EnolaGay Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 http://www.dagbladet.no/2011/06/19/nyheter/flatt/tbe/borrelia/forskning/16963032/ Så vet dere det. Det visste ikke jeg før jeg leste dette, men jeg går ikke rundt og er så redd for flåtten selv om jeg bor i verste flåttskauen. Den smitter tregt og vi passer på å sjekke oss alle sammen. 0 Siter
Sør Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL, så jeg regner meg som trygg! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest grublendeikveld Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL, så jeg regner meg som trygg! :-) Med vennlig hilsen Nei, du har vel ikke tid til å gå tur i skogen, så mye som du sitter og skriver på dol. kan ikke vente å få se en flått da. 0 Siter
morsan Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL, så jeg regner meg som trygg! :-) Med vennlig hilsen ''Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL'' Inntil i fjor hadde jeg aldri gjort det, og trodde ikke det var flått utenfor huset vårt, men etter at vi fikk katt skjønte vi at det var visst flått her likevel... 0 Siter
tonie Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 ''Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL'' Inntil i fjor hadde jeg aldri gjort det, og trodde ikke det var flått utenfor huset vårt, men etter at vi fikk katt skjønte vi at det var visst flått her likevel... Her må man ta en grundig sjekk hver gang man har ruslet litt i skogen. Det er mengder av dem! 0 Siter
EnolaGay Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Skrevet 19. juni 2011 Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL, så jeg regner meg som trygg! :-) Med vennlig hilsen Hehe.. onde insektet. Jeg fant en på magen for temmelig nøyaktig et år siden. Liten som et knappenålshode, jeg trodde det var en rue som satt godt når jeg pillet! Og så sa det "knepp" ganske høyt, og der lå tingesten på neglen min og hadde bein! Det er ENDA en rød prikk der den beit. 0 Siter
Gjest gamlis Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL, så jeg regner meg som trygg! :-) Med vennlig hilsen Nei, ikke så rart da man kun ser flått ute i naturen. 0 Siter
Gjest 000000000 Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL, så jeg regner meg som trygg! :-) Med vennlig hilsen Du er nok trygg for de inne, med mindre du har dyr som reker ut og inn. 0 Siter
Sør Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 Du er nok trygg for de inne, med mindre du har dyr som reker ut og inn. Her er selvsagt dyrefritt! Jeg driver da ikke en zoologisk hage, for pokker! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 Nei, ikke så rart da man kun ser flått ute i naturen. Nettopp! Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 Hehe.. onde insektet. Jeg fant en på magen for temmelig nøyaktig et år siden. Liten som et knappenålshode, jeg trodde det var en rue som satt godt når jeg pillet! Og så sa det "knepp" ganske høyt, og der lå tingesten på neglen min og hadde bein! Det er ENDA en rød prikk der den beit. Sånne naturgreier er oppskrytt! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 ''Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL'' Inntil i fjor hadde jeg aldri gjort det, og trodde ikke det var flått utenfor huset vårt, men etter at vi fikk katt skjønte vi at det var visst flått her likevel... :ingen katt: :noterer: :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 Nei, du har vel ikke tid til å gå tur i skogen, så mye som du sitter og skriver på dol. kan ikke vente å få se en flått da. Nettopp. Et problem mindre, i hvert fall! Med vennlig hilsen 0 Siter
calendula Skrevet 19. juni 2011 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL, så jeg regner meg som trygg! :-) Med vennlig hilsen Aldri sett??? Jeg plukket 9 stk av guttungen forrige helg. 0 Siter
morsan Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 :ingen katt: :noterer: :-) Med vennlig hilsen Bare for å ha sagt det: Dersom det er frykten for udyr som gjør at du ikke vil ha katt, er dog ikke flått det verste katten drar med seg inn...;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL, så jeg regner meg som trygg! :-) Med vennlig hilsen ''Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL, så jeg regner meg som trygg! '' Ja, så lenge du holder deg innenfor Ring 3, og unngår buskasene i parkene, er du rimelig trygg. 0 Siter
Sør Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 ''Jeg har fremdeles aldri sett en flått i RL, så jeg regner meg som trygg! '' Ja, så lenge du holder deg innenfor Ring 3, og unngår buskasene i parkene, er du rimelig trygg. Ja, det er det jeg også regner med. For det meste er jeg innenfor Ring 2 - just to be on the safe side! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Bare for å ha sagt det: Dersom det er frykten for udyr som gjør at du ikke vil ha katt, er dog ikke flått det verste katten drar med seg inn...;-) Hei, Nei, det er allergi for katter, og at jeg/vi reiser så mye at det ville blitt meget upraktisk. En annen sak er at jeg ikke helt har lyst til å trekke dyr inn i stuen! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.