Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• ShitDiddelyDo

7

• Mammantil3

3

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

Ah, skinke, ja. Glemte at det var svin. ;) Jeg er veldig glad i spekeskinke og avansert skinke i utlandet, men jeg spiser det veldig sjelden. Det hender også at jeg har kokt skinke i omeletten.

Vi spiser også litt spekeskinke, men det går helst i fenalår (speket lammebog) når vi har spekemat.

Og så bruker vi leverpostei til pålegg, kom jeg på. Bruker litt hamburegerrygg også forresten, både til pålegg og middag, kom jeg også på nå ;-)

Gjest Nickløsheletiden

Vi spiser også litt spekeskinke, men det går helst i fenalår (speket lammebog) når vi har spekemat.

Og så bruker vi leverpostei til pålegg, kom jeg på. Bruker litt hamburegerrygg også forresten, både til pålegg og middag, kom jeg også på nå ;-)

Leverpostei ja. Det hadde jeg glemt. Jeg tror det hadde blitt lite B12 på oss om vi skulle kuttet det daglige pålegget.

ShitDiddelyDo

Er leverpostei svin? Trodde det var lever, jeg. :) Jeg spiser også leverpostei. :)

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Er leverpostei svin? Trodde det var lever, jeg. :) Jeg spiser også leverpostei. :)

Ja, det er det. Da jeg hadde en muslimsk dagmamma en gang, ba hun pent om jeg ikke kunne la være sende med leverpostei på matpakka til vesla :-) Før det hadde jeg ikke tenkt over at det var svin i leverpostei.

ShitDiddelyDo

Ja, det er det. Da jeg hadde en muslimsk dagmamma en gang, ba hun pent om jeg ikke kunne la være sende med leverpostei på matpakka til vesla :-) Før det hadde jeg ikke tenkt over at det var svin i leverpostei.

Puh. Godt det ikke bare er jeg som trenger frisk luft med jevne mellomrom. :)

Gjest annlovinda

Vi spiser en del svinekjøtt her i huset.

Svin indrefilet bruker vi ofte til middag, marinert og grillet, nydelig synes vi. Bruker også av og til svin ytrefilet til grilling. Sommerkoteletter er vi alle glade i, enkelt å grille.

Ribbemiddag har vi julaften.

En sjelden gang har vi pølser m/svinekjøtt, spesielt slike grillpølser av div. slag. Ellers går det i kalkun og kyllingpølser.

Bacon har vi ganske ofte til søndagsmiddag. I tillegg har vi stekt bacon og stekt fiskepudding til middag en sjelden gang.

Hamburgerrygg og kokt skinke spiser vi til brødmat, samme med leverpostei.

så alt i alt går det en del svinekjøtt her hos oss.

Annonse

Jeg er glad i svinekjøtt, så jeg har det nok litt for ofte til middag. Kjøper disse svinefiletene el.l. som selges til 14,90 på Kiwi om fredagene. Før kjøpte jeg ofte koteletter, men det har avtatt. Kjøper svinekjøttdeig av og til. Og noen ganger svinestrimler. Dessuten har jeg kokt skinke el.l. på nista nesten daglig.

''serranoskinke''

Ja, det glemte jeg jo, mannen og jeg er veldig glade i gode skinker, og ikke så sjelden blir det litt kveldsmat med f.eks. serrano, manchego og et glass vin *slafs*.

Og jeg glemte alskens svinepålegg som leverpostei og salami, og juleribba og bacon på lutefisken. :-)

Datteren din fikk ikke lov til å spise leverpostei fordi dagmammaen var muslim? :o Da har jeg hørt det også :P

Gjest Nickløsheletiden

Datteren din fikk ikke lov til å spise leverpostei fordi dagmammaen var muslim? :o Da har jeg hørt det også :P

Ja, hun hadde et barn selv i samme alder og når de satt ved bordet og spiste hendte det at de tok hverandres mat, sa hun.

Var ikke noe problem for oss. Datteren min behøvde ikke spise leverpostein hjemme hos dem :-)

Ja, hun hadde et barn selv i samme alder og når de satt ved bordet og spiste hendte det at de tok hverandres mat, sa hun.

Var ikke noe problem for oss. Datteren min behøvde ikke spise leverpostein hjemme hos dem :-)

Det husker jeg, vi må ha vært her en evighet :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...