Gå til innhold

Vanlig for macer å bli så heite?

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda

Kjøpte meg en MacBookPro for noen uker siden. Forøyd med den på de fleste punkter. Men de siste dagene spes... Hele greia kræsja, så jeg restarta. Greit nok. Men jeg merker meg at "pc'n" blir temmelig varm, så pass at det bekymrer meg - og jeg har hatt ganske mange datamaskiner! Hvordan opplever andre mac-brukere dette? Sytort sett har jeg gjerne oppe spotiy, tekstbehandler, ev. mer office om det er relevant.

Men nå jeg jeg si jeg bekymrer meg fordi jeg nesten "brenner meg," når jeg tar i macbooken. Er det vanlig at laptopene deres får "heteslag" eller andre problemer så tidlig?. Jeg trodde da de hadde viftte?. Det blir jo begrensa hor mye jeg tør å ha på en computer når det ser ut som grena for brannskader er ganske lav.

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Jeg har hatt min i noen måneder nå, og jeg sitter ofte med den på fanget uten at jeg merker noe til plagsom varme.

Når jeg driver med tyngre saker, som bildebehandling, sitter jeg ikke med den på fanget, men jeg tror ikke den blir varm da heller.

(Hehe, det over skrev jeg før jeg kjente etter).

Har bildebehandlet litt nå på et sånt nivå at vifta har arbeidet litt (veldig sjelden den gjør det, og det skjer kun ved tungt arbeid, og nå har jeg holdt på et par-tre timer), og jeg kjenner at den er ganske varm helt bakerst (under skjermen), men ikke sånn at jeg brenner meg. Fryktelig langt unna er det likevel ikke.

Ble overrasket nå da jeg kjente etter. Den var varmere enn jeg trodde.

Men dette skjer aldri når jeg har den på fanget. Den blir jo lunka, men ikke varmere enn at jeg fint kan ha den der.

Er ganske sikker på at den i hvert fall ikke er varmere enn tidligere laptoper jeg har hatt.

Jeg har ikke en Mac, men en HP som er livsfarlig for den blir så varm at den kutter ut. Så nå har jeg vært på Clas Ohlson og kjøpt sånn laptopplate med vifte for å kjøle den ned.

Men det er den andre HP'en jeg har og dattera mi hadde en og de ble like varme. Men jeg har en Multicommaskin og den blir ikke varm. Dessuten er den lett å skru opp og få renset vifta.

Annonse

Jeg har ikke en Mac, men en HP som er livsfarlig for den blir så varm at den kutter ut. Så nå har jeg vært på Clas Ohlson og kjøpt sånn laptopplate med vifte for å kjøle den ned.

Men det er den andre HP'en jeg har og dattera mi hadde en og de ble like varme. Men jeg har en Multicommaskin og den blir ikke varm. Dessuten er den lett å skru opp og få renset vifta.

''Så nå har jeg vært på Clas Ohlson og kjøpt sånn laptopplate med vifte for å kjøle den ned.''

Funker de? Har vurdert en sånn, nemlig...

''Så nå har jeg vært på Clas Ohlson og kjøpt sånn laptopplate med vifte for å kjøle den ned.''

Funker de? Har vurdert en sånn, nemlig...

Den funker faktisk. Kostet 298 tror jeg og man putter den inn i en USBport. Maskinen har ikke krasjet om kvelden de siste dagene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...