Gå til innhold

Ektemenn og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift men jeg bor ikke sammen med mannen min. Mye av dette skyldes alkohol. Han drikker mye. Han er alltid full av lovord om meg og sier at han elsker meg over alt på denne jord, men jeg klarer ikke annet enn å føle forakt eller medynk for ham når han drikker. Ofte tar jeg meg i å ønske å treffe en edruelig mann som kan ta vare på seg selv og ikke trenger min hjelp i ett og alt. Allikevel føler jeg meg forpliktet ovenfor ham. Vi har tross alt tre vidunderlige barn sammen.

Noen som har erfaring med dette?

Skrevet

Hvor gamle er barna?

De er 10, 16 og 18.

Skrevet

De er 10, 16 og 18.

Dere er gift, men bor ikke sammen. De vidunderlige barna vil dere jo uansett ha sammen om dere ikke forblir gift.

Ønsker du å skilles, men føler at du ikke kan det pga. barna?

Gjest grublendeikveld
Skrevet

Hva skjer når han drikker? Blir han gretten, voldelig, eller? Jeg synes at hvis du ikke trives med denne mannen, og ikke bor sammen med ham, så hadde jeg enten: vært fornøyd med situasjonen som den er; eller: tatt ut skilsmisse. Dine barn blir ikke de eneste skilsmissebarna i gata, vær du sikker. og de må jo ane ugler i mosen siden dere ikke bor sammen?

Skrevet

Dere er gift, men bor ikke sammen. De vidunderlige barna vil dere jo uansett ha sammen om dere ikke forblir gift.

Ønsker du å skilles, men føler at du ikke kan det pga. barna?

Ja jeg føler at barna vil at vi skal være gift selv om den mellomste en dag sa: mamma, jeg skulle ønske du fant en du kunne dele følelsene dine med! Jeg vil ikke såre mannen min heller. Men sannheten er at jeg gjør masse for ham men han gjør ingenting tilbake. Jeg handler for ham; han orker ikke å gå ut, jeg rydder kjøkkenet hans for barnas skyld når de skal være hos ham, vasker klærne hans, går ut med søppelet osv. Jeg er drittlei. Jeg tenner ikke på ham heller.

Hva pokker skal jeg gjøre?

Skrevet

Ja jeg føler at barna vil at vi skal være gift selv om den mellomste en dag sa: mamma, jeg skulle ønske du fant en du kunne dele følelsene dine med! Jeg vil ikke såre mannen min heller. Men sannheten er at jeg gjør masse for ham men han gjør ingenting tilbake. Jeg handler for ham; han orker ikke å gå ut, jeg rydder kjøkkenet hans for barnas skyld når de skal være hos ham, vasker klærne hans, går ut med søppelet osv. Jeg er drittlei. Jeg tenner ikke på ham heller.

Du vil ikke såre mannen din, men hvor mye har ikke han såret deg? Jeg synes du skal begynne og leve igjen jeg. Dere bor jo ikke sammen, hva er dette ekteskapet verdt? Ungene er store nok til å forstå tror jeg.

Skrevet

Les det du skriver. Hvordan ville du reagert hvis andre hadde skrevet det samme?

Det er en voksen mann du rydder opp etter.

Du fortjener en annen!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du vil ikke såre mannen din, men hvor mye har ikke han såret deg? Jeg synes du skal begynne og leve igjen jeg. Dere bor jo ikke sammen, hva er dette ekteskapet verdt? Ungene er store nok til å forstå tror jeg.

Av og til lengter jeg dypt etter en voksen mann......

Skrevet

Av og til lengter jeg dypt etter en voksen mann......

Ja, det skjønner jeg godt. Jeg synes det er på tide at du kan unne deg det nå.

Skrevet

Ja, det skjønner jeg godt. Jeg synes det er på tide at du kan unne deg det nå.

Takk...

Skrevet

Jeg tenker at han har ingen videre motivasjon til å endre adferd hvis du alltid er der for å "plukke opp slakket" (eller hva det heter) når han ikke leverer det man bør forvente av et voksent menneske.

Lest om medavhengighet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...