Gjest want to know Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Jeg har perioder hvor jeg benekter at jeg har hatt et liv før jeg var sånn ca 15 år gammel. Så plutselig er det som om hele meg er med og jeg får noen voldsomme minner som gjør meg sykere. Slik går dette hele tiden i bølger. Det kan gå uker til måneder i mellom hver gang at jeg innser jeg har hatt dette livet tidligere. Når jeg benekter meg selv som liten føler jeg meg ganske frisk. Er det flere som har det sånn og er dette "normalt"? Hva kan evt gjøres for at jeg skal bli frisk? Jeg takler jo ikke fortiden min i det hele tatt, den gjør meg syk. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Dette er helt vanlig. Det som kan gjøres, er å gå i psykoterapi. 0 Siter
Gjest want to know Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Dette er helt vanlig. Det som kan gjøres, er å gå i psykoterapi. Jeg har gått i to typer terapi: 1. Å grave fram alt "gørr" som var den gangen. 2. kognitiv terapi. Er det normalt at man blir så syk som voksen, at alt kommer "ramlende" tilbake og man blir syk i over 10 år? Jeg er bedre enn jeg var for 10 år siden, men det virker som om dette skjer i veldig "slow motion"? Hva kan jeg gjøre for å ufarligjøre minnene? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Jeg har gått i to typer terapi: 1. Å grave fram alt "gørr" som var den gangen. 2. kognitiv terapi. Er det normalt at man blir så syk som voksen, at alt kommer "ramlende" tilbake og man blir syk i over 10 år? Jeg er bedre enn jeg var for 10 år siden, men det virker som om dette skjer i veldig "slow motion"? Hva kan jeg gjøre for å ufarligjøre minnene? Min klare anbefaling er metakognitiv terapi. 0 Siter
Gjest want to know Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Min klare anbefaling er metakognitiv terapi. Vil det si å kunne være "ørn" høyt oppe i luften og se at det er flere i verden som har større plager enn meg? At om en kvinne i Afrika har blitt voldtatt så skal det gjøre meg bedre? Eller har jeg misforstått? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Vil det si å kunne være "ørn" høyt oppe i luften og se at det er flere i verden som har større plager enn meg? At om en kvinne i Afrika har blitt voldtatt så skal det gjøre meg bedre? Eller har jeg misforstått? Nei, det har ikke med kvinner i Afrika å gjøre. Det har med å se på sine egen måter å tenke på å gjøre. http://www.mct-institute.com/ptsd.html 0 Siter
Gjest want to know Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Nei, det har ikke med kvinner i Afrika å gjøre. Det har med å se på sine egen måter å tenke på å gjøre. http://www.mct-institute.com/ptsd.html Takktakk . Da skal jeg forsøke å endre mine egne tanker om min fortid. Hvordan i all verden jeg skal gjøre dette vet jeg ikke, men jeg skal forsøke å ta tak i tankene som kommer og endre på dem. Da har jeg vel forstått dette rett? :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.