeg heller spise all junk jeg vil" Og noen syndere for dette er blandt annet vektklubber av ymse slag, som bedriver kaloritelling.Og sier rett ut at dersom man spiser en smultring, så må man kutte på noe annet...! Jeg kan holde meg på et visst kalorinivå om dagen, og kun velge de sunne kaloriene. Så går jeg ned. Men over et par tre uker vil kroppen "gå i streik" og ha totalslag på alt av dritt som finnes. Og da er sirkelen vanskelig å komme ut av. Har du en forståelig forklaring på dette fenomenet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg har en relativt flott kropp, jeg er meget trent og slank, og jeg passer på hva jeg spiser. Du elsker jo å klage over at folk ikke bryr seg om vekten, at folk er late og gomler i vei, og her er jeg en person som faktisk bryr meg om vekten min, også kommer du opp med dette våset. Og til info, så teller jeg ikke kalorier, det orker jeg ikke, men jeg vet jo likevel at en doughnut inneholder en del kalorier, og jeg tar da hensyn til det uten å være hysterisk. F.eks så er jeg kanskje litt ekstra påpasselig på at jeg ikke øser på med for mange poteter til middagen, eller blir jeg bedt bort så unngår jeg kaken til dessert siden jeg allerede har spist en dougnut idag. Dette har funket for meg i veldig mange år, og jeg har klart å holde en stabil vekt ved å spise sunt og trene jevnlig.. Grunnen til at jeg spurte om hvor mange kcal det er i en doughnut er for å ha en viss peiling på hvor ille det faktisk er. Er det snakk om 250kcal så er jo ikke det så ille, men snakker vi 500kcal per stk så er definitivt ikke det noe jeg skal legge meg til som vane å spise akkurat, for da finnes det andre like gode alternativer til godis som er bedre. Du kan ikke komme her og si at det jeg driver med er galskap, for jeg vet meget godt hva jeg driver med, og jeg gjør ingenting sykt eller feil, og det viser både alt av verdiene mine, og vekten min, som stort sett har ligget på rundt 55kg. Nå irriterte det meg plutselig. Det heter DONUT! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/365994-doughnuts/#findComment-3183140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.