Gå til innhold

Tror seroquelen virker

Anbefalte innlegg

Gjest Nevertheless
Skrevet

Fikk bare lyst til å si at jeg tror seroquelen begynner å virke på paranoiaen min. Det skjer omtrent daglig ting som gjør meg paranoid, men i det siste så har jeg sluttet å bli helt satt ut av frykt, og ikke fått de store håpløshet og katastrofe-følelsene jeg har hatt tidligere.

Føler ikke at den fjerner selve tankene, men demper følelsene rundt de, og derfor blir jeg ikke så opphengt i tankene heller. Er det slik seroquel er ment til å virke mot paranoia?

Men en ting som plager meg, er at hver gang jeg snakker med sjefen min, og han virker kort eller ikke smiler til meg, så blir jeg så redd for at jeg er i ferd med å få sparken, eller at han ikke liker å ha meg der.

Føler ikke for å fortelle han om paranoiaen og si at han må smile til meg hele tiden for at jeg ikke skal bli redd heller...

Noen tips?

Fortsetter under...

Gjest Svarttrost
Skrevet

Angående sjefen din - dette er noe du må lære deg å takle, kanskje ved hjelp av behandleren din?

Seroquelen - supert at den hjelper :) Foreslår at du skriver ned det aller mest positive ved at den virker på en lapp, som du henger på kjøleskapet. Kanskje kan det hjelpe om du en annen gang får lyst til å kutte den ut.

Vennlig hilsen

Gjest Nevertheless
Skrevet

Angående sjefen din - dette er noe du må lære deg å takle, kanskje ved hjelp av behandleren din?

Seroquelen - supert at den hjelper :) Foreslår at du skriver ned det aller mest positive ved at den virker på en lapp, som du henger på kjøleskapet. Kanskje kan det hjelpe om du en annen gang får lyst til å kutte den ut.

Vennlig hilsen

Ja, det er sant. Tusen takk for at du er så snill :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er nettopp slik det skjer når AP begynner å virke. Jeg synes det var en meget god beskrivelse.

Når det gjelder sjefen din, synes jeg du har helt urimelige forventninger. Sjefen kan også være stresset i jobben, bekymret for syke barn, ha kranglet med kjæresten eller ha hodepine. De færreste smiler og er på topp absolutt hele tiden.

Prøv å tenk på at hvordan sjefen er, svært sjelden har noe med deg å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...