Gå til innhold

Kan man ha disse diagnosene samtidig?

Anbefalte innlegg

Gjest winda
Skrevet

Jeg har fått hørt at jeg har en bipolar 2 diagnose. Nå fikk jeg i tillegg høre at jeg har 31.8. Hvordan kan dette forklares?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

ICD-10 er så gammel at en ikke har en egen diagnose for BP2. Derfor bruker en F31.8

F31.8 = BP2

Gjest winda
Skrevet

ICD-10 er så gammel at en ikke har en egen diagnose for BP2. Derfor bruker en F31.8

F31.8 = BP2

Javel, da skjønner jeg jo mye mere .-)

Gjest Hva med disse?
Skrevet

F31.8 = BP2

F2 og F3?

Er det noe schizo diagnoser?

Fant det rart at behandleren sa i dag da jeg fikk ny respept "Her står det F2, det er depresjon det så jeg tror ikke du er psykotisk". Er det lov å "lure" folk på den måten?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

F2 og F3?

Er det noe schizo diagnoser?

Fant det rart at behandleren sa i dag da jeg fikk ny respept "Her står det F2, det er depresjon det så jeg tror ikke du er psykotisk". Er det lov å "lure" folk på den måten?

F2 og F3 er noe som legene har fått trumfet gjennom skal brukes på blåresepter av personvernhensyn.

Det beskriver hvilken diagnostisk hovedgruppe en tilhører - nok til at Helfo kan se om en har rett til blåresept, men ikke findiagnostikk slik at alle som ser resepten kan vite nøyaktig hva du feiler.

Gjest Hva med disse?
Skrevet

F2 og F3 er noe som legene har fått trumfet gjennom skal brukes på blåresepter av personvernhensyn.

Det beskriver hvilken diagnostisk hovedgruppe en tilhører - nok til at Helfo kan se om en har rett til blåresept, men ikke findiagnostikk slik at alle som ser resepten kan vite nøyaktig hva du feiler.

Åja, har ikke studert respetene før, før hun poengterte dette. Hvordan kan jeg styrke mitt "jeg" ?

Hvordan finne ut av hvem "jeg" er?

Jeg bare ER, men hvem er "jeg" ?

Har du tips om bok, kan jeg lære om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...