Gå til innhold

Hva dekker barneforsikring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke alt

Er litt usikker på dette, men ærlig talt; har ikke dette velferdslandet ordninger som gjør at en får hjelp til slike ting? tannlege er jo gratis for barn! visste du ikke det?

Ikke om man må ha regulering f eks. Så det å ha forsikring kan dekke mye man ikke får gjennom det offentlige.

Gjest grublendeikveld

Ikke om man må ha regulering f eks. Så det å ha forsikring kan dekke mye man ikke får gjennom det offentlige.

Nei, tannregulering dekkes ikke av barneforsikring. tannregulering dekkes noen prosenter av staten, etter hvor galt tannstillingen er. første barnet mitt ble dekket 40% av staten, betalte da selv ca 10000. mitt barn nummer to fikk dekket såpass mye at jeg bare betalte 2000, pga hun hadde veldig feil tannstilling. nr tre fikk jeg dekket 60 % pga vi allerede hadde hatt to barn med tannregulering. da betalte vi ca 10000. hvis ditt barn skal få dekket noe som helst av staten, så må første time skje innen det året det fyller 18 år.

Gjest Sette inn nye tenner

Nei, tannregulering dekkes ikke av barneforsikring. tannregulering dekkes noen prosenter av staten, etter hvor galt tannstillingen er. første barnet mitt ble dekket 40% av staten, betalte da selv ca 10000. mitt barn nummer to fikk dekket såpass mye at jeg bare betalte 2000, pga hun hadde veldig feil tannstilling. nr tre fikk jeg dekket 60 % pga vi allerede hadde hatt to barn med tannregulering. da betalte vi ca 10000. hvis ditt barn skal få dekket noe som helst av staten, så må første time skje innen det året det fyller 18 år.

Han ble sparket i munnen og må trekke ut tenner og sette inn nye

Annonse

Gjest snakk med forsikringsselskapet

Antar at det som må gjøres med tennene hans nå, vil bli dekket av det offentlige siden han er 10 år gammel. Det er allikevel viktig å melde saken til forsikringsselskapet, da det vel ikke er utenkelig at han vil få utgifter på disse tennene også etter at han er voksen.

Gjest grublendeikveld

Antar at det som må gjøres med tennene hans nå, vil bli dekket av det offentlige siden han er 10 år gammel. Det er allikevel viktig å melde saken til forsikringsselskapet, da det vel ikke er utenkelig at han vil få utgifter på disse tennene også etter at han er voksen.

Hvis det er noe "forsikringsselskap" det skal meldes til, så er det nav som du skal melde skaden til. min datter skadet en finger i en gymtime, da sendte legen skademelding til nav. som en yrkesskade. og den er blitt godkjent som yrkesskade. så hvis min datter får senvirkninger av denne skaden, så er den allerede godkjent. vi bor ikke i usa, her i norge er alle barn sikret gratis helsetjenester.

Gjest snakk med forsikringsselskapet

Hvis det er noe "forsikringsselskap" det skal meldes til, så er det nav som du skal melde skaden til. min datter skadet en finger i en gymtime, da sendte legen skademelding til nav. som en yrkesskade. og den er blitt godkjent som yrkesskade. så hvis min datter får senvirkninger av denne skaden, så er den allerede godkjent. vi bor ikke i usa, her i norge er alle barn sikret gratis helsetjenester.

Poenget med å melde skaden til forsikringsselskapet, er at gutten som voksen kan komme til å få vesentlige utgifter relatert til disse tennene som _ikke_ vil bli dekket.

Denne situasjonen er heller ikke sammenlignbar med den du beskriver, da uhell i lek i fritiden ikke anses som yrkesskade.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...