Gå til innhold

Gamle volleyballknær

Gjest En gammel spiller

Anbefalte innlegg

Gjest En gammel spiller

Jeg har spilt volleyball i ca 20 år. I perioder har jeg hatt litt antydning til problemer med knærne, men ved å drive systematisk styrketrening med vekter, synes jeg at det har fungert bra. Nå har jeg sluttet å spille volleyball. Jeg har også sluttet å trene med vekter. Jeg sykler til jobb og det kan kanskje være en belastning for slitne knær? I alle fall har jeg endel vondt i knærne nå.Det virker som de ikke tåler så mye. Jeg har bl.a. problemer med å sitte på huk lenge. Hva bør jeg gjøre for å få knærne til å fungere bedre. Og hva kan jeg forvente vil skje med knærne mine etterhvert som jeg blir eldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

En gammel spiller.

Det er både synd og urettferdig at fysisk aktivitet gjennom mange år skal gi deg plager og ikke bare helsegevinster. Men slik er det for de fleste av oss litt mer enn vanlig aktive!!

Slitasje i knærne etter 20 år med volleyball er nok temmelig sansynlig. Som antydet av jvb, kan det være bruskskade, men det kan også være en begynnende artrose ("slitasjegikt"). La legen se se på det. Rtg. us. evt. MR kan være en ide. Funnene her er grunnlaget for hva slags råd du bør få for videre trening og aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...