Gå til innhold

Trenger pass til hund utenom kennel - hvordan?

Anbefalte innlegg

Gjest dogwhisper

Har en hund på 8 år som i alle år har vært på kennel når vi har vært på ferie, men i år har vi ikke lyst og sette ham der...

Han sliter med hofter og kondis og holder ikke helt tritt på et masete hundepensjonat lenger...

Hvor kan jeg sette inn en annonse om det kanskje er noen privatperoner som vil passe ham?

Gode ideer?

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Flere muligheter

Jeg har latt mitt barn passe hund hjemme hos oss en sommer. De tjener pengene, men vi hjelper til vi også og har overoppsynet :). Sist gang lå vi på 1000 kr uka. Vi bor 40 min sør for oslo. Vi er kjempeglad i hund hele familien, og har selvfølgelig hund selv. Så synes det er en genial ide, men skulle ønske vi kunne finne noen faste å passe hund for, slik at man kan passe samme hund flere ganger. Hm...kanskje vi får henge opp lapp om det.

Jeg vil anbefale deg å henge opp lapp på butikken i nærmiljøet. Avisannonser leser ikke jeg mer, og man betaler dyrt for at den skal vises EN dag. Tror heller ikke nødvendigvis folk tråler finn angående dette. Men lapper i nærbutikken, torget, togstasjonen o.l det ser folk. Med små riv av lapper.

Ser også at det finnes mindre kenneler som tilbyr litt mer individuell behandling. Men det koster ofte litt ekstra.

http://www.engenegaard.no/dyrepensjonat.html

Ta kontakt på for en uforpliktende prat om du ønsker og bor så pass nært: [email protected]

Gjest Flere muligheter

Jeg har latt mitt barn passe hund hjemme hos oss en sommer. De tjener pengene, men vi hjelper til vi også og har overoppsynet :). Sist gang lå vi på 1000 kr uka. Vi bor 40 min sør for oslo. Vi er kjempeglad i hund hele familien, og har selvfølgelig hund selv. Så synes det er en genial ide, men skulle ønske vi kunne finne noen faste å passe hund for, slik at man kan passe samme hund flere ganger. Hm...kanskje vi får henge opp lapp om det.

Jeg vil anbefale deg å henge opp lapp på butikken i nærmiljøet. Avisannonser leser ikke jeg mer, og man betaler dyrt for at den skal vises EN dag. Tror heller ikke nødvendigvis folk tråler finn angående dette. Men lapper i nærbutikken, torget, togstasjonen o.l det ser folk. Med små riv av lapper.

Ser også at det finnes mindre kenneler som tilbyr litt mer individuell behandling. Men det koster ofte litt ekstra.

http://www.engenegaard.no/dyrepensjonat.html

Ta kontakt på for en uforpliktende prat om du ønsker og bor så pass nært: [email protected]

Epostadressen var til meg privat altså. Jeg har ingenting med det dyrepensjonatet å gjøre, har bare lest om det :)

Gjest dogwhisper

Hvis det er en allergivennlig hund, og vant med barn, kan vi kanskje passe den. Er vant til å passe andres hunder.

Har du noen e-mail adresse?

Hvis ikke så kan du alltids avertere på finn.no

Hei:)

Han er ikke allergivennlig, desverre.

Dette er en hund med litt pels;-)

Ellers takk for tilbudet!

Annonse

Gjest oslo-området

Hei:)

Han er ikke allergivennlig, desverre.

Dette er en hund med litt pels;-)

Ellers takk for tilbudet!

Ok. Men pels er ofte ikke problemet: Det finnes en god del hunder med pels som regnes som såkalt allergivennlige, dvs som mange med allergi tåler. Eksemper er: enkelte vannhunder, japansk spisshund, puddel, m.m. (Det er faktisk ikke alle som er klar over engang, at hunden deres er blant de allergivennlige!)

Gjest grublendeikveld

Hvorfor mener du at det er stressende på en kennel, for hunden? det spørs vel hvilken kennel du bruker? vår hund har vært to ganger på en kennel der den får eget "innehus" med oppvarmet golv, og egen utegarde. er ikke i kontakt med andre hunder, og de går ikke tur med den. de går og koser/snakker med hunden noen ganger om dagen, og gir den mat. ellers vil den bare se de andre hundene, og kanskje det er et stress det også? har ikke så veldig greie på det. vi er så heldige nå at vårt eldste barn aldri er med oss på ferie lenger, så da brukes h#n til hundepasser hver sommer....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...