Gjest Pim Skrevet 9. oktober 2001 Del Skrevet 9. oktober 2001 Nå har jeg nettopp satt til livs alle småkakene jeg nettopp bakte, og jeg kjenner fortvilelsen vokse. Hungeren etter snacks og godter virker uendelig, og slik har det vært i drøyt 20 år. Får jeg ikke noe av dette blir jeg rastløs og utålmodig, i det siste har jeg tenkt på det som en abstinens. Går det an å bli avhengig av å spise søtsaker? I så fall - hvordan komme ut av det? Med en baby på 6 uker som fullammes har jeg jo egentlig en god mulighet til å gå ned i vekt, men nå ser jeg heller for meg at jeg ender opp enda feitere enn hva jeg var når jeg var høygravid. Det er en uutholdelig tanke. Jeg nevnte så vidt dette med spising hos en psykolog en gang, men jeg tror ikke hun skjønte hvor stor del av livet mitt dette styrer og vanskeliggjør. Nå må jeg ha hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pim Skrevet 9. oktober 2001 Del Skrevet 9. oktober 2001 Bør vel også skrive at jeg har et fryktelig vanskelig forhold til min egen kropp, det sier seg vel kanskje selv etter så mange år med slik spising, er ikke slank akkurat. Men jeg drømmer om det - hele tiden, det er den viktigste tanken jeg har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 9. oktober 2001 Del Skrevet 9. oktober 2001 Krom-tabletter demper søtsuget for en del - det kan du jo prøve. (Fåes kjøpt i helsekostforretninger) Hvis du derimot føler at problemet er større enn som så, kan du lese om tvangsspising på http://www.iks.no/sf.htm#Tvangsspising (dette er for øvrig den minst kjente av spiseforstyrrelser) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Hei Pim Det er vanskelig å ha det slik som du beskriver. Be legen din henvise deg til en psykolog som har god greie på spisevansker. Det er viktig at du får hjelp til å komme deg ut av det du sliter med. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.