Gå til innhold

Kan man gi katter nervemedisin?

Anbefalte innlegg

Gjest winda
Skrevet

Katten min på 15 år har begynt å mjaue noe helt voldsomt. Han virker veldig urolig i perioder, spesielt når noen i familien er borte. Det virker som at han roer seg når alle sammen er hjemme.

Har ikke lyst til å avlive han enda, men denne mjauingen går oss på "nervene".

Går det an å gi en katt medisiner imot uro? Jeg tror ikke han har fysisk vondt, dette kan jeg jo heller ikke vite 100 % selvsagt. Noen råd?

Tenkte på å kjøpe en lekehund som bjeffer hver gang katten mjauer...noen bedre forslag? ;)

Gjest winda
Skrevet

Well,well, tenkte dette innlegget på åpent, men det gjelder jo en psykisk plaget katt så da passer den kanskje her likevel? :)

Gjest Jacoba
Skrevet

Først nervemedisin, og så lekehund som bjeffer.. hva tuller du med?

Ta katten til veterinær hvis du er bekymret for den.

Gjest winda
Skrevet

Først nervemedisin, og så lekehund som bjeffer.. hva tuller du med?

Ta katten til veterinær hvis du er bekymret for den.

Jeg tuller ikke. Jeg prøver å få råd for å få denne katten til å slutte å mjaue.

Har forresten vært hos veterinær og han fant ingenting galt fysisk. Så da lurer jeg på om en katt også kan være plaget psykisk. Er dette så rart da???

Skrevet

Gå til veterinæren å få ham sjekket, kanskje han har vondt et eller annet sted.

Gjest winda
Skrevet

Gå til veterinæren å få ham sjekket, kanskje han har vondt et eller annet sted.

Ja, må kanskje ta turen dit en gang til da. Han roer seg raskt og maler når vi har han på fanget og koser med han da. Skulle vel ha flyttet dette innlegget på åpent, hehe.

Gjest Jacoba
Skrevet

Jeg tuller ikke. Jeg prøver å få råd for å få denne katten til å slutte å mjaue.

Har forresten vært hos veterinær og han fant ingenting galt fysisk. Så da lurer jeg på om en katt også kan være plaget psykisk. Er dette så rart da???

Jo, det med lekehunden er et bisarrt forslag hvis du faktisk er bekymret. Skal du skremme katta? Og hva slags nervemedisin mener du, og hvem spør du egentlig her på psykiatri?

Tullete.

Gjest winda
Skrevet

Jo, det med lekehunden er et bisarrt forslag hvis du faktisk er bekymret. Skal du skremme katta? Og hva slags nervemedisin mener du, og hvem spør du egentlig her på psykiatri?

Tullete.

Hvis du ikke har noe annet enn dette å skrive kan du heller la være. Dette er ment som et seriøst innlegg ifra meg. Stått opp med feil fot idag?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg ville spurt dyrlegen om det med medisiner. Det er jo mange typer medikament også for dyr, du må jo uansett ta det via dyrlege siden dyr ikke alltid skal ha menneskemedisin.

Du kan risikere at katten blir mer urolig av bjeffing, så akkurat den idèen var ikke så god.

Prøv å spør her:

http://www.katteprat.no/forum/

der er det sikkert folk med mer peiling og kanskje noen gode råd.

Eller her:

http://www.dyresiden.no/forum/viewforum.php?f=52&sid=f1e6998e776abe96cb223a049118d44b

Gjest winda
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1308503350' post='4601482]

Jeg ville spurt dyrlegen om det med medisiner. Det er jo mange typer medikament også for dyr, du må jo uansett ta det via dyrlege siden dyr ikke alltid skal ha menneskemedisin.

Du kan risikere at katten blir mer urolig av bjeffing, så akkurat den idèen var ikke så god.

Prøv å spør her:

http://www.katteprat.no/forum/

der er det sikkert folk med mer peiling og kanskje noen gode råd.

Eller her:

http://www.dyresiden.no/forum/viewforum.php?f=52&sid=f1e6998e776abe96cb223a049118d44b

''Du kan risikere at katten blir mer urolig av bjeffing, så akkurat den idèen var ikke så god.''

Dette var et fleipete forslag, derfor smilefjes bakom. Skal ikke gjøre dette :)

Takk for råd, skal oppsøke dyrlegen igjen og spørre!

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Du kan risikere at katten blir mer urolig av bjeffing, så akkurat den idèen var ikke så god.''

He he, jeg fant ut at jeg skulle være seriøs i dag og svare korrekt! ;o)

Ta en telefon til dyrlegen, ofte kan de ha gode råd. Vi sliter mye med hunden vår, hun blir enkelte dager veldig urolig av å være alene, uling og tenners gnissel. Hun er ikke frisk da, så jeg vet årsaken, eller dvs noe av årsaken, noe er uvisst. Sambo kan gå ut, jeg er her, og hun kviner i timesvis. det er slitsomt, både for dyrene og oss. Vi vil jo at de skal være happy hele tiden, ha det bra.

For henne er det svært viktig at hun har tilgang på favorittstedet sitt, men det har nok katten din også.

Jeg ville nok også spurt på katteforum jeg, om råd, for det finnes mange kattemennesker der ute som har peiling på katt.

Gjest Jacoba
Skrevet

''Dette var et fleipete forslag, derfor smilefjes bakom. Skal ikke gjøre dette :)''

Vel, til meg svarte du "jeg tuller ikke". Så får håpe du har bestemt deg nå, da.

Gjest winda
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1308503850' post='4601491]

He he, jeg fant ut at jeg skulle være seriøs i dag og svare korrekt! ;o)

Ta en telefon til dyrlegen, ofte kan de ha gode råd. Vi sliter mye med hunden vår, hun blir enkelte dager veldig urolig av å være alene, uling og tenners gnissel. Hun er ikke frisk da, så jeg vet årsaken, eller dvs noe av årsaken, noe er uvisst. Sambo kan gå ut, jeg er her, og hun kviner i timesvis. det er slitsomt, både for dyrene og oss. Vi vil jo at de skal være happy hele tiden, ha det bra.

For henne er det svært viktig at hun har tilgang på favorittstedet sitt, men det har nok katten din også.

Jeg ville nok også spurt på katteforum jeg, om råd, for det finnes mange kattemennesker der ute som har peiling på katt.

;-). Tusen takk for svar, skal gjøre det :-)

Gjest winda
Skrevet

''Dette var et fleipete forslag, derfor smilefjes bakom. Skal ikke gjøre dette :)''

Vel, til meg svarte du "jeg tuller ikke". Så får håpe du har bestemt deg nå, da.

Må du ha alt inn med teskje eller? Det siste jeg skrev var ment som en fleip, ja, det første var meeeeeget seriøst.

Du kommer ikke til å få flere svar ifra meg!

Skrevet

Ja, må kanskje ta turen dit en gang til da. Han roer seg raskt og maler når vi har han på fanget og koser med han da. Skulle vel ha flyttet dette innlegget på åpent, hehe.

Kanskje du skulle hatt en til. Jeg har to katter, hadde den første ett år før jeg skaffet meg nr 2 og han ble mye roligere. De leker innimellom, koser med hverandre og sover masse. Ellers så får man kjøpt beroligende å putte i strømkontakten, ferotiner(?), som virker beroligende på katter.

Gjest winda
Skrevet

Kanskje du skulle hatt en til. Jeg har to katter, hadde den første ett år før jeg skaffet meg nr 2 og han ble mye roligere. De leker innimellom, koser med hverandre og sover masse. Ellers så får man kjøpt beroligende å putte i strømkontakten, ferotiner(?), som virker beroligende på katter.

Kommer nok ikke til å skaffe oss en katt til dessverre. Har bestemt oss for å ikke ha dyr på noen år framover.

Ellers hørtes det interessant ut med beroligende i strømkontakten. Får man kjøpt dette i dyrebutikker tror du?

Skrevet

''Jeg prøver å få råd for å få denne katten til å slutte å mjaue.''

Første stopp er hos dyrlegen - katta prøver jo å fortelle dere noe! Du skal ikke fjerne mjauingen, du skal fjerne årsaken til mjauingen.

Skrevet

Kommer nok ikke til å skaffe oss en katt til dessverre. Har bestemt oss for å ikke ha dyr på noen år framover.

Ellers hørtes det interessant ut med beroligende i strømkontakten. Får man kjøpt dette i dyrebutikker tror du?

Ja, det tror jeg. Jeg kjøpte i dyrebutikken forrige gangen, det koster rundt 300 kr.

Skrevet

Hva med en mus som brøler hver gang katten mjauer? CATscan? For være litt alvorlig tror jeg de som har tipset om veterinær har gitt et godt råd. De gir vel også korrekte råd om evt. medisiner som er aktuelle å bruke. Håper du finner ut av dette, før det utvikler seg til en KATTastrofe.

Gjest winda
Skrevet

Ja, det tror jeg. Jeg kjøpte i dyrebutikken forrige gangen, det koster rundt 300 kr.

Tusen takk igjen. Skal gi katten en klem ifra deg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...