Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har etter all sansynlighet Piriformis syndrom, ervervet av enten feil trening/sko eller lignende. Eller av skjevt bekken forsterket av feil trening/sko eller lignende.. Har alltid hatt litt for stor svai i korsryggen. Kanskje det begynte der..hvem vet.

Det har tatt meg lang tid å finne ut hva problemet egentlig er. Og jeg har vært alene om å søke, grave, lese og mase. Stort sett har kiropraktor, fysio, lege osv avskrevet med psykosomatisk, et eller annet stram psoas major...prøv slik og sånn, tren mer tren mer tren mer... Og forøvrig kun gitt midlertidlig lindring med behandling der og da. Flink som jeg er har jeg trent mer, og dermed plaget muskelen enda mer.

Nå har jeg slitt med det i mer enn to år. Muskelen er blitt omtrent som hunder blir hvis du slår dem fra de er små. Helt ubrukelig, nok at jeg sitter på en stol og spiser frokost, så eksploderer det. Problemet har satt seg og dratt med seg venstre nakke, høyre skulder, høyre hofte, venstre korsrygg, høyre lår, innside høyre kne og høyre ankel. Av og til stemmer venstre kne inn. Jeg føler meg som vrak.

Samtlige prøver på alle mulige sykdommer/revmatiske tilstander, borelia osv er negative. Røntgen av bekken er tatt, men jeg antar at de ikke viser noe ut over det vanlige for damer på 39 med fire barn.

Like fullt gjenstår at kroppen har sagt takk for laget. Hvordan skal jeg best reparere meg selv? Kiropraktor løser problemet der og da. Fysikalsk behandling like så. Trening er greit, men ingen kan si noe om hva jeg IKKE bør gjøre. Behandlingen begrenser seg til et par tre ganger, og så sier behandler seg ferdig. Alle driver forøvrig med isolerte ting, slik at det den ene fikser midlertidig, må den andre fikse neste gang.

Hvordan tar man vare på en muskel/muskler som har vært så til de grader overarbeidet over lang lang tid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366112-behandling-av-utstressa-muskler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Hvordan tar man vare på en muskel/muskler som har vært så til de grader overarbeidet over lang lang tid?

''

Nå er ikke jeg noen treningsguru eller har peiling på pirien din, men overarbeidede muskler - lett trening, rolig trening, bli varm, vær snill. Yoga. Trening i vannet.

''Hvordan tar man vare på en muskel/muskler som har vært så til de grader overarbeidet over lang lang tid?

''

Nå er ikke jeg noen treningsguru eller har peiling på pirien din, men overarbeidede muskler - lett trening, rolig trening, bli varm, vær snill. Yoga. Trening i vannet.

Spiller ingen rolle om du er ekspert! Det viser seg nemlig at alle "ekspertene" heller ikke er eksperter.. *hmf*

I skrivende stund bedriver jeg "tennisballterapi" fritt etter youtube og har satt badstua på for første gang på x år.

Jeg undres på om det er lurt å roe muskelen/ene med medisiner...ikke noe avansert, men et eller annet som får dem til å slappe av..?

Jeg har slitt med mye av det samme som deg og prøvd alt som prøves kan. Det som har hjulpet meg er en kombinasjonav akupunktur og stukturell muskelterapi. Hold deg unna kiropraktor, de gjør vondt verre. Bor du nærheten av Oslo kan jeg anbefale en god klinikk. Si fra hvis du vil ha navnet.

Jeg har slitt med mye av det samme som deg og prøvd alt som prøves kan. Det som har hjulpet meg er en kombinasjonav akupunktur og stukturell muskelterapi. Hold deg unna kiropraktor, de gjør vondt verre. Bor du nærheten av Oslo kan jeg anbefale en god klinikk. Si fra hvis du vil ha navnet.

Jeg bor nesten i skogen uti provinsen.. ;) Men godt å høre at jeg ikke er alene! Man føler seg jo helt... huff.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...