Gå til innhold

Viktig spørsmål til alle som har hjulpet meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det viste jeg ikke, det liker jeg ikke, da vil jeg ikke skrive her mer.

For jeg vil bli sint inni meg om mine innlegg ble trykt i et ukeblad.

Takk for informasjonen.

Men det er slutt med det nå. Skriv en email til webbis og spør, jeg tviler på at de kommer i noen blader nå.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

10

• Madelenemie

8

• Elis31

3

• morsan

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hulderen
Skrevet

Men det er slutt med det nå. Skriv en email til webbis og spør, jeg tviler på at de kommer i noen blader nå.

Hvordan vet du at det er slutt? Det er en stund iden sist jeg leste Vi Menn, men da var det sitat fra dol i samlivsspalten.

Gjest Hulderen
Skrevet

Ordrett? Ingen av mine har stått i Vi Menn, men jeg har lest noen innlegg jeg hadde lest før, hehe, men har ikke fått med meg at det var ordrett. Da var Hjemmet greiere synes jeg.

Ja, mine var helt ordrette. Jeg søkte innleggene opp på dol og sammenlignet. Men siden jeg skriver lite om mitt privatliv, var det ikke behov å skrive om for å anonymisere. Innleggene var mine råd til andre, ikke egne erfaringer.

Skrevet

Hvordan vet du at det er slutt? Det er en stund iden sist jeg leste Vi Menn, men da var det sitat fra dol i samlivsspalten.

Nei, jeg tror det ble nevnt her.

Skrevet

Ja, mine var helt ordrette. Jeg søkte innleggene opp på dol og sammenlignet. Men siden jeg skriver lite om mitt privatliv, var det ikke behov å skrive om for å anonymisere. Innleggene var mine råd til andre, ikke egne erfaringer.

Det var ikke noe spesielt i mine i Hjemmet i hvert fall, men det var ikke ordrett. Den gangen var det minst 6 ukers trykketid så jeg sjekket ikke engang, men så jo at det var mitt.

Skrevet

Hei!

Det viste jeg ikke, det liker jeg ikke, da vil jeg ikke skrive her mer.

For jeg vil bli sint inni meg om mine innlegg ble trykt i et ukeblad.

Takk for informasjonen.

Mener at det var mer legespørsmål og samlivsspørsmål som ble referert i ukeblad. Jeg har også sett flere ganger at VG eller Dagblad har referert til diskusjon på Doktoronline. Men da har det vært aktuelle saker.

Annonse

Skrevet

Det tror jeg stemmer. Det var ei her for mange år siden som ville skrive bok basert på innleggene hun hadde skrevet her inne. Hun fikk seg et lite sjokk da det viste seg at de faktisk var dols eiendom. Lurt å finlese regelverket med jevne mellomrom:)

Ha tror ikke de hadde kommet langt med den i en rettssak. Sin egen historie må man da eie selv.

Skrevet

Ha tror ikke de hadde kommet langt med den i en rettssak. Sin egen historie må man da eie selv.

Ja, man eier innholdet, men ikke de nøyaktige formuleringene som har stått på dol.

Så det burde være fint mulig å unngå problemet med litt omskriving her og der og ikke bare ta copy & paste.

Gjest Shira :o)
Skrevet

''jeg tviler på at de kommer i noen blader nå.

''

Det stemmer ikke. Nå sjekket jeg Vi menn (denne ukas blad) og der er det innlegg fra Samliv. Innlegget er redigert litt, men ikke mye. Noen av svarene er ikke med, kun de mer utdypende svarene.

Skrevet

Det er innlegg fra dol i Vi Menn enda, men adressen er ikke direkte dol, men via klikk.no. Dol er vel under det nå, har vært det en stund.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1308293200' post='4599290]

''jeg tviler på at de kommer i noen blader nå.

''

Det stemmer ikke. Nå sjekket jeg Vi menn (denne ukas blad) og der er det innlegg fra Samliv. Innlegget er redigert litt, men ikke mye. Noen av svarene er ikke med, kun de mer utdypende svarene.

Jeg leser aldri Vi Menn så det har jeg ikke fått med meg. Jeg trodde faktisk det var slutt på det etterat dol ikke lenger tilhørte Hjemmet.

Skrevet

Jeg leser aldri Vi Menn så det har jeg ikke fått med meg. Jeg trodde faktisk det var slutt på det etterat dol ikke lenger tilhørte Hjemmet.

Det er via Klikk.no og alt der som gjelder nå, Vi Menn henviser til klikk.

Jeg leser det så og si hver uke, det er mange gode artikler der, både reiser fra bushen, mye fra WW2 som jeg er opptatt av, pluss endel annet.

Ikke mye moteblad i heimen her, det er Pondus, M og Vi Menn. ;o)

Gjest bølger
Skrevet

Så alt jeg skriver her, kan også komme i et ukeblad? Har jeg da et enda større ansvar for å anonymisere ting? Står de helt fritt til å plukke ut innlegg? og fjerner de da nicket ?

Jeg ser at noen dolere har beskrevet svært spesielle psykologer/psykiatere på psykforumet. Kan de beskrivelsene også havne i helsespalter ? Nå fantaserer jeg vilt, men hvor går grensen ?

Spør webmaster. Kunne godt tenkt meg å visst hvilke blader de bruker også.

Annonse

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1308309911' post='4599434]

Det er via Klikk.no og alt der som gjelder nå, Vi Menn henviser til klikk.

Jeg leser det så og si hver uke, det er mange gode artikler der, både reiser fra bushen, mye fra WW2 som jeg er opptatt av, pluss endel annet.

Ikke mye moteblad i heimen her, det er Pondus, M og Vi Menn. ;o)

Da skal jeg gå inn der å kikke ;o)

Skrevet

Den gangen jeg fant mine innlegg så hadde de blitt forandret og anonymisert, ingen hadde kjent dem igjen. Jeg tror til og med de hadde forandret kjønn på en av ungene.

...og det (kjønnet til en av ungene) kunne du jo i utgangspunktet ha forandret selv, for å anonymisere innlegget ditt... Mange som gjør det har jeg skjønt... Hehe..

Skrevet

...og det (kjønnet til en av ungene) kunne du jo i utgangspunktet ha forandret selv, for å anonymisere innlegget ditt... Mange som gjør det har jeg skjønt... Hehe..

Ja, ikke sant :o) Jeg tenkte på det, men de hadde i vært fall ikke brukt nicket mitt i det minste :o)

Skrevet

Ja, ikke sant :o) Jeg tenkte på det, men de hadde i vært fall ikke brukt nicket mitt i det minste :o)

Det spiller ingen rolle for meg om noe jeg skriver kommer i et blad, men det burde nok fremstå tydeligere på hvert forum at dette forekommer, og evt hvilke(t) blad det gjelder. Så er alle som skriver klar over premissene og kan skrive deretter.....

Skrevet

Det spiller ingen rolle for meg om noe jeg skriver kommer i et blad, men det burde nok fremstå tydeligere på hvert forum at dette forekommer, og evt hvilke(t) blad det gjelder. Så er alle som skriver klar over premissene og kan skrive deretter.....

Jeg bryr meg heller ikke, men så skriver jeg sjelden noe jeg ikke kunne snakket med naboen eller venninna mi om. Hehe, jeg er vel ikke av de mest anonyme her inne, men jeg er ikke blitt kjent igjen enda.

Skrevet

Det ser ikke slik ut hvis man finleser dols betingelser, nei. Det er de som skal tjene penger på oss, ikke vi. Vi får æren av å være her. Hvis vi greier å oppføre oss pent, da;)

• 3 uker senere...
Madelenemie
Skrevet

Mener at det var mer legespørsmål og samlivsspørsmål som ble referert i ukeblad. Jeg har også sett flere ganger at VG eller Dagblad har referert til diskusjon på Doktoronline. Men da har det vært aktuelle saker.

Hei!

Ja jeg på på det at mine rare skriverier som noen sa skiller seg så klart ut, ikke vil bli gjengitt i ukeblader.

Jeg har tenkt på det en tid og en asperger venn uttrykte bekymring for at jeg ikke skrev her mer da denne vennen mente jeg jo fikk mange gode svar. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...