Gå til innhold

Hva skal du kjøpe for feriepengene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg får ikke skatteoppgjør før i slutten av oktober og da regner jeg med noe baksmell, men mindre i år enn forrige år. I år skal jeg holde lav profil i forhold til ferie, men håper å kunne reise til Sør-Afrika i oktober.

feriepengene, segunda, ikke skattepengene :-)

Annonse

Gjest prust

Vi skal på en mye dyrere ferie i år enn vanlig, så mye av feriepengene går til den. Vi har på forhånd vært flinke og satt av 2500 kr i måneden siden i høst - så disse pengene tok vi fra da vi var på vinterferie og da vi betalte flybillettene til sommerferien.

Ellers går det jo litt ekstra i ferien til leirer og konserter - og så vil jeg spare noe til en venninnetur til utlandet som det forhåpentligvis blir noe av i løpet av året :-)

Dark-Angel 82

Bestilte meg noen hårprodukter, et par topper og tre bikinier...

Endel tusen til dyrlegen, og enda flere til tatoveringen.

Festival (weeeiiiiii!), en svipp til Danmark og Tyrkiatur.... Det var vel det... Resten skal inn på konto, om det blir noe igjen... Må ha en buffer resten av året. :)

Gjest Kayia

OK, men hvilken feriepenger får jeg som selvstendig næringsdrivende?

Da er du din egen arbeidsgiver og må forhandle fram gode vilkår, både mht lønnet ferie og pensjon ;-)

(Seriøst; en grei veileder er at å fakurere 1 mill pr 400 ut,- og da kommer ferie/ pensjon/ sykepenger utenom; 1.2 om du iknluderer dette)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...