Gå til innhold

Besøk på jobb

Anbefalte innlegg

Gjest Jobb er jobb
Skrevet

Jeg liker ikke å få besøk av venner på jobb. Og i dag reagerte jeg på ei mld fra ei venninne. Hun skrev: hei. Skal til byen i dag. Stikker innom deg på jobb vist jeg får tid. Jeg merket at jeg ble irritert. Hun har heller skulle skrevet at hun komme innom vist jeg hadde tid. Beklager utblåsningen. Måtte bare få det ut

Videoannonse
Annonse
Gjest Elextra
Skrevet

Forstår ikke problemstillingen, i de aller fleste jobber er det vel anledning til å si hei og ta seg to minutter om en får besøk, og det er vel hyggelig?

Men skjønner jo at du ikke liker denne typen besøk hvis du

1) Ikke har lyst til å treffe denne personen, eller

2) Vedkommende forventer mye av din tid, og ikke har forståelse for at du er på jobben for å jobbe.

Onsdag1365380628
Skrevet

Vi har ikke anledning til å ta imot venner på jobb. I såfall må vi ta oss et 5-minutt og prate på et nøytralt sted. Og det gjør jeg kun om det er noe viktig. Når jeg har pause vil jeg slappe av å drikke kaffe.

Gjest Hulderen
Skrevet

Høres merkelig ut å få besøk på jobb. Men det kommer vel an på hva slags jobb det er. Stor forskjell på om man jobber i butikk eller på kontor...

Det som er vanlig er vel å avtale å ta lunsj sammen, siden det kan foregå uten å forstyrre hverken kolegaer eller arbeidsoppgaver.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Forstår ikke problemstillingen, i de aller fleste jobber er det vel anledning til å si hei og ta seg to minutter om en får besøk, og det er vel hyggelig?

Men skjønner jo at du ikke liker denne typen besøk hvis du

1) Ikke har lyst til å treffe denne personen, eller

2) Vedkommende forventer mye av din tid, og ikke har forståelse for at du er på jobben for å jobbe.

Nei, absolutt ikke.

Jeg har _ikke_ tid til å ta i mot privat besøk på jobb når det skal være såpass spontant som trådstarter beskriver.

Jeg kan avtale lunch i jobb-kantina, men det er jo kortvarig. Foretrekker møte venner på fritiden.

Skrevet

'' Jeg liker ikke å få besøk av venner på jobb''

hva slags jobb har du siden det har skjedd flere ganger? Er det ok for jobben at venner men at du selv må begrense det?

Hva ville hun for noe? Ville hun at dere skulle spise lunsj sammen, eller var det noe mer konkret?

Persille1365381127
Skrevet

Høres merkelig ut å få besøk på jobb. Men det kommer vel an på hva slags jobb det er. Stor forskjell på om man jobber i butikk eller på kontor...

Det som er vanlig er vel å avtale å ta lunsj sammen, siden det kan foregå uten å forstyrre hverken kolegaer eller arbeidsoppgaver.

Jeg driver en café, jeg får besøk av folk på jobb HELE tiden. Som i nesten hver dag.

Det er ikke alle som forstår at jeg kanskje ikke har tid til å prate, men om jeg har det - så setter jeg med ned med dem i fem minutter eller noe. De fleste skjønner at jeg ikke har tid om de ikke har avtalt en klokkeslett hvor det er roligere og jeg kan ta spisepause samtidig.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Jeg har _ikke_ tid til å ta i mot privat besøk på jobb når det skal være såpass spontant som trådstarter beskriver.

Jeg kan avtale lunch i jobb-kantina, men det er jo kortvarig. Foretrekker møte venner på fritiden.

''Jeg har _ikke_ tid til å ta i mot privat besøk på jobb når det skal være såpass spontant som trådstarter beskriver.''

Tar du deg aldri en fem-minutters pause i løpet av arbeidsdagen?

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg driver en café, jeg får besøk av folk på jobb HELE tiden. Som i nesten hver dag.

Det er ikke alle som forstår at jeg kanskje ikke har tid til å prate, men om jeg har det - så setter jeg med ned med dem i fem minutter eller noe. De fleste skjønner at jeg ikke har tid om de ikke har avtalt en klokkeslett hvor det er roligere og jeg kan ta spisepause samtidig.

Driver du cafe? Jeg trodde du drev en barnehage. Skjønner det blir slitsomt med så mye besøk.

Persille1365381127
Skrevet

Driver du cafe? Jeg trodde du drev en barnehage. Skjønner det blir slitsomt med så mye besøk.

Gjør begge deler :)

Men jeg har vakter på caféen i tillegg til det administrative (for å spare penger), det har jeg ikke i barnehagen - der er det bare kontor & administrasjon.

Jeg tjener jo penger på at de kommer, og så er det som oftest hyggelig. Men trådstarter skriver jo ikke noe om hva slags jobb hun har, og om den er noe lik min er det jo ikke så rart om folk sier de skal stikke innom.

Det er jo litt forskjell på hva slags jobb man har i forhold til hvor greit det er med besøk :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Jeg har _ikke_ tid til å ta i mot privat besøk på jobb når det skal være såpass spontant som trådstarter beskriver.''

Tar du deg aldri en fem-minutters pause i løpet av arbeidsdagen?

Nei, til hverdags så tar jeg ikke "5 minutter" utover lunch-pausen.

Gjest Hulderen
Skrevet

Gjør begge deler :)

Men jeg har vakter på caféen i tillegg til det administrative (for å spare penger), det har jeg ikke i barnehagen - der er det bare kontor & administrasjon.

Jeg tjener jo penger på at de kommer, og så er det som oftest hyggelig. Men trådstarter skriver jo ikke noe om hva slags jobb hun har, og om den er noe lik min er det jo ikke så rart om folk sier de skal stikke innom.

Det er jo litt forskjell på hva slags jobb man har i forhold til hvor greit det er med besøk :)

''Det er jo litt forskjell på hva slags jobb man har i forhold til hvor greit det er med besøk :)''

Helt klart. Derfor burde trådstarter fortelle hvilken jobb hun har. Da er det lettere å vurdere om venninnen oppfører seg normalt eller ikke.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, til hverdags så tar jeg ikke "5 minutter" utover lunch-pausen.

Ok, ja, det er vel forskjellig hvordan arbeidsdagen arter seg. Jeg har generelt mye å gjøre og det er svært travelt i perioder, men har heldigvis stor fleksibilitet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ok, ja, det er vel forskjellig hvordan arbeidsdagen arter seg. Jeg har generelt mye å gjøre og det er svært travelt i perioder, men har heldigvis stor fleksibilitet.

Har det også fleksibelt. Men ærlig talt så synes jeg besøk på jobb er en uting på generelt grunnlag. Uansett hvilken jobb man har.

Persille1365381127
Skrevet

''Det er jo litt forskjell på hva slags jobb man har i forhold til hvor greit det er med besøk :)''

Helt klart. Derfor burde trådstarter fortelle hvilken jobb hun har. Da er det lettere å vurdere om venninnen oppfører seg normalt eller ikke.

Enig :)

Persille1365381127
Skrevet

Har det også fleksibelt. Men ærlig talt så synes jeg besøk på jobb er en uting på generelt grunnlag. Uansett hvilken jobb man har.

Det er jo bare tull å si.

Jeg eier og driver en café. Naturlig nok er jeg mye på jobb. Jeg synes det er flott at venner og bekjente kommer dit for å besøke meg! For det første fordi jeg synes det er hyggelig at folk bryr seg, for det andre fordi jeg har introdusert dem til et nytt sted og for det tredje; at jeg tjener penger på det.

Mange kommer bare for å si hei, ikke handle noe særlig - og noen tar med seg flere for å spise lunsj.

Noen har ingen forståelse for at jeg har det travelt og ikke kan skravle, andre vinker bare diskret i bakgrunnen og setter seg ned og venter til jeg har tid.

En del jobb kan jeg også gjøre mens jeg snakker med folk som kommer på besøk.

Det samme gjelder for de som jobber hos meg, om de drar inn mange venner og bekjente blir det jo mer penger på oss - det er bra! Om de sitter og later seg sammen med dem i lange tider, så er det dårlig. Det må være en balanse. Men at de (jeg) får besøk ila dagen er helt uproblematisk.

Skrevet

Jeg skjønner at du reagerer. Det er det å ta av din tid mens du tross alt er på jobb hun burde satt i fokus her, eller om du hadde tid altså.

Skrevet

''Derfor burde trådstarter fortelle hvilken jobb hun har. Da er det lettere å vurdere om venninnen oppfører seg normalt eller ikke.''

Men uansett hva slags jobb man har kan det jo være at man ikke har tid til venner i arbeidstida?

Skrevet

Hadde det ikke vært like greit å sende henne en sms om at du kanskje ikke hadde tid til å treffes, fremfor å irritere deg over hennes ordbruk i sms'en?

Gjest Elextra
Skrevet

Hadde det ikke vært like greit å sende henne en sms om at du kanskje ikke hadde tid til å treffes, fremfor å irritere deg over hennes ordbruk i sms'en?

''Hadde det ikke vært like greit å sende henne en sms om at du kanskje ikke hadde tid til å treffes, fremfor å irritere deg over hennes ordbruk i sms'en?

''

Enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...