Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

30

• Mandolaika

3

• ShitDiddelyDo

2

• Nord og ned

1

Mest aktive i denne tråden

Som alle typer mennesker, så er vel muslimer og frp-velgere/politikere og ap-velgere/politikere like ulike av personlighet ? Hvorfor tror du alle er like?

Jeg tror ikke alle er like. Jeg parodierer "er muslim kjæreste OK" innlegget.

Med vennlig hilsen

Gjest togli

''På den annen side kommer FRP'ere i minst like mange utgaver som muslimer,''

Egentlig ikke, tror jeg. (Samme for andre politiske partier.)

Muslimer og kristne, for eksempel, kommer i absolutt alle mulige varianter, fra hetero til bifile til homofile, fra fundamentalistiske til humanistiske. Det er svært lite de behøver ha felles.

Et medlem i et politisk parti vil (normalt) i hvert fall være enig i hovedtrekkene til partiet. Så man finner neppe mange i Høyre som er for å oppheve eiendomsretten, neppe mange rabiate kapitalister i SV, og neppe mange som er for "et inkluderende samfunn og innvandring" i Frp. Det er jo ting som er i partiprogrammet for disse partiene.

Så egentlig sier partitilhørighet (uansett parti) "mer" om personen enn om de er kristne eller muslim, for eksempel.

Med vennlig hilsen

Jo, det har du nok rett i - men jeg tror kanskje FRP er det partiet som har størst spenn i medlemmenes holdninger og verdier....

Annonse

Gjest winda

''På den annen side kommer FRP'ere i minst like mange utgaver som muslimer,''

Egentlig ikke, tror jeg. (Samme for andre politiske partier.)

Muslimer og kristne, for eksempel, kommer i absolutt alle mulige varianter, fra hetero til bifile til homofile, fra fundamentalistiske til humanistiske. Det er svært lite de behøver ha felles.

Et medlem i et politisk parti vil (normalt) i hvert fall være enig i hovedtrekkene til partiet. Så man finner neppe mange i Høyre som er for å oppheve eiendomsretten, neppe mange rabiate kapitalister i SV, og neppe mange som er for "et inkluderende samfunn og innvandring" i Frp. Det er jo ting som er i partiprogrammet for disse partiene.

Så egentlig sier partitilhørighet (uansett parti) "mer" om personen enn om de er kristne eller muslim, for eksempel.

Med vennlig hilsen

''Så egentlig sier partitilhørighet (uansett parti) "mer" om personen enn om de er kristne eller muslim, for eksempel.''

Her lanserer du kanskje en helt ny type personlighetsforstyrrelse? ;-)

Gjest togli

Jo, det er nettopp det jeg tror han er. Han vil lage kvalm, og diskusjoner om intelligensen til frpere, bare vent og se.

Altså... han laga denne tråden som et motsvar til tilsvarende diskusjoner om muslimer - og begge måter å diskutere mennesker på er jo like idiotiske, i det mennesker ikke kommer i homogene utgaver ;)

Jo, det har du nok rett i - men jeg tror kanskje FRP er det partiet som har størst spenn i medlemmenes holdninger og verdier....

Hvorfor? (Altså, hvorfor tror du det?) :-)

Jeg vil tro at Ap eller Høyre er de som har størst "bredde".

Frp er visstnok partiet hvor flest medlemmer er uenig med partiledelsen og programmet, uten at jeg finner linken til den undersøkelsen nå.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo

'' Jo, det har du nok rett i - men jeg tror kanskje FRP er det partiet som har størst spenn i medlemmenes holdninger og verdier....''

Det sier seg jo selv. Her har vi tross alt et politisk parti der mange av medlemmene verken har holdninger eller verdier. Selv spennet opp til de med lite holdninger og verdier er dermed stort. Skulle det også finnes et medlem med over gjennomsnittlige verdier, og det kan være tilfelle, vil spennet bli grusomt stort.

''Så egentlig sier partitilhørighet (uansett parti) "mer" om personen enn om de er kristne eller muslim, for eksempel.''

Her lanserer du kanskje en helt ny type personlighetsforstyrrelse? ;-)

Nettopp! De bør nok få sin egen diagnosekode! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest grublendeikveld

:lol:

Er Frp'ere de som ikke forstår parodi?

:host:

;-)

Med vennlig hilsen

Jeg kjenner at jeg blir frustrert av måten du svarer på. Hvis du leser ditt eget hovedinnlegg en gang til, og innbiller deg at det er noen andre som har skrevet det, og at det f.eks. gjelder muslimer. Hva hadde du synes da?

Annonse

Har du glem det allerede? Hvorfor hadde akkurat den tråden omtrent 15000 innlegg?

Jo, men jeg ser ikke noen "vanskelighet" med ikke å spise svin..???

Hva er så vanskelig med det?

Altså, bevares, man kan selvsagt gjøre det hysterisk komplisert og vanskelig hvis man bare ønsker det. Men det er det ikke i utgangspunktet.

Med vennlig hilsen

Gjest togli

'' Jo, det har du nok rett i - men jeg tror kanskje FRP er det partiet som har størst spenn i medlemmenes holdninger og verdier....''

Det sier seg jo selv. Her har vi tross alt et politisk parti der mange av medlemmene verken har holdninger eller verdier. Selv spennet opp til de med lite holdninger og verdier er dermed stort. Skulle det også finnes et medlem med over gjennomsnittlige verdier, og det kan være tilfelle, vil spennet bli grusomt stort.

Ja, det er også min erfaring med FRP'ere jeg kjenner personlig....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...