Gå til innhold

Barnehageansatt dømt for 11 seksuelle overgrep

Anbefalte innlegg

''Aktor mente straffen burde ligge tett opp til forvaring og ba om tre års fengsel. Oslo tingrett synes ti måneder ubetinget pluss seks måneder betinget fikk holde.''

''Politiadvokat Pål -Fredrik Hjort Kraby anførte i sin prosedyre at saken ikke er alvorlig nok til at tiltalte idømmes forvaring eller tvungent psykisk helsevern, men han mente at straffen burde ligge tett opp til forvaring.

Han la ned påstand om fengsel i tre år, hvorav 12 måneder kunne gjøres betinget med en prøvetid på fem år.

Dette mente tingrettsdommer Reidun Eik var alt for strengt, og mente ti måneders fengsel pluss seks måneder betinget fengsel fikk holde.

Siden 23-åringen alt har sittet 249 døgn i varetekt, betyr dette at han er ferdig sonet i løpet av få uker.

Dommer Eik skriver at det er viktig at han da får hjelp med arbeid, bolig og oppfølging for å hindre tilbakefall. ''

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4150422.ece

Man vet nesten ikke hva man skal si...

Fortsetter under...

Uff, den der var vond å lese. Hvordan kunne de gi ham politiattest når han hadde vært hos politiet og sagt han var pedofil. Han burde jo aldri vært ansatt der.

Hele historien er så hinsidiges at det er høres ut som noe man forventer fra "Afghanistan" eller lignende.

Legg merke til at det er retten (dommerne) som er ansvarlige for dette. Strafferammen er trolig 21 år (eller i hvert fall mye lengre), og de kan også dømme strengere enn det aktor foreslår.

Med vennlig hilsen

Hele historien er så hinsidiges at det er høres ut som noe man forventer fra "Afghanistan" eller lignende.

Legg merke til at det er retten (dommerne) som er ansvarlige for dette. Strafferammen er trolig 21 år (eller i hvert fall mye lengre), og de kan også dømme strengere enn det aktor foreslår.

Med vennlig hilsen

Jeg vet om en som har misbrukt to gutter, den ene fra han var 5 til han var 12 og den andre fra han var liten til han var over 20 og han fikk hele to år og fem måneder. Straffene som blir gitt her er helt syke. Og under rettsaken så innrømmet en annen som skulle vitne for overgriperen at han var blitt misbrukt av samme mannen han også og det samme var broren hans. Så sykt, hele saken var helt uvirkelig.

Annonse

Jeg vet om en som har misbrukt to gutter, den ene fra han var 5 til han var 12 og den andre fra han var liten til han var over 20 og han fikk hele to år og fem måneder. Straffene som blir gitt her er helt syke. Og under rettsaken så innrømmet en annen som skulle vitne for overgriperen at han var blitt misbrukt av samme mannen han også og det samme var broren hans. Så sykt, hele saken var helt uvirkelig.

Ja, det er heldigvis en god del flotte mennesker som jobber hardt med å endre straffene og holdningene til overgrep mot barn. Men det tar LANG tid.

Med vennlig hilsen

Ja, det er heldigvis en god del flotte mennesker som jobber hardt med å endre straffene og holdningene til overgrep mot barn. Men det tar LANG tid.

Med vennlig hilsen

Alle er jo enige om at slike ting er så ille at straffene skulle vært mye lenger og strafferammen er jo som du sier 21 år. Kan de ikke bare begynne å gi folk lengre straffer fra en viss dato? Hadde jeg vært dommer så skulle jeg jammen slått til :o)

Alle er jo enige om at slike ting er så ille at straffene skulle vært mye lenger og strafferammen er jo som du sier 21 år. Kan de ikke bare begynne å gi folk lengre straffer fra en viss dato? Hadde jeg vært dommer så skulle jeg jammen slått til :o)

Problemet er jo at dommerne ikke er enige! Og det er de som dømmer.

Strafferammene har vært slik de er nå i flere år. Det er ikke der problemet ligger, men med dommerne.

Med vennlig hilsen

Problemet er jo at dommerne ikke er enige! Og det er de som dømmer.

Strafferammene har vært slik de er nå i flere år. Det er ikke der problemet ligger, men med dommerne.

Med vennlig hilsen

Men de er da ikke bare gamle gubber. Det må da komme yngre folk til som skjønner galskapen i det.

Gjest arsos

Med vennlig hilsen

Nå synes jeg du diskriminerer Afghanistan her altså! :-O Har du blitt syk og glemt dine egne meninger?! Hahahahaha!

Annonse

Gjest pointless

Med vennlig hilsen

Er nok pedofile dommere som sympatiserer med andre pedofile. Noen annen "logisk" grunn finner jeg ikke for ellers å idømme slik ultralav straff.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...