Gå til innhold

Hva er vanlig - referat av årsmøter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nerda

Kun forslag / vedtak. En debatt kan være lang og komplisert med mye fyllmasse som er totalt unødvendig å referere. Den overordnete essensen er det som teller. Selv har jeg forholdt meg til utkommet av hver sak på sakslista "Landsmøtet vedtar slik slik ut ifra slik slik fra møtet. Dvs at dersom landsmøtet diskuterer et forslag til vedtektsendring, så refereres ikke hele diskusjonen. Kun det helt sentrale og konklusjon.

Lykke til med referatet!

Gjest referenten

Kun forslag / vedtak. En debatt kan være lang og komplisert med mye fyllmasse som er totalt unødvendig å referere. Den overordnete essensen er det som teller. Selv har jeg forholdt meg til utkommet av hver sak på sakslista "Landsmøtet vedtar slik slik ut ifra slik slik fra møtet. Dvs at dersom landsmøtet diskuterer et forslag til vedtektsendring, så refereres ikke hele diskusjonen. Kun det helt sentrale og konklusjon.

Lykke til med referatet!

Men hvis ett punkt er ganske langt - 1 side med styrets innstilling, i tillegg til 3 sider dokumentasjon - er det vanlig at man da tar med hele styrets innstilling, eller kun det punktet som heter Forlag til vedtak Vedtatt/ikke vedtatt (og så viser til detaljerte skriv som alle fikk tilsendt før årsmøtet)??

Håper dere skjønner hva jeg mener. Det er litt uenighet ute og går her. Det var en sak som ingen hadde visst om før i innkallingen til årsmøtet, det var en lang sak med masse argumentasjon fra styrets side (som de altså mener skal med i referatet fordi det var innledningen til det punktet), men da kommer jo ingen av motargumentene fra debatten med, og det virker som en eneste lang reklame. Saken ble såvidt ikke vedtatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...