Gå til innhold

Kvinner bør holde seg hjemme...

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Ingen tvil om at kvinner bør være husmødre på hel tid. Tenk på gamle dager da mor bakte boller og lagde syltetøy. Da det var hjemmelagde kjøttkaker og fårikål til middag og blafrende hjemmesydde gardiner for vinduene. Mor dyrket potteplanter, skrubbet gulvene hver dag og tok imot ungene med hjemmelaget saft og hjemmebakte kaker da de kom hjem fra skolen. Far fikk tøflene og avisen da han kom hjem fra jobb og kunne sette seg i godstolen og røyke en pipe.

Er det noen som tror vi har det bedre nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366148-kvinner-b%C3%B8r-holde-seg-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

15

• laban

8

• Angustia

6

• Colette

5

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest MayLynn

Jeg syns det høres herlig ut å være hjemme - det er slitsomt å gå i full jobb når man har 3 barn. Mente ikke det samme da jeg var yngre - da var jeg mer ambisiøs. Men nå tror jeg ikke at det er sunt å ha det så travelt som vi kvinner har det nå for tiden.

Vet selvfølgelig at de hadde det veldig hardt før - men kanskje vi ikke er så mye lykkeligere nå selv om vi har det materielt bedre.

Men kaker hver dag høres ikke sunt ut ;-)

Gjest Kayia

Noe er nok bedre nå og noe var kanskje bedre før? Vi kunne levd på en av inntektene våre (iallefall min manns), men ingen av oss hadde hatt det bedre av å være hjemmeværende. Både mannen min og jeg har anledning til å flekse, så vi har vært på alt av skoletilstelninger, avslutninger, lusiatog etc og har jobbet mye hjemmefra ved behov. Selv ville jeg nok vært enda mer aktiv i lag og foreninger om jeg ikke jobbet - jeg er skrudd sammen slik at jeg liker å bidra til å "bygge" ting, og ville neppe lagt ned all virksomhet i Familien AS.

Jeg har blitt så gammel at jeg er enig med deg, selv om mora mi jobbet fra jeg var liten og gikk i parken. Så slik mor har jeg aldri hatt og jeg misunte venninnene mine som hadde slike mødre.

Nå er det altfor mye pengejag og de som er unge har så store forventninger og skal ha alt med en gang, ting som jeg brukte kanskje 20 år på å kjøpe fordi jeg måtte spare.

Samboeren til dattera mi kan ikke dra på hytta vår dvs hennes fordi det ikke er tv der så jeg har sagt at da får han ordne det sjøl, jeg har gitt fra meg hytte.

Og alle unger må ha eget rom og man må bo i sentrum isteden for å starte opp i en drabantby.

Jeg er glad jeg ikke er ung i dag enda jeg var alene med to unger og bodde i en drabantby og var blakk hver mnd for 20 år siden

Ingen kvinner i min familie har kunnet være hjemme med bollebakst og potteplanter. Vi har jobbet ¤#"#%¤# av oss for å bidra til familiens inntekter i flere generasjoner. Det samme har forøvrig mannfolka.

-og jeg har det uendelig mye bedre enn f.eks mine bestemødre, mye takket være tekniske hjelpemidler og muligheten til å ta høyere utdanning.

Hva mener du egentlig da? Tror ikke du er noe husmoremne sjøl etter hva jeg har sett du har skrevet her inne før?

hahaha!

Det var hovedsakelig vaskemaskinen som gjorde at kvinner kunne jobbe så mye utenfor hjemmet - før brukde de utrolig mye tid på husarbeid.

Med vennlig hilsen

Vi hadde ikke vaskemaskin og mora mi jobbet og hun gikk i bryggerhuset og brukte vaskemaskinen der. Og hun håndvasket nok noe, men det har da sannelig jeg gjort også.

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har blitt så gammel at jeg er enig med deg, selv om mora mi jobbet fra jeg var liten og gikk i parken. Så slik mor har jeg aldri hatt og jeg misunte venninnene mine som hadde slike mødre.

Nå er det altfor mye pengejag og de som er unge har så store forventninger og skal ha alt med en gang, ting som jeg brukte kanskje 20 år på å kjøpe fordi jeg måtte spare.

Samboeren til dattera mi kan ikke dra på hytta vår dvs hennes fordi det ikke er tv der så jeg har sagt at da får han ordne det sjøl, jeg har gitt fra meg hytte.

Og alle unger må ha eget rom og man må bo i sentrum isteden for å starte opp i en drabantby.

Jeg er glad jeg ikke er ung i dag enda jeg var alene med to unger og bodde i en drabantby og var blakk hver mnd for 20 år siden

Og jeg vet sannelig ikke hva jeg skal mene lenger, selv om jeg egentlig er for likestilling da. Er nok bare sliten og trenger ferie snart!

Og jeg vet sannelig ikke hva jeg skal mene lenger, selv om jeg egentlig er for likestilling da. Er nok bare sliten og trenger ferie snart!

Jeg og er for likestilling, men det går ut over familien. Jeg var hjemme jeg og jeg ryddet og vasket leiligheten hver dag, det tok 1,5 timer og så var jeg på kaffebesøk eller på et eller annet senter med venninnene mine og laget middag til mannen min kom hjem og vi spiste middag sammen med eldstemann.

Jeg tror kvinnene sliter seg ut jeg og det gir seg utslag når de blir litt eldre enn 40 år og de får vondt både her og der eller får ME, jeg har en venninne som jobber jeg, resten er helt ferdige og hun som jobber har alltid fått masse hjelp fra moren sin både økonomisk og praktisk.

Gjest Nickløsheletiden

Jeg og er for likestilling, men det går ut over familien. Jeg var hjemme jeg og jeg ryddet og vasket leiligheten hver dag, det tok 1,5 timer og så var jeg på kaffebesøk eller på et eller annet senter med venninnene mine og laget middag til mannen min kom hjem og vi spiste middag sammen med eldstemann.

Jeg tror kvinnene sliter seg ut jeg og det gir seg utslag når de blir litt eldre enn 40 år og de får vondt både her og der eller får ME, jeg har en venninne som jobber jeg, resten er helt ferdige og hun som jobber har alltid fått masse hjelp fra moren sin både økonomisk og praktisk.

Ja, jeg er heldig som får massasje på jobben min hver uke og dermed har skulderen og ryggen min vært bra i mange måneder nå, men jeg sliter som sagt med søvnen.

Jeg er litt lei av å føle at det er bare på lørdag og søndag jeg føler meg skikkelig opplagt.

Men jeg må gjøre noe med dette. Jeg må nok begynne å ta sovetabletter. Jeg kunne ikke tenke meg å være hjemmeværende eller jobbe redusert heller. Ikke har jeg råd til det heller forresten.

Ja, jeg er heldig som får massasje på jobben min hver uke og dermed har skulderen og ryggen min vært bra i mange måneder nå, men jeg sliter som sagt med søvnen.

Jeg er litt lei av å føle at det er bare på lørdag og søndag jeg føler meg skikkelig opplagt.

Men jeg må gjøre noe med dette. Jeg må nok begynne å ta sovetabletter. Jeg kunne ikke tenke meg å være hjemmeværende eller jobbe redusert heller. Ikke har jeg råd til det heller forresten.

Jeg ville nok helst ha jobbet jeg også så det skjønner jeg og egentlig kunne jeg nok tenkt meg litt mer penger enn det jeg har. Men nå har jeg ikke mann og ikke små barn heller lenger. Og så er jeg sliten og skjønner ikke helt hvorfor.

Ja, glemte å skrive det jeg skulle, jeg tror jeg ville prøvd melatonin. SDD har greie på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...