Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart ut å reise og tenkte å ta dosetten min med i håndbagasjen og medisinene i originalpakning i kofferten. Dette etter bitter erfaring med at medisinene lå i kofferten, bagasjen ble borte og jeg endte opp med hodet i toalettet og rett inn på akutten i USA. Der brukte de forøvring hundre år på å regne ut hvor mange mg litium, som jeg brukte den gangen, jeg skulle ha. De er livredde for søksmål og beordret meg tilbake etter en uke. Da hadde jeg forlatt landet.

Mitt spørsmål er: hvis jeg skulle bli stoppet i tollen, hvordan vil de da reagere på en dosett? Noen som har erfaring med dette?

mariaflyfly
Skrevet

Nå leste jeg at du hadde tenkt å ta med deg dosetet ditt i håndbagasjen, og da lurer jeg på om det kanskje er på tide å logge av for i kveld?

;)

Skrevet

Nå leste jeg at du hadde tenkt å ta med deg dosetet ditt i håndbagasjen, og da lurer jeg på om det kanskje er på tide å logge av for i kveld?

;)

Jeg tar alltid med meg dosetet på utenlandsturer også. Vil ikke risikere smitte. :-)

Skrevet

Jeg ville tatt alt av medikamenter + div papirer i håndbagasjen. Dersom du velger å kun ha dosett i håndbagasjen sørg for å ha med deg legens papirer (på engelsk).

Skrevet

Jeg hadde ikke puttet dem i dosetten men hatt alt i orginalinnpakningene med navnet ditt + brev fra legen/apotek

Skrevet

Jeg har hatt dosetter i håndbagasjen på flere utenlandsturer uten at noen har giddet å bry seg en smule om dette. Dette gjelder turer i Europa og Nord-afrika. Men i USA er det kanskje mer hysteriske...

Skrevet

;)

Det leste jeg også :o)

Gjest banah
Skrevet

Hvorfor ikke originalene i håndbaggasjen? jeg trodde det var det som var anbefalingene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...