Gå til innhold

Forhold ungd.mellom på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest Mor som lurer :)

Jeg trenger litt forklaringer her fra noen som har ungdommer i passende klasse som dette jeg skal spørre om nå.

Ungdommen nå til dags er jo veldig til å vise følsler, i allefall på facebook.

"Elsker deg jenta mi". - fra både gutter og jenter. "Min, min, min" - gjerne fra venninden. "Vet ikke hva jeg ville gjort uten deg. Elsker deg, Du er mitt alt" - gjerne fra guttekjæresten.

Osv.

Det er en "rubrikk" for å sette inn forholdsstatus og der har jeg nå på kort tid sett to av mine bekjentes ungdommer sette folk av samme kjønn.

En har link/bilde til en annen gutt på samme alder og "its complicated".

En annen har "gift med" og bilde/link til gutt på samme alder.

Dette er gutter i 15 til 17 års alder og deres utvalgte har link/bilde til dem og det står "its compicated" og "gift med" hos dem også.

Hva ligger i dette her? Er de åpent homosexuelle? Det er det første som slår meg for det er jo mye åpnere og enklere i de alderskretsene der å være det i dag etter som jeg har skjønt.

Skriver din ungdom sånn? Viser til forholdsstatus med slike meldinger? Hva legger han/hun i det? Er det bare ekstra godt/tight vennskap? De bruker hjerter og sånn også, også guttene til hverandre, når de skriver noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366157-forhold-ungdmellom-p%C3%A5-facebook/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fjortiser

Jeg har ikke noe særlig erfaring med gutter på FB. Men fjortisjentene skriver gjerne opp bestevenninnnen som "gift med" og gode venner/venninner som "søsken".

Har også et inntrykk av at mange bruker dette med "elsker deg" osv for å vise for de andre vennene hvor gode venner de har. At de har mange nære venner og at de dermed er populære. Og de prøver vel gjerne å beholde vennene sine på den måten.

Gjest Kayia

Nei de er hverken polygame eller homofile om de er gift med eller i et forhold med flere av samme/ motsatt kjønn :) Dette er bare fjortisenes uttrykksform. og tom folk på vennelisten min som snart er førtis har dels samme tendens. Må si jeg syns det kun er sjarmerende hos fjortisene.. ;-)

Det er nok bare en eller annen merkelig greie vi ikke skjønner oss på :P Handler ikke om ekte "kjæresterier", men om at man er gode venner :)

Ok. Må innrømme at jeg synes det er litt "spesiellt" siden dette dreier seg om gutter. Jenter pleier jo å være veldig "dallete" og sånn, men det er litt uvant for meg å se at gutter åpent går ut sånn og kaller en kompis for "its complicated" eller "gift med".

Jeg skjønner jo at de ikke er gift "ler", men at de bruker uttrykk for forteller at de er i forhold med dem, synes jeg unektelig er litt spesiellt.

Jeg er heller ingen gammal kjærring, men føler meg rimelig ungdommelig. Og jeg har faktisk flere sønner selv i akkurat den alderen vi snakker om, og de er ikke i nærheten av å skrive noe slikt på facebooksidene sine.

:) Men da lærte jeg noe i dag og.

Annonse

Nei de er hverken polygame eller homofile om de er gift med eller i et forhold med flere av samme/ motsatt kjønn :) Dette er bare fjortisenes uttrykksform. og tom folk på vennelisten min som snart er førtis har dels samme tendens. Må si jeg syns det kun er sjarmerende hos fjortisene.. ;-)

"ler". Jo, skjønner :) Se mitt svar til togli.

Jeg har ikke noe særlig erfaring med gutter på FB. Men fjortisjentene skriver gjerne opp bestevenninnnen som "gift med" og gode venner/venninner som "søsken".

Har også et inntrykk av at mange bruker dette med "elsker deg" osv for å vise for de andre vennene hvor gode venner de har. At de har mange nære venner og at de dermed er populære. Og de prøver vel gjerne å beholde vennene sine på den måten.

Spesielt synes jeg, siden vi snakker om gutter her. Har flere sønner selv i den alderen og de er ikke i nærheten av å "kose sånn" med venner og venninder :)

nitty-gritty

Merkelig spøk i mine øyne. Men da lærte jeg noe nytt i dag og :)

På grunn av en hobby har jeg den glede av å kommunisere med en del "unge" gutter, type 17-19. Når de chatter skriver de ofte "

Gutter er mer på den følelsesmessige vennskaps-siden nå, dog med en viss ironisk distanse.

Så vet du det :)

På grunn av en hobby har jeg den glede av å kommunisere med en del "unge" gutter, type 17-19. Når de chatter skriver de ofte "

Gutter er mer på den følelsesmessige vennskaps-siden nå, dog med en viss ironisk distanse.

Så vet du det :)

:) Jeg har pga en hobby selv også kontakt med svært mange gutter i akkurat den alderen. De er veldig på å plukke meg opp på f.eks. chat, eller skrive til meg privat på facebook, men aldri har jeg merket slik jeg nevner. De setter på masse smilefjes og er veldig blide og koselige men ikke noe mer enn det. På noen av de. Og jeg er som nevnt veldig ungdommelig og enkel å ha kontakt med/komme i kontakt med.

Derfor jeg lurte, for jeg er ikke vant med det tighte forholdet mellom unggutter i den alderen.

:)

nitty-gritty

:) Jeg har pga en hobby selv også kontakt med svært mange gutter i akkurat den alderen. De er veldig på å plukke meg opp på f.eks. chat, eller skrive til meg privat på facebook, men aldri har jeg merket slik jeg nevner. De setter på masse smilefjes og er veldig blide og koselige men ikke noe mer enn det. På noen av de. Og jeg er som nevnt veldig ungdommelig og enkel å ha kontakt med/komme i kontakt med.

Derfor jeg lurte, for jeg er ikke vant med det tighte forholdet mellom unggutter i den alderen.

:)

Jeg er nok litt yngre enn deg, for jeg ville aldri kalt meg selv "ungdommelig" ^^ Selv de på min alder er veldig på "bromance"-trenden.

Gjest togli

Ok. Må innrømme at jeg synes det er litt "spesiellt" siden dette dreier seg om gutter. Jenter pleier jo å være veldig "dallete" og sånn, men det er litt uvant for meg å se at gutter åpent går ut sånn og kaller en kompis for "its complicated" eller "gift med".

Jeg skjønner jo at de ikke er gift "ler", men at de bruker uttrykk for forteller at de er i forhold med dem, synes jeg unektelig er litt spesiellt.

Jeg er heller ingen gammal kjærring, men føler meg rimelig ungdommelig. Og jeg har faktisk flere sønner selv i akkurat den alderen vi snakker om, og de er ikke i nærheten av å skrive noe slikt på facebooksidene sine.

:) Men da lærte jeg noe i dag og.

Joda, det er ganske snodig - og det betyr sikkert at vi begynner å bli en smule "gamle og avlegse" :P

Annonse

Jeg er nok litt yngre enn deg, for jeg ville aldri kalt meg selv "ungdommelig" ^^ Selv de på min alder er veldig på "bromance"-trenden.

Mulig det :) Jeg er 40. Synes ikke det er videre gammelt. Men det er jo gammelt i forhold til en 14 og 17 åring, derfor "ungdommelig" ;) (og plus at jeg synes jeg ikke er "gammel" i sinn og oppførsel heller da)

Joda, det er ganske snodig - og det betyr sikkert at vi begynner å bli en smule "gamle og avlegse" :P

He he, jeg er 40. Synes det hverken er gammelt eller avlegs ;) Men ungdommen synes nok kanskje det ja ;)

Men alikavel, jeg har jo flere sønner i den alderen selv, og omgås mange pga hobby. Ser ikke slike "tendenser" der. Altså "elsker deg, alt for meg", jo, men ikke forholdstatusen :) Er jo litt derfor jeg lurer også, har liksom mange gutter i samme alder å "sammenligne med" så og si :)

Gjest togli

He he, jeg er 40. Synes det hverken er gammelt eller avlegs ;) Men ungdommen synes nok kanskje det ja ;)

Men alikavel, jeg har jo flere sønner i den alderen selv, og omgås mange pga hobby. Ser ikke slike "tendenser" der. Altså "elsker deg, alt for meg", jo, men ikke forholdstatusen :) Er jo litt derfor jeg lurer også, har liksom mange gutter i samme alder å "sammenligne med" så og si :)

Igrunnen synes jeg det er ganske flott at unge gutter idag virker å ha et mye mer avslappa forhold til "nærkontakt" med samme kjønn.. Så noen kompiser på rundt 15-16 på bussen for en stund siden. Den ene satt og plukka bort "rusk" fra armen til den andre lenge...og en annen fyr satt med beina over kompisens bein... Tror ikke vi hadde sett dette for tjue år siden ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...