Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente som blir 30 år i sommer. Er 1,67 høy og veier nå 78 kg. F.o.m 2000 frem til i 2010 har vekten min gått opp og ned og vært rundt 63-68. I 1998-2000 lå jeg på rundt 56-60 kg.

For et år siden, i 2010 veide jeg mellom 63-65 kg. Rundt juletiden 2010 begynte jeg å legge på meg, men så ingen bekymring i dette pga dette er vanlig rundt julefeiring.

Etter nyttår 2010/2011 gikk jeg stadig opp i vekt. Vekten økte og økte. Buksene ble strammere og strammere som førte til at jeg begynte å bruke joggebukse daglig. Min frustrasjon økte, og mange spørsmål om vektøkning kom, som bl.a bruk av angrepiller, kjærlighetssorg, stoffskifte, begynte å spise melke og hveteprodukter etter 2 år uten dette, forelskelse i samme kjønn, godta at jeg er bifil, o.l. Jeg var ubevisst deprimert, og var kanskje i lite i bevegelse etter nyttår. Vinteren var kald og hard som førte til lite aktivitet i turløypene. Mye snø og is. Tok selv lite eller ingen kontakt med venner og kollegaer(jeg arbeider med barn som har psykososiale vansker) pga disse tankene.

Jeg har alltid hatt litt kviser her og der, men siden 2007 begynte jeg å få innebygde betennelseskuler rund hake og skjeveparti i ansiktet. Dette har også vært frustrerende. Denne betennelsen har gitt seg for ca 2 mnd siden, da jeg gikk til en homeopat. Har ingen kviser, men alt for mye arr etter dette. Jeg var hos en hudlege noen uker før jeg gikk til en homeopat. Legen anbefalte meg å få på en roaccutane-kur, noe som jeg ikke ville. Han anbefalte meg en krem som jeg prøvde og avsluttet etter ingen effekt.

I mai 2011 sluttet jeg å spise chips og dipp(noe som jeg er veldig glad i), brus, og sa til meg selv at jeg ikke skulle spise is, sjokolade. Noe som jeg har klart. Jeg har syklet ca 4 ganger i uken i ca 40 min. Da veide jeg 76 kg, og nå, en mnd etter veier jeg 2 kg mer

Jeg er veldig lei meg. Buksene mine stopper opp når de er dratt opp til låret. For et halvt år siden fikk jeg mine bukser rundt magen. Brystene faller litt utfor BH, føler meg oppblåst i mage og lår, hoven i hendene. Føler jeg har mye vann i kroppen. Jeg forstår ikke hva som skjer med meg. Vil egentlig gå til legen og få slankepiller, men vil ikke det heller…vil bare få et svar og hjelp om å gå ned i vekt…hva er det som skjer med meg, hva kan jeg gjøre? Noen sier at man går opp i vekt når man trener, så går man ned?!?

Håper dere kan gi meg noen råd!?

Hilsen X

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366224-plutselig-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...