Bella Dotte Skrevet 16. juni 2011 Skrevet 16. juni 2011 Jeg har fått innkalling til psykolog på sykehus, forhåpentligvis får jeg gå der jevnlig over lengre tid. Kan jeg være åpen med at jeg også går til privatpraktiserende psykolog (ikke tilfredsstillende, bare annenhver uke), eller vil det føre til at jeg mister tilbudet? 0 Siter
Gjest Nevertheless Skrevet 16. juni 2011 Skrevet 16. juni 2011 Du bør gå til kun en om gangen. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Skrevet 16. juni 2011 Du bør gå til kun en om gangen. Da vil jeg sjekke ut om tilbudet på sykehuset er bedre, før jeg tar en avgjørelse. Det er ellers greit for den privatpraktiserende at jeg går to steder. 0 Siter
Gjest Nevertheless Skrevet 16. juni 2011 Skrevet 16. juni 2011 Da vil jeg sjekke ut om tilbudet på sykehuset er bedre, før jeg tar en avgjørelse. Det er ellers greit for den privatpraktiserende at jeg går to steder. Skjønner. Grunnen til at det er lurt å bare gå til 1, er at det kan bli veldig forvirrende å få ulike svar og råd, og være i utvikling til to forskjellige. Det blir bare ikke bra. 0 Siter
Gjest Pelli Skrevet 16. juni 2011 Skrevet 16. juni 2011 Skjønner. Grunnen til at det er lurt å bare gå til 1, er at det kan bli veldig forvirrende å få ulike svar og råd, og være i utvikling til to forskjellige. Det blir bare ikke bra. Aha. Jeg tenkte bare på at jeg ville være en uærlig utgiftspost. Jeg har gått til to stk parallelt tidligere (ingen av dem psykologer, riktignok) og det har gått fint, jeg syntes tvertimot det var interessant å få forskjellig synspunkter på diverse problematikk. Det var ikke alt jeg tok opp med begge to, og formålet med å gå til dem var tildels vidt forskjellig også. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Skrevet 16. juni 2011 Aha. Jeg tenkte bare på at jeg ville være en uærlig utgiftspost. Jeg har gått til to stk parallelt tidligere (ingen av dem psykologer, riktignok) og det har gått fint, jeg syntes tvertimot det var interessant å få forskjellig synspunkter på diverse problematikk. Det var ikke alt jeg tok opp med begge to, og formålet med å gå til dem var tildels vidt forskjellig også. Nå igjen! ¤¤%&/! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. juni 2011 Skrevet 17. juni 2011 Et slikt opplegg blir ofte "bare rot", og en fraråder dette av faglige grunner. 0 Siter
hvorfor skjer dette?? Skrevet 17. juni 2011 Skrevet 17. juni 2011 Da vil jeg sjekke ut om tilbudet på sykehuset er bedre, før jeg tar en avgjørelse. Det er ellers greit for den privatpraktiserende at jeg går to steder. Det at det er i orden for den privatpraktiserende, samt at det ser ut til å være en faglig oppfattelse av at to behandlere samtidig ikke er særlig lurt, gjør at jeg ville tvilt på de faglige vurderingene til den privatpraktiserende psykologen, og forholdt meg kun til sykehuset. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Skrevet 17. juni 2011 Det at det er i orden for den privatpraktiserende, samt at det ser ut til å være en faglig oppfattelse av at to behandlere samtidig ikke er særlig lurt, gjør at jeg ville tvilt på de faglige vurderingene til den privatpraktiserende psykologen, og forholdt meg kun til sykehuset. Takk for tilbakemelding, alle sammen. Jeg håper at tilbudet jeg får på sykehuset vil være tilstrekkelig både i kvantitet og kvalitet. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Skrevet 23. juni 2011 Takk for tilbakemelding, alle sammen. Jeg håper at tilbudet jeg får på sykehuset vil være tilstrekkelig både i kvantitet og kvalitet. Dessverre var det ikke kapasitet hos sykehuset til mer enn annenhver uke. Det var som utgjort, for jeg fikk et bra inntrykk av psykologen der. Jeg blir derfor nødt til å drive vekselbruk. Ikkje bra... Jeg ville helst hatt tilstrekkelig oppfølging av den jeg tror kan hjelpe meg best. Kan da ikke være regningssvarende, dette, at jeg tar opp to halve plasser?? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.