Gå til innhold

Feit due? Eller?

Anbefalte innlegg

Fine bilder :-)

Jeg synes den så ganske normalt ut - bare med oppblåste fjær.

Jeg hadde undulat som barn, og når den nettet seg til om kvelden blåste den opp fjærene og så ut som en liten ball. Men når den var forskrekket over høye lyder el lign, strakte den seg og ble laaang og tynn. Komisk.

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

29

• mariaflyfly

13

• morsan

4

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Nei men hælledussan så søt! :D

Spent på å få se de små kjøttmeisene som holder til i kassen på veggen utenfor her jeg. Du verden for en foringsjobb av foreldrene du - dette kaller jeg løpestreng mellom kjøkkenet og senga! ;-)

'' Spent på å få se de små kjøttmeisene som holder til i kassen på veggen utenfor her jeg. Du verden for en foringsjobb av foreldrene du - dette kaller jeg løpestreng mellom kjøkkenet og senga! ;-)''

Det er utrolig artig å se dem i aksjon. Jeg har vært en del rundt Østensjøvannet i Oslo de siste par ukene, og der har ender, svaner, sothøner og sikkert flere andre slag, fått kyllinger, og det er nesten rørende å se hvordan foreldrene tar seg av de små.

Fugler er egentlig ganske artige dyr. :)

ShitDiddelyDo

Fine bilder :-)

Jeg synes den så ganske normalt ut - bare med oppblåste fjær.

Jeg hadde undulat som barn, og når den nettet seg til om kvelden blåste den opp fjærene og så ut som en liten ball. Men når den var forskrekket over høye lyder el lign, strakte den seg og ble laaang og tynn. Komisk.

Den så ut til å daffa av skikkelig da jeg først så den, så den blåser seg kanskje opp når den koser seg. Jeg måtte lage noen lyder for å få den til å se mot meg. Først satt den med ryggen til.

Kanadagås har også en helt utrolig evne til å forandre seg. F.eks. står de kanskje på en sti sammen med en haug med andre, og de ser vanlige ut. Men så møter du to stykker med kyllinger, og da strekker de halsen så den blir omtrent dobbelt så lang, ser på deg med ville øyne og hveser som om de var slanger. Sikkert som bjørn med unger: De blir farlige. :)

mariaflyfly

'' Spent på å få se de små kjøttmeisene som holder til i kassen på veggen utenfor her jeg. Du verden for en foringsjobb av foreldrene du - dette kaller jeg løpestreng mellom kjøkkenet og senga! ;-)''

Det er utrolig artig å se dem i aksjon. Jeg har vært en del rundt Østensjøvannet i Oslo de siste par ukene, og der har ender, svaner, sothøner og sikkert flere andre slag, fått kyllinger, og det er nesten rørende å se hvordan foreldrene tar seg av de små.

''Fugler er egentlig ganske artige dyr. :)''

Min kjære, biologen, hadde gullforgylt deg med denne uttalelsen ;)

Du får begynne å legge ut litt bilder på nettsidene til ØVV: http://www.ostensjovannet.no/biologi/fugl/ov.html

Annonse

mariaflyfly

Den så ut til å daffa av skikkelig da jeg først så den, så den blåser seg kanskje opp når den koser seg. Jeg måtte lage noen lyder for å få den til å se mot meg. Først satt den med ryggen til.

Kanadagås har også en helt utrolig evne til å forandre seg. F.eks. står de kanskje på en sti sammen med en haug med andre, og de ser vanlige ut. Men så møter du to stykker med kyllinger, og da strekker de halsen så den blir omtrent dobbelt så lang, ser på deg med ville øyne og hveser som om de var slanger. Sikkert som bjørn med unger: De blir farlige. :)

''Den så ut til å daffa av skikkelig da jeg først så den, så den blåser seg kanskje opp når den koser seg.''

De blåser seg visst ofte opp når de prøver å få en partner på kroken. ;) Da ser den omtrent ut som på bildet, mens den løper etter den utvalgte for å få seg litt.

ShitDiddelyDo

''Fugler er egentlig ganske artige dyr. :)''

Min kjære, biologen, hadde gullforgylt deg med denne uttalelsen ;)

Du får begynne å legge ut litt bilder på nettsidene til ØVV: http://www.ostensjovannet.no/biologi/fugl/ov.html

Ah. Kult. Jeg har kikket på den siden, men hadde ikke fått med meg at det var mulig å legge ut bilder der.

De burde få en ny webdesigner. Siden er litt 1999. ;)

Du kjenner kanskje området. Hvordan er det å gå derfra til Nøklevann? Ser det henger skilt og at det er noen kilometer. Men er det natur hele veien? I så fall kan det kanskje bli en ok tur.

ShitDiddelyDo

''Den så ut til å daffa av skikkelig da jeg først så den, så den blåser seg kanskje opp når den koser seg.''

De blåser seg visst ofte opp når de prøver å få en partner på kroken. ;) Da ser den omtrent ut som på bildet, mens den løper etter den utvalgte for å få seg litt.

Da var det noe i det Dorthe skrev. Hun mente den var kåt. :)

mariaflyfly

Har bare fått fotodilla, så jeg trasker litt rundt på ymse steder for tiden. :)

Den øverste er en toppdykker, den i midten en sothønekylling, og den nederste en vanlig stokkand-kylling.

For noen måneder siden trodde jeg en and var en and og en fugl en fugl, men nå ser jeg til og med forskjell på endene. Det under er en toppand. De er ganske artige, med hestehale og kronisk sjokkert blikk. :)

http://farm3.static.flickr.com/2550/5837159849_8519df73d1_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2550/5837159849_8519df73d1_b.jpg

Kjempefine bilder du tar!

Hvis man ser i speilbildet til fuglen på dette bildet, kan man også se hestehalen som ligger klistra litt inntil hodet bak. :)

mariaflyfly

Ah. Kult. Jeg har kikket på den siden, men hadde ikke fått med meg at det var mulig å legge ut bilder der.

Du kjenner kanskje området. Hvordan er det å gå derfra til Nøklevann? Ser det henger skilt og at det er noen kilometer. Men er det natur hele veien? I så fall kan det kanskje bli en ok tur.

Gå inn til Nøklevann fra Ulsrud t-bane. Det er ikke veldig langt før du er i skogen. Kjempefin tur i skogen rundt vannet. Men det er mye mer fugleliv ved Østensjøvannet.

Jeg synes den dua di så litt pjusk og kuren ut, kanskje den er syk?

Annonse

mariaflyfly

Forresten - i FB-gruppa til ØVV er det mange flere som legger ut bilder. Mange som tar skikkelig fine. Har sett noen ganger fotografer rundt vannet med meterlange linser ;)

ShitDiddelyDo

Forresten - i FB-gruppa til ØVV er det mange flere som legger ut bilder. Mange som tar skikkelig fine. Har sett noen ganger fotografer rundt vannet med meterlange linser ;)

Jepp, har møtt disse. :) Butikken fotovideo i Oslo hadde noe greier der i forrige uke. Jeg visste ikke at de var der før jeg kom dit og møtte på dem, men da var det nok 20-30 fotografer som løp rundt der. :)

Vannet er litt for stort til mitt utstyr, og jeg er veldig avhengig av å få fuglene relativt nære.

ShitDiddelyDo

Kult!:-) Hva slags innsekt er det?

Damselfly heter den i hvert fall på engelsk. Jeg antar vi bare kaller dem øyenstikker her på berget. Den er fryktelig tynn og liten, så du legger nok ikke merke til øynene og den slags på den når den suser forbi deg. :)

Gjest Kayia

Fantastisk bilder du tar! :) Av en eller annen grunn forventet jeg ikke at det bodde en hobbyornitolog i deg så dette var dagens overraskelse :) Fugl er den nye partipreferanse; før viste bra folk seg overaskende ofte å være venstrevelgere - nå har de også sans for fugl ;-)

mariaflyfly

Damselfly heter den i hvert fall på engelsk. Jeg antar vi bare kaller dem øyenstikker her på berget. Den er fryktelig tynn og liten, så du legger nok ikke merke til øynene og den slags på den når den suser forbi deg. :)

Vannymfe. En slags øyenstikker, ja. :)

http://no.wikipedia.org/wiki/Vannymfer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...