Gå til innhold

Hagen vil ha gamle og syke på hotell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han vet i hvert fall svært lite om tilstanden og behovet til de som er dårlige nok til å få sykehjemsplass i Oslo der han stiller til valg. (Digresjon: For en idiotisk billedtekst - "Carl I Hagen stiller som ordfører i Norge?" Er det blitt et landsomfattende verv nå?)

Den gangen FrP var nytt - kanskje det var mens de het Anders Langes parti - hadde de en representant som pleide å bruke begrepet "barnehjem" når han mente "barnehage" (som var et viktig politisk tema den gangen). Der er det også en viss nyanseforskjell.

Gjest Elextra

Han vet i hvert fall svært lite om tilstanden og behovet til de som er dårlige nok til å få sykehjemsplass i Oslo der han stiller til valg. (Digresjon: For en idiotisk billedtekst - "Carl I Hagen stiller som ordfører i Norge?" Er det blitt et landsomfattende verv nå?)

Den gangen FrP var nytt - kanskje det var mens de het Anders Langes parti - hadde de en representant som pleide å bruke begrepet "barnehjem" når han mente "barnehage" (som var et viktig politisk tema den gangen). Der er det også en viss nyanseforskjell.

''Den gangen FrP var nytt - kanskje det var mens de het Anders Langes parti - hadde de en representant som pleide å bruke begrepet "barnehjem" når han mente "barnehage" (som var et viktig politisk tema den gangen).''

Ja, huff, disse ambisiøse mødrene som sender barna på barnehjem i stedet for å ta seg av dem selv!

''Den gangen FrP var nytt - kanskje det var mens de het Anders Langes parti - hadde de en representant som pleide å bruke begrepet "barnehjem" når han mente "barnehage" (som var et viktig politisk tema den gangen).''

Ja, huff, disse ambisiøse mødrene som sender barna på barnehjem i stedet for å ta seg av dem selv!

De burde holdt seg hjemme med sine barn og pleietrengende eldre familiemedlemmer, så hadde alt blitt mye bedre.

Annonse

Gjest Elextra

Helt enig. De fleste som bor på sykehjem er jo veldig syke, og trenger sammensatt sykepleie.

Romvask, klesvask og matservering er langt fra nok til å dekke sykehjembeboernes behov.

''Romvask, klesvask og matservering er langt fra nok til å dekke sykehjembeboernes behov.

''

Høres ut til at det Hagen har i tankene er et aldershjem av den gamle type, dvs. et hjem for eldre som stort sett klarer seg helt selv. Men slike eldre bor vel i dag uansett hjemme og ikke på sykehjem.

Annonse

''Romvask, klesvask og matservering er langt fra nok til å dekke sykehjembeboernes behov.

''

Høres ut til at det Hagen har i tankene er et aldershjem av den gamle type, dvs. et hjem for eldre som stort sett klarer seg helt selv. Men slike eldre bor vel i dag uansett hjemme og ikke på sykehjem.

Du har helt rett :) Dessverre. Jeg tror mange godt fungerende eldre kunne trivdes godt på et aldershjem. Mye mer sosialt, og tryggere for mange enn å bo alene hjemme.

Kanskje vi skal kjempe for gjeninnføring av aldershjemmene :)

Han vet nok ikke forskjell på pleietrengende pasienter og på eldre som bare trenger trygghet, sosialt liv og tilsyn nei.

Men retorikken hans er jo grei nok, vi BURDE i vårt rike land hatt et system som passet på alle. Og han sier akkurat det samme som systemet selv sier til folk som kommer og ber.

"Du kan jo bare ta inn på hotell". Har fått den servert selv av folk på sosialkontoret... :0(

(Nei jeg stemmer ikke FrP...)

1. Jeg er ikke spesielt begeistret (for å si det mildt) for FrP.

2. Men jeg ser at media ofte hiver seg over dem for å lage den slags historier. Da jeg leste overskriften på denne artikkelen tenkte jeg at dette tror jeg er tatt ut av sin sammenheng og publisert for å drite ut FrP...

I et debattprogram senere på dagen hvor Hagen (nei, jeg liker ham ikke, men prøver å ha et åpent sinn og ikke dømme alt han sier uten å tenke over det først) faktisk fikk lov til å utdype litt mer. Og han mente faktisk at det kun var bygningene som skulle bygges litt om for å bruke noe av den ledige kapasiteten og at arbeidet selvsagt skulle utføres av vanlig pleiepersonell. Istedetfor å bygge nye bygninger. Bruke noe som allerede fantes og som sto stort sett tomt fra før. Stordalen (hotelleier) var enig at det kunne være en god idé.

Det kan godt hende at det vil være noen hindringer i veien som jeg ikke har oversikt over (gidder ikke sette meg in i det), og som Hagen ikke tenker på, men det må jo kunne gå an å komme opp med nye ideer uten å helt automatisk bli latterliggjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...