Gå til innhold

Vaksinen mot TBE beskytter ikke mot borrelia

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2011/06/19/nyheter/flatt/tbe/borrelia/forskning/16963032/

Så vet dere det. Det visste ikke jeg før jeg leste dette, men jeg går ikke rundt og er så redd for flåtten selv om jeg bor i verste flåttskauen. Den smitter tregt og vi passer på å sjekke oss alle sammen.

Fortsetter under...

Gjest grublendeikveld

Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL, så jeg regner meg som trygg! :-)

Med vennlig hilsen

Nei, du har vel ikke tid til å gå tur i skogen, så mye som du sitter og skriver på dol. kan ikke vente å få se en flått da.

Med vennlig hilsen

''Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL''

Inntil i fjor hadde jeg aldri gjort det, og trodde ikke det var flått utenfor huset vårt, men etter at vi fikk katt skjønte vi at det var visst flått her likevel...

Inntil i fjor hadde jeg aldri gjort det, og trodde ikke det var flått utenfor huset vårt, men etter at vi fikk katt skjønte vi at det var visst flått her likevel...

Her må man ta en grundig sjekk hver gang man har ruslet litt i skogen. Det er mengder av dem!

Med vennlig hilsen

Hehe.. onde insektet. Jeg fant en på magen for temmelig nøyaktig et år siden. Liten som et knappenålshode, jeg trodde det var en rue som satt godt når jeg pillet! Og så sa det "knepp" ganske høyt, og der lå tingesten på neglen min og hadde bein!

Det er ENDA en rød prikk der den beit.

Annonse

Hehe.. onde insektet. Jeg fant en på magen for temmelig nøyaktig et år siden. Liten som et knappenålshode, jeg trodde det var en rue som satt godt når jeg pillet! Og så sa det "knepp" ganske høyt, og der lå tingesten på neglen min og hadde bein!

Det er ENDA en rød prikk der den beit.

Sånne naturgreier er oppskrytt! ;-)

Med vennlig hilsen

:ingen katt:

:noterer:

:-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Elextra

Med vennlig hilsen

''Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL, så jeg regner meg som trygg! ''

Ja, så lenge du holder deg innenfor Ring 3, og unngår buskasene i parkene, er du rimelig trygg.

''Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL, så jeg regner meg som trygg! ''

Ja, så lenge du holder deg innenfor Ring 3, og unngår buskasene i parkene, er du rimelig trygg.

Ja, det er det jeg også regner med. For det meste er jeg innenfor Ring 2 - just to be on the safe side! ;-)

Med vennlig hilsen

Bare for å ha sagt det: Dersom det er frykten for udyr som gjør at du ikke vil ha katt, er dog ikke flått det verste katten drar med seg inn...;-)

Hei,

Nei, det er allergi for katter, og at jeg/vi reiser så mye at det ville blitt meget upraktisk.

En annen sak er at jeg ikke helt har lyst til å trekke dyr inn i stuen! :-)

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...