Gå til innhold

Kvinner: Muslimsk kjæreste ok?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• Mandolaika

7

• Lillemus

3

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Dette er tolkning for å presentere buddhismen positivt. Kvinner trenger mange flere liv enn menn til å komme i nirvana f.eks.

''Kvinner trenger mange flere liv enn menn til å komme i nirvana f.eks.''

Er det negativt eller positivt? ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra

En som er like praktiserende muslim som de fleste norske kristne, kunne jeg vel vært kjæreste med. En veldig religiøs muslim ville jeg nok holdt meg unna på samme måte som jeg nok ville holdt meg unna en veldig religiøs kristen eller med annen religion.

Generelt kunne jeg ikke vært kjæreste med en mann som har en kvinneundertrykkende holdning eller som ikke er villig til å ha full likestilling i forholdet og familieliv.

'''En som er like praktiserende muslim som de fleste norske kristne, kunne jeg vel vært kjæreste med. En veldig religiøs muslim ville jeg nok holdt meg unna på samme måte som jeg nok ville holdt meg unna en veldig religiøs kristen eller med annen religion''

Jeg kjenner til flere som har blitt kjæreste med førstnevnte, og som har endt opp med sistnevnte. Samme mann.

ShitDiddelyDo

Kunne ikke vært sammen med noe sterkt overtroisk menneske uansett trosretning. Hvis hun kun var sånn lissomreligiøs som mange er, hadde jeg derimot gitt faen.

Og jeg hadde uansett aldri gått med på å kalle en sønn for Muhammed. Får jeg en sønn skal han hete Bongo. Det er et ufravikelig krav jeg stiller allerede på første date.

Kunne ikke vært sammen med noe sterkt overtroisk menneske uansett trosretning. Hvis hun kun var sånn lissomreligiøs som mange er, hadde jeg derimot gitt faen.

Og jeg hadde uansett aldri gått med på å kalle en sønn for Muhammed. Får jeg en sønn skal han hete Bongo. Det er et ufravikelig krav jeg stiller allerede på første date.

''Og jeg hadde uansett aldri gått med på å kalle en sønn for Muhammed. Får jeg en sønn skal han hete Bongo. Det er et ufravikelig krav jeg stiller allerede på første date.''

Haha! Da skiller du raskt ut de som virkelig vil ha barn med deg. :-)

Annonse

Er det så mange norske kvinner som "ordner seg" med muslimer da egentlig? Og det med navnevalg diskuterer man vel som regel litt før barnet har blitt født?

Jeg kjenner mange som er/har vært sammen med muslimer både på min egen alder og på dattera mi sin alder. Her hvor jeg bor er det ikke så uvanlig.

tzatziki1365380058

Klart det finnes muslimske menn jeg uten problem kunne vært sammen med.

Også finnes det muslimske menn jeg ikke hadde vært sammen med om det var siste mann på jorda.

Det samme kan forresten sies om kristne, jøder, hinduer, buddhister, ateister, generelt, og humanetikere spesielt.

Nå har du sagt det så mange ganger at jeg begynner faktisk å tro på deg hehe

Gjest togli

Aldri. Jeg ser faktisk litt ned på norske kvinner som ordner seg muslimer i håp om et lykkelig samliv og vakre brune barn. Jeg har sett for mange trå i den fella. Straks et barn er født og mannen ikke får velge f.eks. Mohammed som fornavn til den nyfødte sønn, er helvete i gang.

Jeg har to venninner som er gift med muslimer, og som er "normalt" lykkelige i sine ekteskap.. Tilsammen har de fire barn, og navnene er like vanlige i Norge som i de to landene fedrene kommer fra ;)

Ser selvsagt at det kan være en utfordring å leve sammen når man har to ulike kulturer å forholde seg til, men det virker som du mener alle slike ekteskap er fæle - og det stemmer nok ikke med virkeligheten;)

Annonse

''Kunne ikke vært sammen med noe sterkt overtroisk menneske uansett trosretning. Hvis hun kun var sånn lissomreligiøs som mange er, hadde jeg derimot gitt faen.''

Enig. (med unntak av "hun"...)

'''En som er like praktiserende muslim som de fleste norske kristne, kunne jeg vel vært kjæreste med. En veldig religiøs muslim ville jeg nok holdt meg unna på samme måte som jeg nok ville holdt meg unna en veldig religiøs kristen eller med annen religion''

Jeg kjenner til flere som har blitt kjæreste med førstnevnte, og som har endt opp med sistnevnte. Samme mann.

Skummelt!

ShitDiddelyDo

Nå har du sagt det så mange ganger at jeg begynner faktisk å tro på deg hehe

'' Nå har du sagt det så mange ganger at jeg begynner faktisk å tro på deg hehe''

Med andre ord er du glad for at jeg ikke ble svigersønnen din likevel. :)

Det er jo litt ekkelt, da. Men man vet jo aldri hvordan folk utvikler seg, det gjelder jo norske menn også som kan virke likestilte og greie, men som viser seg å være egoistiske og lite villige til å ta i et tak når barna er der.

For egen del er jo dette relativt teoretisk ettersom jeg er lykkelig gift med en norsk mann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...