Gå til innhold

Hvordan finne utleiebolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er på ganske desperat ( eller dvs. jeg har nesten gitt opp) jakt etter en bolig da jeg må flytte fra her jeg bor nå innen månedens utgang. Problemet er at jeg ikke finner noe, dvs. jeg finner mye men jeg blir aldri valgt virker det som. Alle spør om jeg arbeider, og siden jeg ikke gjør det for tiden hva skal jeg si? Jeg sier at jeg er trygdet slik at jeg har inntekt, men jeg tenker at med en gang jeg sier det blir jeg uinteressant, og de velger heller noen som er i arbeid. Det er jo desverre utleiers marked her for tiden:( Synes det virker helt håpløst. Er så lei av å gå på visninger og tenke at det uansett ikke er noe poeng i det, fordi jeg alikevel ikke blir valgt. Men må jo ha et sted å bo...

Noen forslag, til enten hva jeg kan si eller ett eller annet. Har søkt om kommunal bolig her, men det tar jo så lang tid. Har som sagt bare to uker på meg.

(Hvorfor jeg poster det her er fordi det er psykiske problemer som er årsaken til at jeg er på trygd og ikke i arbeid.)

Fortsetter under...

Gjest winda
Skrevet

Du kan jo si at du er sykmeldt for tiden, men at du sannsynligvis kommer til å jobbe igjen i framtiden. Si at du har sikker inntekt og at dette ikke er noe problem. Mange får jo leid bolig via bekjentskaper. Du må være kjapt ute når du ser en bolig eller noe til utleie, slik at du kanskje blir først i køen.

Ikke si at du har psykiske problemer ihvertfall, det ville ikke jeg ha gjort. Tror jeg hadde skyldt på noe fysisk som evt plaget meg.

På papiret heter det så fint at det ikke skal være stigmatisering av psykisk syke, men realitene er nok en annen. Det eneste jeg hører her omkring er at "jeg har møtt veggen". Dette er liksom akseptert på en måte. Utrolig mange som møter denne veggen her hvor jeg bor ihvertfall :-).

Lykke til :)))

Skrevet

Hvis du ikke allerde har gjort det ville jeg satt inn en annonse selv.

Gjest sen spansk en
Skrevet

Ta en hvit løgn. Si at du jobber eller studerer litt hjemmefra (feks tar å leser litt på si, noe som fint går for trygdede). Å si du er sykemeldt ville jeg vært forsiktig med, mye bedre å si du har en liten stilling feks i et eller annet du kan jobbe hjemmefra med (telefonsalg feks, noe som gjør at folk ikke stiller flere spørsmål). Jeg hadde aldri hatt problemer med å leie til noen som går på trygd, og kanskje spesielt om de er så ærlige som det du har vært men alle er ikke slik. Ergo- dra en hvit en, ingen har noe med hva du gjør, det viktigste for utleier er å få sin faste sum per måned.

Skrevet

Hvis du ikke allerde har gjort det ville jeg satt inn en annonse selv.

Hvordan ville du ha skrevet en slik annonse da?

Skrevet

Hvordan ville du ha skrevet en slik annonse da?

Skriv at du er sikker betaler, hvis du har referanser, nevn det. Og ellers rolig?, ryddig? Og hvilket bosted du søker etter, hybel, bofellesskap, leilighet. Hva du maks kan betale, om du vil ha internett etc. Møblert eller ikke. Hvor du vil bo. Om du er mann eller dame og hvor gammel du er.

Annonse

Skrevet

Skriv at du er sikker betaler, hvis du har referanser, nevn det. Og ellers rolig?, ryddig? Og hvilket bosted du søker etter, hybel, bofellesskap, leilighet. Hva du maks kan betale, om du vil ha internett etc. Møblert eller ikke. Hvor du vil bo. Om du er mann eller dame og hvor gammel du er.

Kanskje lurt å ta med om du har barn, dyr, røyker, drikker. Ser flere skrive "ikke røyk og alkohol". Viktig for mange utleiere.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Slikt som dette synes jeg er trist å høre.

Jeg leier ut selv. Det som teller mest er at jeg liker menneskene og at de virker seriøse.

Jeg har aldri hatt trøbbel med å leie ut til trygdede. De få jeg har hatt problemer med har hatt fast arbeid.

Jeg er ikke redd for å leie ut til trygdede. Sikkkert fordi jeg er trygdet selv. Jeg pleier heller aldri å spørre om de jobber eller ikke under "intervjuet". Jeg poengtere imidlertid at det er svært viktig for meg at leien blir betalt punktlig hver måned.

Hva du skal gjøre? Fælt å si det, men si som de andre her at du f.eks. studerer. Og si at du er en sikker betaler. Og vær rask når en annonse blir lagt ut! Følg med hele tiden og ring umiddelbart. Få visning så raskt som overhodet mulig, gjerne dagen etter. Ønsker deg lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...